Treceți la conținutul principal

Muzică ”epică” pentru momente ”epice”



Nu știu câtă atenție acordați voi trailerelor pentru filmele care vor apărea în viitorul apropiat, dar pe mine mă ajută să mă decid dacă vreau să văd un film sau nu, mai ales că am învățat să identific acele trailere care adună cele mai bune momente din film. În genreal, mai ales pentru producțiile care sunt foarte așteptate, poate ați observat că se folosește o muzică anume. Genul de muzică ce creează treptat tensiunea, care te conduce către punctul culminant. Ei bine, această muzică se încadrează într-un gen anume numit Epic Music. Recent, am început să ascult acest gen de muzică de plăcere, pentru că, de ce nu, să mă simt că fac și eu ceva ”epic” chiar și atunci când doar îmi citesc blogurile preferate. 
Obișnuiam dintotdeauna să caut soundtrack-urile filmelor preferate și aici nu mă refer neapărat la melodiile cu interpretare vocală, ci la muzica de fundal. Muzica este foarte importantă. Încercați să vă uitai la o scenă anume fără sonor și veți vedea că intensitatea momentului nu mai este aceeași fără muzica de fundal. Compozitorii de muzică de film mi se par geniali, fiindcă reușesc să transmită prin muzica lor, ceea ce personajele nu fac sau ceea ce nu ni se transmite pe ecran, din diverse motive. În alte cazuri, muzica de fundal vine doar în completarea scenelor de pe ecran, însă este exact acel ceva care lipsește din întregul context, cireașa de pe tort, dacă vreți.

Ce este Epic Music?

Primele companii specializate în crearea muzicii pentru trailerele filmelor au apărut la începutul anilor 1990, pentru că abia atunci a început să fie folosit trailerul la scară largă pentru promovarea filmelor ce urmau să apară și se foloseau de obicei în cinematografe, înainte sau după filmele principale, iar în unele cazuri și pe TV, în cazul producțiilor care beneficiau de un buget de marketing mai consistent.
Cei de la Immediate Music au fost printre primele companii de acest gen, în anul 1993.  De atunci și până prin 2010, au fost create foarte multe single-uri și albume, însă acestea nu erau accesibile publicului larg. Ele erau destinate doar clienților companiei din industria filmului. Abia pe la începutul anilor 2000, anumiți compozitori de muzică de film au început să devină mai cunoscuți, fiind solicitați adesea pentru a compune muzica pentru soundtrack-ul unui film, pentru că muzica lor era folosită pentru evenimente de amploare ca de exemplu Jocurile Olimpice și pentru că multe trailere au început să devină virale pe internet.
Genul și-a primit numele de Epic Music chiar de la fanii săi, după ce au început să apară și primele albume compuse în acest stil. Prima companie care a lansat un astfel de album a fost Globus cu Epicon, urmat de Immediate Music cu Trailerhead în 2008 și Nu Epiq.
Fanii spun că există diferențe între Epic Music, muzica de film și muzica pentru trailere, dar sincer, eu nu cred că sunt prea mari diferențe, pentru că toate aceste genuri muzicale pot fi folosite pentru trailere și pentru filme, așa că nu prea reușesc să fac o distincție anume. 
Epic Music poate fi orchestrală, fiind asemănătoare cu muzica clasică, vocală sau World, conținând diferite elemente muzicale caracteristice anumitor culturi sau tradiții, ca de exmplu elemente celtice, nordice sau asiatice. Mai există și așa-numita muzică Hybrid, care conține anumite elemente electronice, fiind asemănătoare cu EDM-ul, iar muzica rock este adesea integrată în Epic Music, pentru că se poate mula foarte ușor pe acest stil.

Cei mai cunoscuți compozitori de Epic Music/muzică pentru film

Aici o să înșir doar câțiva, cei pe care îi cunosc și eu, însă sunt sigură că lista este mult mai mare.
Hans Zimmer a compus muzică pentru The Lion King, seria de filme Pirates of the Caribbean, trilogia The Dark Knight sau Gladiator.
James Horner este faimos mai ales pentru muzica din Titanic, dar mai compus și pentru Avatar sau Braveheart, printre altele.
Alexandre Desplat a compus pentru The Painted Vail, The King's Speech, două filme din seria Harry Potter și Twilight New Moon, unde l-am descoperit și eu. Am spus și  repet: filmele Twilight nu sunt prea grozave, o recunosc și eu care eram fană acum aproape 10 ani, dar muzica pentru soundtrack mi-a plăcut aproape întotdeauna.
Yann Tiersen nu este tocmai compozitor de muzică pentru film, însă merită menționată coloana sonoră din Amelie, mi s-a părut superbă.
Carter Burwell a compus muzica pentru majoritatea filmelor fraților Coen, dar și pentru multe alte filme.
Dmitri Shostakovic a compus muzică pentru foarte multe filme din epoca de aur a Hollywood-ului și cu singuranță cunoașteți al lui The Second Waltz.
Ennio Morricone a compus muzică pentru The Mission sau The Good The Bad and the Ugly.
Vangelis a reușit să își transforme câteva dintre piese chiar în hituri, cum ar fi Chariots of Fire sau Conquest of Paradise.
Howard Shore este cunoscut pentru trilogia Lord of the Rings, Silence of the Lambs sau The Departed.

Câteva recomandări de Epic Music

Așa cum spuneam, abia recent am descoperit acest gen de muzică dintr-o simplă întâmplare pe YouTube, așa că am doar câteva piese care îmi plac, însă cred că numărul lor va mai crește pe parcurs. Îmi place că nu e genul de chill-out music, dar mă relaxează și ascult adesea astfel de muzică când lucrez. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Paletă farduri IDC Color Natural - dupe pentru Naked 3?

Am mai avut o experiență destul de neplăcută cu produsele IDC, care sunt disponibile pe elefant.ro. sunt foarte ieftine și se află frecvent la promoție, așa că am vrut să le încerc, însă până acum nimic nu m-a impresionat.
De data aceasta, voi face referire la această paletă de farduri. Se numește Natural, a costat la reducere 18 lei, nu mai rețin prețul ei normal, dar sincer, cam atât și merită. Produsele IDC Color sunt produse de către o firmă din Spania, Aquarius Cosmetic Group prin private labeling. Ce înseamnă private labeling? Înseamnă că o companie de cosmetice, în special produse de machiaj realizează designul produselor și eventual formularea acestora, iar apoi procesul de fabricație este subcontractat în China. elf face asta, BH Cosmetics face asta, Coastal Scents face asta, Morphe face asta și chiar și alte branduri mai prestigioase scot pe piață produse care sunt de fapt ”made in China”.
Această paletă este nu numai un produs fabricat foarte ieftin, ci și un produs care s…

22 de filme cu și despre adolescenți

Dacă tot este weekend și n-am mai făcut de ceva timp topuri sau recomandări pentru filme ”la calup”, m-am gândit să vă ofer câteva idei de filme pe care le puteți viziona când aveți ceva timp liber. De asceastă dată, am ales filmele cu și despre adolescenți, pentru că sunt în mare parte comedii sau coedii romantice și se potrivesc pentru o după-amiază leneșă. Deși nu mai sunt nici eu adolescentă de ceva timp, aceste filme pot fi viizonate chiar și de către adulți, atâta timp cât nu aveți pretenția să vedeți ceva foarte calitativ sau performanțe actoricești deosebite.

Crema - minune Leac de-un veac

Dacă mai țineți minte, v-am povestit că de Crăciun am primit cadou acastă cremă naturală. Pe lângă faptul că are o prezentare foarte drăguță, este ambalată într-un recipient din lut și are un dop de plută în loc de capac, este realizată din ingrediente 100% naturale. Acum, nu știu dacă să cred neapărat povestea faptului că este o rețetă veche ”de un veac”, păstrată de o familie din Jiul de Munte, însă sunt foarte mulțumită de rezultatele pe care le oferă. Ingrediente: propolis, ceară de albine, rășină de conifere, sacâz, parafină și ulei de floarea soarelui presat la rece. Utilizări: hidratant, antiinflamator, dezinfectant, arsuri, răni, infecții ale pielii, cicatrizant, poate fi folosită după plajă, după bărbierit sau epilat, reduce senzația de mâncărime cauzată de insecte, poate fi folosită și ca balsam de buze. Un recipient conține 50 gr și costă 56 de lei, direct pe site-ul producătorului. Are un miros vag, specific produselor care conțin ceară de albine, culoarea galbenă și se ”to…