Book review: At Home with Madame Chic de Jennifer L. Scott

În ultima perioadă, nu m-am ținut de cărțile pe care mi le-am programat pentru reading challenge, ci am gravitat mai mult spre cărți mai ușurele, pe care le pot citit rapid și pentru care nu trebuie să mă concentrez prea mult. Cu alte cuvinte, da, am fost un cititor leneș.
Jennifer L. Scott este destul de populară pe YouTube și face o mulțime de video-uri de lifestyle, în special pe zona de modă și decorațiuni interioare. Nu auzisem de ea până să citesc cărțile ei, dar când i-am văzut și filmulețele pe canalul The Daily Connoisseur, recunosc că nu prea m-a prins stilul ei.
Jennifer pune mult accentul pe garderoba - capsulă, ceea ce nu este un lucru rău. Dumnezeu știe că ar fi cazul să îmi fac timp într-un weekend să îmi mai triez hainele din dulap fiindcă am destul de multe care stau acolo și parcă așteaptă să le mânânce moliile. Cu toate acestea, stilul ăsta super-minimalist nu prea este pe gustul meu, fiindcă, deși încerc să nu acumulez obiecte de care nu mă folosesc, nu înseamnă că nu îmi plac hainele trendy și că nu cumpăr chestii pe care sunt conștientă că peste un ansu doi e posibil să nu le mai port. Îmi place să aleg lucruri în funcție de etapele prin care trec. Poate am chef de stilul sport, cât mai casual și comod, pe de altă parte mai am și faze când îmi place să mă îmbrac în stilul rocker chic, se poate întâmpla. Așa că garderoba - capsulă nu este ceva ce pot spune că mă atrage.
Revenind însă la cartea aceasta, de fapt cărțile, fiindcă mă voi referi și la o alta de aceeași autoare, m-a atras foarte mult titlul pentru că mă pasionează foarte mult tot ce ține de stilul de viață franțuzesc. Nu pot spune că iubesc francezii fiindcă mi se par cam snobi și cam afișează un aer ușor superior, însă mi se pare că, atunci când vine vorba de bun gust, stilul franțuzesc mă atrage.
În cartea At Home with Madame Chic, Jennifer face referire la o perioadă în care a trăit în Franța, chiar în casa unor francezi și a învățat cum să adapteze modul de viață al acestora la propriul stil de viață din SUA. Cartea cuprinde doar șase capitole, care fac referire la modul în care să îți organizezi locuința, la cum să scapi de lucrurile inutile, precum și ritualuri diferite pentru dimineață, prânz și seară, de la mâncărurile servite, la muzica și parfumurile de cameră potrivite pentru orice moment al zilei.
Evident, nu am cum să pun în aplicare toate sfaturile ei și nici nu îmi doresc acest lucru, dar mi-a deschis o perspectivă interesantă despre cum să îți faci casa să fie „acasă”. Mai ales persoanele care sunt ca mine, pentru care o seară acasă nu este deloc ceva plictisitor, ci un moment prielnic pentru mici ritualuri, cred că poate fi o lectură foarte interesantă. Cartea este foarte scurtă, are doar vreo 130 de pagini, deci se parcurge ușor.

A doua carte pe care am citit-o a fost tradusă și la noi la editura Paralela 45 și se numește Lecții de la Madame Chic - Lessons From Madame Chic în original. Este o carte ceva mai cuprinzătoare, în care autoarea face referire la stilul franțuzesc în ceea ce privește moda, machiajul și îmgrijirea personală. Franțuzoiacele sunt cunoscute pentru faptul că par mereu foarte îngrijire, dar într-un mod relaxat, lipsit de efort. Machiaj minimalist, piele îngrijită, dietă echilibrată, însă fără restricții absurde, știți deja la ce mă refer.
Ei bine, cartea asta mi s-a părut chiar interesantă și mă gândesc să mi-o cumpăr și în format pe hârtie, pentru că aceste două cărți le-am citit în varianta ebook în limba engleză.
Așadar, pentru o lectură ușurică, dacă vă plac cărțile de lifestyle, în special stilul franțuzesc, merită să aruncați o privire peste aceste două cărți semnate Jennifer L. Scott.