Treceți la conținutul principal

Vacanță super-relaxantă la pensiunea ”La Izvor” Păltiniș


Dacă în general alegeam destinația de vacanță în funcție de locurile pe care le puteam vizita, sau de lucrurile pe care le puteam face, anul acesta am vrut pur și simplu puțină liniște și relaxare, să îmi încarc bateriile fiindcă deja aveam impresia că sufăr de oboseală cronică. De aceea, destinația noastră pentru o scurtă escapadă de 5 zile și 4 nopți a fost la Păltiniș. E în județ, e aproape și, pe timp de vară, nici nu mă așteptam să văd un aflux mare de turiști aici, eventual doar cei interesați de drumeții. Tocmai de aceea, pentru mine a fost important locul unde ne vom caza, fiindcă bănuiam că vom petrece destul de mult timp în cameră. Și da, îmi dau seama că poate suna nasol să spui că mergi în vacanță ca să stai în cameră, dar trebuie să înțelegeți că nu mai suportam temperaturile constante de +25 grade la bloc și nici zgomotele vecinilor care au hotărât cu toții, rând pe rând, să își renoveze apartamentele. Exagerez puțin, nu toți, dar ajunge să auzi o bormașină, un flex sau un pickhammer zi de zi timp de câteva săptămâni ca să vrei să o iei la sănătoasa.





La Păltiniș se ajunge foarte ușor, cu mașina sau cu autobuzul 22 din Sibiu, care pleacă de trei ori pe zi pe ruta Sibiu-Păltiniș și retur. Biletele se cumpără direct de la șofer, iar capătul de linie este în stația de la gară. Drumul durează o oră și un pic, mai mult timp fiind piedut cu traficul aglomerat din Sibiu și bucata de drum care trece prin Rășinari, unde există practic o uliță asfaltată. Și nu spun asta cu o conotație negativă, dar drumul este atât de îngust, încât două mașini au loc cu greu să treacă una pe lângă alta și am stat cu inima cât un purece când autobuzul nostru a ocolit o camionetă staționată și a trecut la milimetru pe lângă zidul caselor.
Păltinișul este cea mai veche stațiune montană din țară și se află la cea mai înaltă altitudine, de 1400 m. Clima este foarte prielnică, cu temperaturi de 20 si ceva de grade ziua și mult mai scăzute noaptea, pe timpul verii, iar iarna este mai cald decât la altitudine mai joasă datorită fenomenului de inversiune termică.

Pensiunea ”La Izvor”

Întotdeauna când aleg locul unde ne vom caza în vacanță, caut cât mai multe recenzii pe internet, să văd poziționarea, dotările, impresiile altor turiști etc. Am dat peste această pensiunea când am căutat ceva care să se încadreze într-un buget mai mic și în afara unei singure recenzii negative, care mie sincer mi se pare nefondată, toată lumea o lăuda. Au și site, dar oricum nu au posibilitatea de rezervare online, așa că cel mai simplu este să puneți mâna pe telefon și să vorbiți direct cu proprietarul.
Pensiunea se află oarecum la intrarea în stațiune, mai sus de Arena Platoș, la doar câteva sute de metri de schitul Păltiniș. Are 6 camere a câte două locuri, așa că, în mod normal, mai mult de 12 persoane nu ar trebui să fie cazate acolo. Noi am nimerit chiar bine - din punctul nostru de vedere - pentru că doar două cupluri s-au mai cazat împreună cu noi, dar ei au plecat după 2 zile. În rest, practic toată pensiunea era la dispoziția noastră. 




Camerele strălucesc de curățenie și au mobilier nou. Pe cuvânt, nu am văzut un fir de praf și am stat în locuri cu pretenții și cu o armată de personal la curățenie care nu se pot compara cu această pensiunea. Camerele sunt dotate cu un televizor, un dulap încăpător, o masă cu 2 scaune și internet Wi-Fi care merge foarte ok - cel puțin soțul nu a avut probleme să îl folosească, doar laptopul meu defect m-a împiedicat să mă folosesc de conexiunea la internet.




Cel mai mult mi-a plăcut baia, pentru că este baie ca la casă, adică e spațioasă, cu fereastră nu cu așa-zis sistem de ventilație care, hai să fim serioși nu e bun mai de nimic. Cabina de duș este mare, strălucea de curățenie și ni s-au pus la dispoziție toate obiectele de toaletă necesare, ceea ce apreciez pentru că sunt mai puține lucruri de cărat în bagaj. 


Bucătăria se află la parter, este dotată cu absolut tot ce ai putea avea nevoie, de la electrocasnice de tot felul la vase și tacâmuri. Tot acolo se află un șemineu, un televizor LCD cu ecran mare, am văzut ceva boxe pe acolo și chiar și niște jocuri de societate, pentru cei care se plictisesc.În plus, există și o masă de tenis de masă, pe care am și folosit-o să mai facem ceva mișcare.
Nu se oferă masă, fiecare vine de acasă cu provizii sau mânăncă pe la pensiunile și hotelurile din împrejurimi. Nu există nici măcar un magazin cât de mic, așa că aviz fumătorilor, veniți cu provizii de țigări!
Proprietarul este un om foarte amabil, prietenos, care nu deranjează pe nimeni și care se află mereu prin preajmă trebăluind prin curte. Am uitat să menționez că se află acolo și un mic foișor cu mese și bănci, unde se pot pregăti preparate la grătar, iar în curte se mai află și alte mese masive, cu bănci, făcute din trunchiuri de copaci. În ciuda aspectului lor rustic, mie mi s-au părut foarte comode. Alt personal nu este acolo, cel puțin nu era când am fost noi, așa că cine își dorește un sejur intim, fără să te deranjeze cineva sau să se uite mereu după tine ce faci și când faci, nu va fi dezamăgit. Dacă servea și mâncare, pensiunea putea fi lejer una de 5 margarete, pentru că ai toate condițiile, nu tu paturi îmbâcsite de praf, mochete pătate și uzate, mobilă care se dezintegrează, dușuri defecte sau ferestre care nu se închid, așa cum m-am obișnuit deja să găsesc în unitățile de cazare de la noi.

Ce să faci în Păltiniș?

Pe timp de vară, nu prea ai ce face aici. În prima zi, am mers la o plimbare lungă, dar cum eram cam obosiți și poate și de la aerul tare de munte, nu ne-am aventurat prea departe. 






A doua zi, am fost la Schitul Păltiniș, unde se află mormântul lui Constantin Noica. sinceră să fiu, nu am fost deloc impresionată. Este o simplă bisericuță din lemn, mare cât o căbănuță și nu prea ai ce vedea, poate și fiind o construcție relativ „recentă”. Acolo nu este nimeni care să te îndrume, există doar câteva lucruri care se pot cumpăra, cum ar fi clasicele iconițe plastificate sau niște pliante foarte sărace în informații. 
A treia zi, am mers în „vechea„ stațiune, adică am urcat vreo 2, 5 km, poate mai mult, până când am ajuns la telescaun și apoi la vechile hoteluri și vile. Priveliștea este într-adevăr superbă de acolo. Din păcate, chiar dacă arată îngrijită, stațiunea nu este prea animată. Nu am găsit nici măcar un amărât de chioșc cu suveniruri să le ducem ceva celor de acasă. 



Am văzut că de acolo se pot închiria ATV-uri și ne-am oprit să bem o cafea la Hohe Rinne, care cred că se vrea a fi cel mai „de fiță„ hotel din Păltiniș cu SPA, piscină, restaurant, cafenea etc. Mie mi-a plăcut mult pictura realizată pe unul din pereții laterali. 


Am mai stat puțin să ne odihnim, timp în care ne-am împrietenit cu un pui de pisică prietenos, care probabil că era „mascota” celor de acolo.

Ponturi pentru o vacanță în Păltiniș

Dacă aveți de gând să mergeți aici în vacanță, luați-vă de acasă tot ce credeți că aveți nevoie. N-am văzut vreo farmacie sau vreun magazin, așa că e bine să aveți la voi provizii de mâncare, medicamente și mărunțișuri gen periuță de dinți, ochelari de soare, papuci de casă etc., că nu aveți de unde să faceți rost de așa ceva.
Dacă nu vă puteți lua provizii de apă cu voi, nu faceți greșeala pe care am făcut-o noi în prima zi să cumpărăm o sticlă de la restaurantul unei pensiuni. Au un adaos comercial de peste 300%, fără glumă! Apa de la robinet este potabilă, dar nouă ni s-a părut foarte calcaroasă, dură și îți lasă un gust ciudat în gură. Noroc că ne-am dat seama că putem lua apă de izvor, doar eram la munte! Chiar vis-a-vis de pensiunea „La Izvor”, puțin mai jos, se află o cărare care dă în pădure și la câțiva pași se află un izvor. Noi am băut apă tot de acolo și e foarte bună. Am mai văzut un izvor chiar lângă poarta care dă spre curtea schitului și unul aproape de vechea stațiune Păltiniș.


În stațiune se poate urca la pas de la intrare și pe un drum prin pădure, care am văzut că este destul de frecventat de turiști. Este un drum puțin mai lung, dar dacă vreți să stați pe la răcoare și să evitați mașinile, poate fi o plimbare foarte plăcută.
Seara, noaptea și dimineața devreme, poate fi răcoare chiar și vara, așa că nu strică să aveți un hanorac sau o bluză mai groasă. 
Aveți grijă să aveți ceva bani cash la voi și să fie mărunțiș. În unele locuri se poate plăti și cu cardul, dar în altele numai în numerar și am observat că, în general, toată lumea cere bani ficși fiindcă nu au să dea rest. 
Cam astea ar fi sfaturile mele. Cred că un weekend prelungit sau un sejur de 4-5 zile este suficient pe timp de vară, pentru că nu prea ai e face și te plimbi ce te plimbi, dar la un moment dat probabil că te-ai plictisi. Cine vine cu mașina, poate merge până la Arka Park, un parc de aventură aflat la câțiva km de stațiune sau poate face excursii de o zi în Sibiu, mai ales la Muzeul ASTRA.
Eu m-am simțit foarte bine pentru că am putut să mă bucur de liniște, aer curat, plimbări lungi în natură și...somn. Da, am dormit mai bine ca la mine acasă, fiindcă a fost răcoare, fiindcă n-am auzit mașini cu manele urlând din boxe din senin, bețivani care își urlă necazurile sau schelălăituri de câini, lucruri de care am parte din plin acasă. Așadar, pentru mine vacanța a meritat din plin pentru odihnă, pentru atmosfera foarte plăcută și pentru lipsa poluării fonice, chiar dacă nu am avut prea multe obiective turistice de vizitat.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Paletă farduri IDC Color Natural - dupe pentru Naked 3?

Am mai avut o experiență destul de neplăcută cu produsele IDC, care sunt disponibile pe elefant.ro. sunt foarte ieftine și se află frecvent la promoție, așa că am vrut să le încerc, însă până acum nimic nu m-a impresionat.
De data aceasta, voi face referire la această paletă de farduri. Se numește Natural, a costat la reducere 18 lei, nu mai rețin prețul ei normal, dar sincer, cam atât și merită. Produsele IDC Color sunt produse de către o firmă din Spania, Aquarius Cosmetic Group prin private labeling. Ce înseamnă private labeling? Înseamnă că o companie de cosmetice, în special produse de machiaj realizează designul produselor și eventual formularea acestora, iar apoi procesul de fabricație este subcontractat în China. elf face asta, BH Cosmetics face asta, Coastal Scents face asta, Morphe face asta și chiar și alte branduri mai prestigioase scot pe piață produse care sunt de fapt ”made in China”.
Această paletă este nu numai un produs fabricat foarte ieftin, ci și un produs care s…

Crema - minune Leac de-un veac

Dacă mai țineți minte, v-am povestit că de Crăciun am primit cadou acastă cremă naturală. Pe lângă faptul că are o prezentare foarte drăguță, este ambalată într-un recipient din lut și are un dop de plută în loc de capac, este realizată din ingrediente 100% naturale. Acum, nu știu dacă să cred neapărat povestea faptului că este o rețetă veche ”de un veac”, păstrată de o familie din Jiul de Munte, însă sunt foarte mulțumită de rezultatele pe care le oferă. Ingrediente: propolis, ceară de albine, rășină de conifere, sacâz, parafină și ulei de floarea soarelui presat la rece. Utilizări: hidratant, antiinflamator, dezinfectant, arsuri, răni, infecții ale pielii, cicatrizant, poate fi folosită după plajă, după bărbierit sau epilat, reduce senzația de mâncărime cauzată de insecte, poate fi folosită și ca balsam de buze. Un recipient conține 50 gr și costă 56 de lei, direct pe site-ul producătorului. Are un miros vag, specific produselor care conțin ceară de albine, culoarea galbenă și se ”to…

22 de filme cu și despre adolescenți

Dacă tot este weekend și n-am mai făcut de ceva timp topuri sau recomandări pentru filme ”la calup”, m-am gândit să vă ofer câteva idei de filme pe care le puteți viziona când aveți ceva timp liber. De asceastă dată, am ales filmele cu și despre adolescenți, pentru că sunt în mare parte comedii sau coedii romantice și se potrivesc pentru o după-amiază leneșă. Deși nu mai sunt nici eu adolescentă de ceva timp, aceste filme pot fi viizonate chiar și de către adulți, atâta timp cât nu aveți pretenția să vedeți ceva foarte calitativ sau performanțe actoricești deosebite.