Treceți la conținutul principal

Luminătorii de Eleanor Catton



Titlu original: The Luminaries
Anul apariției: 2013
Dacă tot sunt în vacanță, încerc să profit de timpul liber pe care îl am ca să bifez mai multe cărți de pe lista mea de lecturi pe care mi-am propus-o pentru acest an. ”Luminătorii” nu este una dintre cărțile care mi-au captat atenția n mod deosebit, pentru că nu pot spune că m-a pasionat toată tema asta cu goana după aur, chiar dacă este condimentată cu câteva mistere.
Acțiunea se petrece în 1866, când Walter Moody ajunge în Noua Zeelandă din dorința de a se îmbogăți căutând aur. Chiar în seara în care ajunge la destinața sa, dă peste o întâlnire secretă a unor localnici care discută despre câteva evenimente ciudate ce au avut loc în cadrul comunității. Unul dintre cei mai avuți bărbați a dispărut în mod inexplicabil, o prostitutată a încercat să se snucidă și o comoară a fost descoperită tocmai în casa unui bețiv.
Premizele sunt bune, e clar că existe influențe din literatura victoriană aici, dar totul devine prea greu de urmărit, în special conexiunea cu elementele de astrologie, zodiacuri, semne lunare și toate cele, am înțeles că totul urmează elementele ciclice care au loc pe parcursul unui an, dar...e o carte foarte lungă - eu am citit un ebook care are peste 600 de pagini și trebuie să spun că pur și simplu devine destul de greu de urmărit și vrei doar să se termine odată. Adică na, cel puțin eu am simțit asta. Nu că autoarea n-ar scrie bine, apreciez că s-a chinuit chiar să păstreze unele elemente de vocabular caracteristice perioadei secolului XIX și se vede că și-a făcut temele în ceea ce privește documentarea, dar pe mine m-a pierdut pe parcurs. Capitolele sunt destul de lungi și e puțin mai dificil să citești cu mici întreruperi, așa cum fac eu de obicei. De asemenea, sunt prea multe personaje, la un moment dat nu mai știam cine ce spune și parcă se amestecau toate la un loc așa că tot trebuia să revin și să mă uit cine ce rol are în întreaga poveste.
Revin și la întreaga treabă cu astologia. Totul este construit pe baza unei întregi metafore care, este destul de subtilă și care poate fi greu de urmărit dacă nu ești o persoană obsedată de zodiac și care cunoaște toate detaliile astrologice specifice acestuia. 
Ca să nu listez numai lucrurile care nu mi-au plăcut o să spun și ceva ce mi-a plăcut: hotelul din Hokitika, unde se întâlnesc toate personajele. Chiar mi-a lăasat impresia că am putut citi descrierea unui tablou viu a ceea ce era Noua Zeelandă în a doua jumătate a secolului XIX și astfel de detalii întotdeauna mă atrag. 
Așadar, nu cred că nu e o carte care merită atenție, în fond a câștigat și ceva premii literare importante - nu că ăsta ar fi neapărat un criteriu - dar nu este pentru mine, asta îmi este clar.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Paletă farduri IDC Color Natural - dupe pentru Naked 3?

Am mai avut o experiență destul de neplăcută cu produsele IDC, care sunt disponibile pe elefant.ro. sunt foarte ieftine și se află frecvent la promoție, așa că am vrut să le încerc, însă până acum nimic nu m-a impresionat.
De data aceasta, voi face referire la această paletă de farduri. Se numește Natural, a costat la reducere 18 lei, nu mai rețin prețul ei normal, dar sincer, cam atât și merită. Produsele IDC Color sunt produse de către o firmă din Spania, Aquarius Cosmetic Group prin private labeling. Ce înseamnă private labeling? Înseamnă că o companie de cosmetice, în special produse de machiaj realizează designul produselor și eventual formularea acestora, iar apoi procesul de fabricație este subcontractat în China. elf face asta, BH Cosmetics face asta, Coastal Scents face asta, Morphe face asta și chiar și alte branduri mai prestigioase scot pe piață produse care sunt de fapt ”made in China”.
Această paletă este nu numai un produs fabricat foarte ieftin, ci și un produs care s…

Crema - minune Leac de-un veac

Dacă mai țineți minte, v-am povestit că de Crăciun am primit cadou acastă cremă naturală. Pe lângă faptul că are o prezentare foarte drăguță, este ambalată într-un recipient din lut și are un dop de plută în loc de capac, este realizată din ingrediente 100% naturale. Acum, nu știu dacă să cred neapărat povestea faptului că este o rețetă veche ”de un veac”, păstrată de o familie din Jiul de Munte, însă sunt foarte mulțumită de rezultatele pe care le oferă. Ingrediente: propolis, ceară de albine, rășină de conifere, sacâz, parafină și ulei de floarea soarelui presat la rece. Utilizări: hidratant, antiinflamator, dezinfectant, arsuri, răni, infecții ale pielii, cicatrizant, poate fi folosită după plajă, după bărbierit sau epilat, reduce senzația de mâncărime cauzată de insecte, poate fi folosită și ca balsam de buze. Un recipient conține 50 gr și costă 56 de lei, direct pe site-ul producătorului. Are un miros vag, specific produselor care conțin ceară de albine, culoarea galbenă și se ”to…

Calendare de advent 2016 cu produse cosmetice

De mult îmi tot doresc să îmi cumpăr și eu un astfel de calendar, fiindcă mi se pare că poate fi foarte drăguț să descopăr cât o nouă surpriză în luna decembrie, mai ales că eu sunt obsedată în legătură cu tot ce ține de sărbătorile de iarnă. Problema este că majoritatea acestor calendare sunt destul de scumpe, mai ales că poate nu toate produsele mi-ar plăcea și aș prefera să îmi cumpăr ceva ce știu sigur că mi-ar plăcea. Cu toate acestea, calendarele de advet sunt foarte tentante, iar în Marea Britanie și în SUA există foarte multe calendare, de la aproape orice brand.
Unele au apărut pe piață încă din octombrie. În cele ce urmează, mă voi referi doar la cele existente la noi pe piață, fie online, fie în magazine fizice. Nu mă refer și la diferitele seturi de Crăciun care au apărut deja peste tot, pentru că sunt altceva, ci strict la calendare. Așadar, din câte știu, cam aceste calendare de advent au apărut sau vor apărea și la noi pe piață.
Calendar Advent 2016 by Douglas - produse…