Treceți la conținutul principal

Trusa de machiaj: în ce investesc și în ce nu



Chiar dacă am o colecție foarte mică de machiaj, îmi dau seama că sunt o mulțime de lucruri pe care le-aș putea adăuga sau nu în trusa mea, dar sunt și lucruri peste care s-ar așeza praful. Una dintre plăcerile mele este să urmrăesc tutoriale de machiaj pe YouTube, dar adesea când mă uit la fetele alea care oricum sunt frumoase încă dinainte să își pună ceva pe față, mi se pare că prea creează o mască ce nu mai arată deloc bine. Sunt de acord cu un machiaj mai încărcat pentru anumite evenimente, pentru fotografii, pentru film și televiziune, dar în viața de zi cu zi chiar avem nevoie de atâta machiaj? Mă uit apoi la toate acele filmulețe de reorganizare a produselor de machiaj și văd cu se aruncă zeci de produse care sunt fie expirate, fie proprietara își dă seama că nu le folosește deloc.
Prin urmare, eu mi-am propus să fiu foarte selectivă cu produsele de machiaj pe care le cumpăr și să nu cad în capcana tuturor produselor noi care apar zilnic sau a reducerilor consistente, pentru că m-aș alege doar cu o mulțime de produse de care nu am nevoie.
Așadar, iată ce conține/va conține trusa mea de machiaj, de om obișnuit - nu sunt makeup artist, nu fac asta ca freelancer, nu trăiesc din recenziile produselor pe care le fac sau din postări promovate - fiind un blog foarte mic nici nu am astfel de colaborări, așa că nu am de ce să am mai multe produse și prefer să îmi investesc banii în produse de îngrijire sau în alte lucruri cu adevărat utile.

Primer pentru ten

Am avut o singură dată un astfel de primer, era de la Oriflame. Nu pot spune că nu mi-a plăcut efectul, în sensul că tenul era foarte neted iar fondul de ten se aplica mai ușor, dar nici nu mi-am mai cumpărat altul vreodată. Eu nu am nevoie să mă țină machiajul mai mult de vreo 5-6 ore, iar un fond de ten bun face oricum asta și fără să folosesc vreun primer.

Fond de ten

Aici am de gând să îmi mai cumpăr câteva produse, pentru că până acum foloseam doar câte unul singur până când se termina. Dar, e nevoie de cel puțin două, consider eu, unul de culoarea pielii și unul cu o nuanță mai închisă pentru când sunt bronzată, ca să nu arăt ciudată cu fața albă și corpul bronzat. Apoi, cred că e potrivit să am un fond de ten matifiant pentru primăvră-vară, când e mai cald și unul iluminator în sezonul rece, când tenul meu are tendința să devină tern și lipsit de strălucire. În general, încerc să optez măcar pentru un fond de ten de calitate decentă, nu în chinezării ieftine,

Corector

Nu am probleme majore, de obicei aplic puțin fond de ten în plus în zonele unde consider că am nevoie de mai multă acoperire. Aș vrea totuși să îmi cumpăr unul pentru cearcănele care devin tot mai pronunțate și prin natura meseriei - stau mult la laptop, dar și fiindcă îmbătrânesc. 

Pudră

Momentan nu am nici o pudră pentru că mi s-a terminat, dar vreau să îmi cumpăr o pudră translucidă, ca să nu îmi fac probleme în legătură cu nuanța. Nu cred că pudra ar trebui să fie un produs prea scump, pentru că eu nu am sesizat diferențe majore între cele ieftine și cele ceva mai scumpe.

Produse pentru contouring

Până acum câțiva ani, nu știa nimeni de conturing și eu nici nu fac asta, fiindcă mi se pare că nu arată natural. În poze arată bine, dar face-to-face mi se pare ridicol sincer să văd dungile alea maronii pe fața cuiva. Iar ca să îmi subliniez pomeții, folosesc un bronzer și gata.

Bronzer

Se întâmplă să am vreo trei momentan, unul într-o nuanță mai închisă și două în nuanțe mai deschise. Cel mai închis încerc să îl folosesc acum, că e vară, iar celelalte două sunt destul de subtile, însă exact acest lucru îmi place. Nici bronzerul nu cred că trebuie să fie un produs prea scump, contează mai mult culoarea pe care o alegi.

Iluminator

Alt trend cu care nu prea sunt de acord. Și eu folosesc pudre iluminatoare, dar le adaug mai mult doar în partea superioară a pomeților pentru puțină strălucire, fiindcă în rest oricum îmi cam lucește fața orice aș face în zona T. Și să nu încep cu punctul ăla din vârful nasului. Nu pot să înțeleg de ce este considerat a fi necesar fiindcă de ce ai vrea să îți lucească nasul? În privința produselor pentru iluminare, îmi plac pudrele fiindcă sunt mai ușor de controlat și să fie cât mai fine, ca să creeze un efect natural.

Blush

Am câteva, dar sunt toate în diferite nuanțe de roz și mi s-a pus pata că vreau unul piersică să văd cum îmi stă. De obicei, folosesc foarte puțin, fiindcă oricum sunt roșie în obraji, și nici nu cred că e nevoie să fie ceva prea scump. De asemenea, prefer tot pudrele, pentru că produsele cremă nu prea se împacă bine cu tenul gras sau mixt.

Primer pentru ochi

Acest produs cred că este chiar necesar, pentru că într-adevăr face diferența. Chiar și un fard mai slab calitativ arată mai pigmentat și rezistă mai mult pe pleoape cu primer. Nu am avut niciodată unul scump, pentru mine și cel de la e.l.f. din gama essential sau primerele marca essence și-au făcut treaba.

Farduri individuale

Nu prea îmi place să am multe farduri individuale, pentru că am mania asta să nu le scot din ambalajul original ca să le pun în palete magnetice și nu vreau să mă trezesc cu o mulțime de cutiuțe și bocănașe. Cu toate acestea, cred că merită să cumperi o culoare sau un fard cu o textură deosebită, care îți place în mod deosebit.

Palete mici de farduri

Sunt preferatele mele, fiindcă sunt ușor de luat în călătorii sau de pus în geantă, iar culorile adesea se complimentează, așa că nu trebuie să îmi bat eu capul ce să folosesc.

Palete mari de farduri

Astea sunt „boala” mea, pentru că toate îmi iau ochii și aș vrea să le am pe toate fiindcă mi se par foarte frumoase. Dar, trebuie să fiu realistă. N-am terminat niciodată vreo paletă mare de farduri și nici nu știu dacă voi apuca vreodată, așa că nu aș avea ce să fac cu zeci de palete care la un moment dat tot vor expira și apoi își vor pierde calitățile. Chiar dacă am doar vreo 6 palete mari de farduri, recunosc să sunt vreo 2 care nu știu de ce le-am cumpărat, fiindcă nu am nevoie de fapt de ele. Și acum am vreo 10 în wish list, dar voi fi foarte foarte selectivă cu ce mai cumpăr, să nu repet ceva ce deja am în colecție.

Pigmenți

Nu folosesc, fac prea multă mizerie și n-am răbdare să îi aplic. Am unul singur, dar cred că va ajunge la coș.
În cazul tuturor fardurilor, nu am preferințe de preț. Am avut farduri mai scumpe și foarte slab pigmentate și farduri ieftine care se numără printre preferatele mele. Contează să îmi placă culorile și texturile, să se aplice ușor și să arate bine măcar 5-6 ore.

Eyeliner

Am produse pentru ochi cu care nu am ce face, un creion verde cumpărat la reducere,dar pe care nu îl port și unul negru care se adună urât sub ochi. Realist vorbind, cel mai adesea îmi conturez ochii cu negru, așa că am de gând să îmi cumpăr un creion negru și un tuș negru. Tușurile îmi place să fie tip cariocă, fiindcă le aplic mai ușor, iar creioanele le prefer să fie retractabile.

Mascara

Nu obișnuiesc să țin mai multe tuburi deodată, pentru că se usucă rapid și nici nu e igienic să folosești mascara mai mult de vreo 6 luni. Teoretic ar trebui schimbat tubul la 3 luni, dar nu cred că e absolut necesar, la urma urmei nu reușesc să consum un tub așa de rapid și nici nu se usucă atât de repede - cel puțin nu un produs bun. Am observat că, având genele lungi - unul din puținele lucruri cu care mă pot mândri - cam orice mascara funcționează pentru mine, așa că nu mă obosesc să cumpăr ceva scump.

Pudră pentru ochi

Cică e pentru fixatul corectorului, dar nu știu.... ce are pudra obișnuită? Și nici nu fac „baking” pe sub ochi, așa că pentru mine este un produs fără rost.

Ruj

Aici nu am preferințe, contează să mă avantajeze culoarea. Nu am prea multe rujuri din simplul motiv că niciodată nu reușesc să le consum. Îmi plac și cele mate, și cele sidefate sau lucioase, în funcție de cum am chef. Nu am încercat dar nici nu mă tentează rujurile lichide. Am înțeles că usucă buzele și scot în evidență toate liniile fine și nu vreau asta. A, și îmi plac doar rujurile în tuburi. Urăsc să aplic ruj cu pensula, așa că paletele de rujuri nu sunt pentru mine.

Gloss

Dacă e să aleg între ruj și gloss, prefer glossul, mi se pare că face buzele să arate mai...senzuale. Principalul e să nu fie unul lipicios. Totuși, dacă e să mă raportez la obiceurile mele, am tendința să folosesc gloss mai mult în sezonul cald, nu știu de ce.

BB creams, CC creams etc

Am folosit în trecut, nu am avut ocazia să mai cumpăr vreunul. Cred că e bine să ai unul vara, pentru un machiaj minimal și pentru acel efect de fresh face. Personal, mie îmi place mult cum arată pielea mea ușor bronzată și nu prea folosesc fond de ten vara.

„Ustensile”

Au apărut tot felul de ustensile de machiaj, dar eu personal mă mulțumesc cu un set decent de pensule și cu un burețel. Apar tot felul de pensule care mai de care mai colorate și cu un design mai atrăgător, dar chiar avem nevoie de 10 seturi de pensule? Personal, eu vreau doar să mai cumpăr unul sau doi bureței și aș vrea să testez niște pensule din acelea tip perie, să văd cum e aplicarea, dar cam atât. A, și clar nu aș cumpăra pensule foarte scumpe, iar cele din păr de animale sunt un mare no-no. Eu nu folosesc așa ceva pe fața mea, că recoltarea părului nu se face natural asta e clar.

Produse pentru sprâncene

Aici nu comentez fiindcă recunosc că eu mă limitez la pensat, având sprâncene foarte dese. Cred că aș arăta ridicol cu creion și ceară și alte alea, ar arăta cam exagerate.

Gene false

Am încercat o singură dată, nu sunt de mine. Nici nu mi se mai vedeau pleoapele de ele, fiindcă oricum le am lăsate, așa că ce rost ar avea să mă fardez dacă adaug și gene false? Plus că le tot simțeam ca un corp străin pe pleoapă și nu mi-a plăcut senzația.

Spray de fixare a machiajului

Eu m-am uitat doar la ingredientele acestor spray-uri online și majoritatea covârșitoare sunt apă chiară în proporție de 90%. Mă descurc foarte bine și fără.
Cam astea ar fi produsele pe care le am, nu le am și vreau să le adaug în trusa mea de machiaj. Probabil persoanele care au colecții mari de machiaj mă vor certa de ce nu folosesc x sau y produs, dar cred că, la 30 de ani am ajuns să mă cunosc, ce îmi place și ce nu, de ce am nevoie și de ce nu, așa că nu prea cred că îmi voi schimba obiceiurile.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Paletă farduri IDC Color Natural - dupe pentru Naked 3?

Am mai avut o experiență destul de neplăcută cu produsele IDC, care sunt disponibile pe elefant.ro. sunt foarte ieftine și se află frecvent la promoție, așa că am vrut să le încerc, însă până acum nimic nu m-a impresionat.
De data aceasta, voi face referire la această paletă de farduri. Se numește Natural, a costat la reducere 18 lei, nu mai rețin prețul ei normal, dar sincer, cam atât și merită. Produsele IDC Color sunt produse de către o firmă din Spania, Aquarius Cosmetic Group prin private labeling. Ce înseamnă private labeling? Înseamnă că o companie de cosmetice, în special produse de machiaj realizează designul produselor și eventual formularea acestora, iar apoi procesul de fabricație este subcontractat în China. elf face asta, BH Cosmetics face asta, Coastal Scents face asta, Morphe face asta și chiar și alte branduri mai prestigioase scot pe piață produse care sunt de fapt ”made in China”.
Această paletă este nu numai un produs fabricat foarte ieftin, ci și un produs care s…

Crema - minune Leac de-un veac

Dacă mai țineți minte, v-am povestit că de Crăciun am primit cadou acastă cremă naturală. Pe lângă faptul că are o prezentare foarte drăguță, este ambalată într-un recipient din lut și are un dop de plută în loc de capac, este realizată din ingrediente 100% naturale. Acum, nu știu dacă să cred neapărat povestea faptului că este o rețetă veche ”de un veac”, păstrată de o familie din Jiul de Munte, însă sunt foarte mulțumită de rezultatele pe care le oferă. Ingrediente: propolis, ceară de albine, rășină de conifere, sacâz, parafină și ulei de floarea soarelui presat la rece. Utilizări: hidratant, antiinflamator, dezinfectant, arsuri, răni, infecții ale pielii, cicatrizant, poate fi folosită după plajă, după bărbierit sau epilat, reduce senzația de mâncărime cauzată de insecte, poate fi folosită și ca balsam de buze. Un recipient conține 50 gr și costă 56 de lei, direct pe site-ul producătorului. Are un miros vag, specific produselor care conțin ceară de albine, culoarea galbenă și se ”to…

Calendare de advent 2016 cu produse cosmetice

De mult îmi tot doresc să îmi cumpăr și eu un astfel de calendar, fiindcă mi se pare că poate fi foarte drăguț să descopăr cât o nouă surpriză în luna decembrie, mai ales că eu sunt obsedată în legătură cu tot ce ține de sărbătorile de iarnă. Problema este că majoritatea acestor calendare sunt destul de scumpe, mai ales că poate nu toate produsele mi-ar plăcea și aș prefera să îmi cumpăr ceva ce știu sigur că mi-ar plăcea. Cu toate acestea, calendarele de advet sunt foarte tentante, iar în Marea Britanie și în SUA există foarte multe calendare, de la aproape orice brand.
Unele au apărut pe piață încă din octombrie. În cele ce urmează, mă voi referi doar la cele existente la noi pe piață, fie online, fie în magazine fizice. Nu mă refer și la diferitele seturi de Crăciun care au apărut deja peste tot, pentru că sunt altceva, ci strict la calendare. Așadar, din câte știu, cam aceste calendare de advent au apărut sau vor apărea și la noi pe piață.
Calendar Advent 2016 by Douglas - produse…