Book review: Dragostea mea mi-a dăruit... de Stephanie Perkins

Jingle bells, jingle bells, jingle aaaaal the waaaaay! Ok, glumesc, glumesc. Pe jumătate. De abia aștept luna decembrie. Pe bune, noiembrie e o lună atât de plictisitoare. Nu se întâmplă mai nimic, vremea de afară e tare urâcioasă....nu prea sunt motive de bucurie. Așa că mă gândesc deja la toate chestiile faine din decembrie.
Așadar, am început deja să mă apuc să citesc cărți cu tematică de sărbători, să intru în atmosferă. Pusesem ochii pe cartea asta de ceva timp, a apărut acum vreo 2 ani la editura Epica, dacă nu mă înșel și am tot amânat să o cumpăr. Până la urmă, am reușit să o citesc sub formă de ebook și bine am făcut! Sunt mai decisă ca niciodată să trec cu totul pe ebooks, cât timp nu e vorba de albume foto sau cărți cu ilustrații faine. Serios, nu mi-e că dau banii pe o carte ce nu-mi place, dar pe urmă nu am ce face cu ea și-mi ocupă locul degeaba în bibliotecă.
Așa s-a întâmplat cu această carte, care est de fapt o antologie ce cuprinde 12 povești scrise de autori populari de ficțiune Young Adult. Coperta arăta foarte drăguț, ideea că e o carte cu povești de dragoste care au loc în preajma Crăciunului părea o idee foarte bună....ce putea merge rău, nu-i așa? Din 12 povești ar fi trebuit să îmi placă măcar una, nu?
Ei bine....nu. Nu este deloc o carte pe gustul meu și voi explica și de ce.
Începutul părea destul de promițător, cu o povestire scrisă de Rainbow Rowell, despre doi adolescenți, Noel și Mags, care devin prieteni foarte buni atunci când se cunosc la o petrecere de Anul Nou. În fiecare an, la fiecare petrecere Mags îl vede pe Noel sărutându-se cu altcineva și suferă în tăcere, pentru că simte mai mult decât prietenie pentru el. În primul an de la terminarea liceului, când fiecare dintre ei pornește pe drumuri diferite, se revăd la tradiționala petrecere de Anul Nou, dar Mags este hotărâtă ca acum să nu îl mai privească pe Noel sărutând pe altcineva.
Este o povste drăguță, cu un final simpatic, toate bune și frumoase.
Însă pe măsură ce citeam diferite alte povești, ca de exemplu despre un băiat sărac rămas să aibă grijă de o pisică de Crăciun și leagă o prietenie cu o vecină sau despre o fetiță care a fost adoptată de Moș Crăciun și este îndrăgostită de unul dintre spiridușii de la Polul Nord, parcă nu mi se mai părea atât de drăguț. Poveștile nu sunt triste în sine, dar multe dintre ele au un final dulce-amărui și nu prea asta așteptam eu de la cartea asta. Recunosc, îmi doream dulcegării, siropoșenii și alte cele, pentru că e vorba despre Crăciun, ar trebui să fie o perioadă veselă pentru toți. E ca și cum m-aș apuca să citesc povestirile lui Hans Christian Andersen. Sigur, sunt frumoase și te pun pe gânduri, dar chiar nu am chef să mă întristez.
Așadar, nu o carte pentru mine și dacă vă plac și vouă poveștile de dragoste ușurele, cu happy end. Dacă nu, poate chiar ar trebui să o citiți. Cartea se găsește încă pe piață și, cum Black Friday se apropie, e foarte posibil să o găsiți la promoție.