Treceți la conținutul principal

Escapadă la Călimănești - Căciulata



Ca toate lucrurile frumoase, și concediul meu s-a încheiat, iar pentru că soțului meu îi place atât de mult în stațiunea Călimănești - Căciulata, este al treilea an consecutiv în care ne-am întors aici. A fost o escapadă scurtă, de doar o zi, dar am mers împreună cu familia și pentru noi a meritat.
Ca să nu tot repet aceleași lucruri, puteți afla mai multe despre vacanța noastră la Căciulata de anul trecut pe blog. 
Pot spune doar că stațiunea se dezvoltă tot mai mult, am văzut câteva pensiuni noi, altele în construcție, se construiește încă un ștrand la intrarea în Căciulata dinspre Călimănești și toată lumea se pare că dă năvala la Aqua Park-ul deja existent.






Parcul din Căciulata e neschimbat, la fel de frumos, cel din Călimănești la fel și sunt locuri unde ne place să ne petrecem timpul. 
Se fac plimbări cu vaporașul, se pot închiria biciclete, stațiunea este foarte animată. A, și bineînțeles, terasa „La carul cu bere” încă există și au mâncare la fel de bună la prețuri mici, iar seara e mereu aglomerată, așa că e bine să vii ori din timp, ori ceva mai târziu pentru a servi cina.




Nu am făcut cumpărături de data aceasta, pentru că nu am văzut nimic deosebit. M-am plictisit de aceeași magneți de frigider și aceleași căni, iar de haine și accesorii pentru baie și plajă nu am avut nevoie. Vestea bună e că s-a redeschis și restaurantul Intim, unde știu că se mânca bine și ieftin, dar de data aceasta nu am fost, deoarece singurul neajuns este că pentru terasa de afară au o prelată care face ca aerul să fie ca în saună. Iar cum marea majoritate eram fumători, am dorit să mâncăm afară și am luat masa în parc, la terasa ”La carul cu bere”.




De cazat ne-am cazat la o pensiune mai modestă, se numește Casa Verde și chiar este foarte...verde. Ușile, ramele ferestrelor, poarta, totul este verde. A fost curat și am avut condiții minime, așa că pentru prețul cazării - 100 lei/noapte - a fost foarte ok. Există televizor, frigider în cameră și Wi-Fi. Singurul neajuns este că ai nevoie musai de o pereche de șlapi de cauciuc aici, pentru că pe jos e gresie, iar la baie dușul nu avea nici măcar o cădiță, iar locul pentru duș nu era delimitat prin nimic, așa că se face apă pe jos peste tot când te speli. Sinceră să fiu, camera de la parter unde am stat noi nu m-a dat pe spate, din motivele menționate, în schimb camera de la mansardă cu 3 paturi, unde a stat restul familiei era mai confortabilă, cu parchet și cadă la duș. Iar diferența de preț era nesemnificativă, doar 10 lei în plus. 









Am fost și anul acesta la Schitul Ostrov, unde parcă am găsit și mai multe flori, și ca de obicei ne-am bucurat de răcoare și de briza adusă de Olt.
Am trecut și pe la Cozia, la fel de aglomerată ca de obicei, dar de data aceasta, pentru că am fost cu mașina, am mers și la mănăstirea Turnu.






Mănăstirea se află sub Muntele Cozia, la vreo 2 kilometri de Cozia. Se poate ajunge cu mașina chiar până sus, deși e ceva de urcat pe munte. Timp de multe secole, mănăstirea a fost greu accesibilă, deoarece se putea ajunge acolo doar pe niște poteci de munte. Se spune că prin secolele XV-XVI, niște călugări de la Cozia s-au retras în munți, în sihăstrie. 



Cei mai cunoscuți sunt pustnicii Daniil și Misail, ale căror chilii săpate în piatră se pot vedea și astăzi. Apoi, în 1676 a fost construită aici  o bisericuță. Nu știu exact cât de vechi sunt picturile din bisericuță sau dacă au mai fost resturate, dar par destul de vechi, fiind cam înnegrite - dacă nu mă înșel a existat și un incendiu cândva aici.
Lăsând la o parte mănăstirea ca atare, pentru că nici eu nu vizitez biserici și mănăstiri din considerente religiose, ci ca să aflu mai multe despre istoria lor și să văd picturile vechi, merită să faceți un drum la Turnu pentru priveliștea superbă de sus. Se văd munții, se vede Oltul, pădurile verzi, cerul senin, norii pufoși care parcă plutesc pe cer...Cred că fotografiile pot exprima mai bine cum arată peisajul acolo. În general, bisericile și mănăstirile sunt poziționate în locuri strategice, de unde se vede o panoramă superbă.







Cam aceasta a fost mica noastră escapadă la Călimănești - Căciulata de anul acesta și cu siguranță vom mai reveni. Ai aici aproape tot ce vrei: baie, plajă, munte, drumeții, nu e atâta agitație ca la mare dar nici nu e liniște și izolare. E o stațiune care văd că merge tot mai bine și acest lucru mă bucură nespus.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Paletă farduri IDC Color Natural - dupe pentru Naked 3?

Am mai avut o experiență destul de neplăcută cu produsele IDC, care sunt disponibile pe elefant.ro. sunt foarte ieftine și se află frecvent la promoție, așa că am vrut să le încerc, însă până acum nimic nu m-a impresionat.
De data aceasta, voi face referire la această paletă de farduri. Se numește Natural, a costat la reducere 18 lei, nu mai rețin prețul ei normal, dar sincer, cam atât și merită. Produsele IDC Color sunt produse de către o firmă din Spania, Aquarius Cosmetic Group prin private labeling. Ce înseamnă private labeling? Înseamnă că o companie de cosmetice, în special produse de machiaj realizează designul produselor și eventual formularea acestora, iar apoi procesul de fabricație este subcontractat în China. elf face asta, BH Cosmetics face asta, Coastal Scents face asta, Morphe face asta și chiar și alte branduri mai prestigioase scot pe piață produse care sunt de fapt ”made in China”.
Această paletă este nu numai un produs fabricat foarte ieftin, ci și un produs care s…

Crema - minune Leac de-un veac

Dacă mai țineți minte, v-am povestit că de Crăciun am primit cadou acastă cremă naturală. Pe lângă faptul că are o prezentare foarte drăguță, este ambalată într-un recipient din lut și are un dop de plută în loc de capac, este realizată din ingrediente 100% naturale. Acum, nu știu dacă să cred neapărat povestea faptului că este o rețetă veche ”de un veac”, păstrată de o familie din Jiul de Munte, însă sunt foarte mulțumită de rezultatele pe care le oferă. Ingrediente: propolis, ceară de albine, rășină de conifere, sacâz, parafină și ulei de floarea soarelui presat la rece. Utilizări: hidratant, antiinflamator, dezinfectant, arsuri, răni, infecții ale pielii, cicatrizant, poate fi folosită după plajă, după bărbierit sau epilat, reduce senzația de mâncărime cauzată de insecte, poate fi folosită și ca balsam de buze. Un recipient conține 50 gr și costă 56 de lei, direct pe site-ul producătorului. Are un miros vag, specific produselor care conțin ceară de albine, culoarea galbenă și se ”to…

22 de filme cu și despre adolescenți

Dacă tot este weekend și n-am mai făcut de ceva timp topuri sau recomandări pentru filme ”la calup”, m-am gândit să vă ofer câteva idei de filme pe care le puteți viziona când aveți ceva timp liber. De asceastă dată, am ales filmele cu și despre adolescenți, pentru că sunt în mare parte comedii sau coedii romantice și se potrivesc pentru o după-amiază leneșă. Deși nu mai sunt nici eu adolescentă de ceva timp, aceste filme pot fi viizonate chiar și de către adulți, atâta timp cât nu aveți pretenția să vedeți ceva foarte calitativ sau performanțe actoricești deosebite.