Treceți la conținutul principal

Movie review: Fathers & Daughters



Anul lansării: 2015
Regia: Gabriele Muccino
Scenariu: Brad Desch
Distribuția: Russell Crowe, Amanda Seyfried, Aaron Paul, Diane Kruger, Jane Fonda, Octavia Spencer

Câteodată, printre filmele cu super-eroi, cele de acțiune, producțiile fantastice cu mega-buget sau dramele care, în ultimii ani, inevitabil tratează probleme ca rasismul sau discriminarea, câte un film care are la bază un subiect atât de simplu, dar atât de ușor de relaționat. Fathers & Daughters, tradus în românește total aiurea, ”Totul despre tata” este unul dintre aceste filme.
Trebuie să încep prin a spune că, întotdeauna relațiile dintre părinți și copii, sunt cele care ne definesc viața, că vrem sau nu vrem să acceptăm acest lucru. Mama și tata reprezintă modele pentru noi, pentru cum am vrea să fim sau să nu fim, bineînțeles. Și așa cum relațiile dintre mame și fii lor mi se par o totală nebuloasă și n-am întâlnit încă bărbat care să n-o divinizeze pe maică-sa sau cel puțin să aibă o relație specială cu ea, tot așa relația tată-fiică este greu de descris pentru că este ceva deosebit.
Eu mi-am pierdut tatăl recent, acum 2 ani și încă am momente în care nu pot să cred că nu mai face parte din viața mea. Dacă în copilărie am fost clar răsfățata tatei, pe măsură ce am crescut, ne-am îndepărtat puțin, în sensul că mama a devenit persoana căreia îi făceam confidențe, cum de altfel cred că este și normal. Însă eu și tata mereu am avut o relație specială. Aveam același simț al umorului, gândeam în multe privințe la fel, iar de multe ori, ajungea doar să stăm în tăcere împreună, fără să spunem nimic. Țin minte câte țigăi am stat și am fumat cu tata în niște seri de vară, când treceam printr-un moment dificil. Nu-mi spunea nimic, nu-i spuneam nimic, dar efectiv simțeam că aveam un fel de comunicare nespusă. Singurul meu regret este că, el nefiind un mare fan al gesturilor prin care să își arate afecțiunea, nu prea ne îmbrățișam sau ne spuneam cât țineam unul la altul, iar eu ar fi trebui să fac eu primul pas. De abia când îți dai seama că nu mai ai cui să îi spui lucrurile astea, atunci îți pare rău.
În fine, să nu divaghez de la subiect. Filmul acesta l-am prins zilele trecute la televizor și, evident, prin natura subiectului m-a marcat și m-am trezit că stau cu batistuțele lângă mine, însă dincolo de faptul că este un subiect ”aproape de casă”, distribuția excelentă și jocul actorilor merită menționat.
Povestea se desfășoară în două planuri. Prezentul și cu 25 de ani în urmă, așa că scenele alternează între aceste două planuri. Cred că s-a folosit această tehnică pentru că altfel filmul ar fi fost poate puțin plictisitor. Nu este prea deranjant, pentru că poți să îți dai seama ușor când acțiunea se petrece în trecut sau în prezent. 
Jake Davis - Russell Crowe - este un scriitor de succes, câșigător al premiului Pulitzer, care rămâne văduv în urma unui accident de mașină. El trebuie să își crească singur fiica, pe Katie, însă se confruntă și cu anumite probleme de sănătate, așa că se decide să se interneze într-o clinică. Între timp, Katie rămâne în grija mătușii sale, Elizabeth - Diane Kruger - și al soțului acesteia. 
Atunci când Jake iese din clinică, după 7 luni, trebuie să încerce să găsească o soluție pentru a-i oferi lui Katie o viață cât mai bună, deoarece se află în pragul falimentului. Acceptă un post de profesor la o școală și în paralel încearcă să scrie un nou roman de succes. Între timp, Elizabeth și soțul ei încep demersurile legale să ceară custodia lui Katie,de care s-au atașat, susținând că Jake nu este în stare să își crească fata din cauza problemelor financiare și a celor de sănătate. Ca și cum nu ar fi destul, după ce termină un nou roman pe care îl predă agentei sale, Teddy - Jane Fonda - acesta este primit cu recenzii negative din partea criticilor și vânzări proaste.


În ciuda tuturor problemelor, Jake luptă din greu să o păstreze pe Katie, iar scenele dintre Russell Crowe și tânăra actriță Kylie Rogers sunt superbe. Cei doi au o chimie grozavă.


Sărim peste 25 de ani. Katie - Amanda Seyfried - este acum o femeie adultă, care muncește ca asistent social sub îndrumarea doctoriței Corman - Octavia Spencer. Ea lucrează la un caz al unei fetițe cu probleme, care o face să se gândească la propria ei copilărie. Deși profesional știe foarte clar ce drum vrea să urmeze, Katie are probleme serioase în relațiile cu bărbții. Mai precis, nu le are, ci se rezumă doar la aventuri de o noapte. 

Asta pâncă când îl cunoaște pe Cameron - Aaron Paul - care încearcă să treacă dincolo de zidurile pe care Katie și le-a pus singură între ea și restul lumii.
Pe parcursul filmului, aflăm ce s-a întâmplat între Katie și Jake, precum și care este motivul pentru care ea are problemele emoționale pe care le are, însă nu vreau să trădez acum prea multe. 
Mi-a plăcut foarte mult de Russell Crowe în acest rol,chiar a reușit să interpreteze un personaj cu care să vrei să empatizezi. O surpriză plăcută a fost și Aaron Paul, pe care îl știam mai mult din comedii și din serialul Breaking Bad, pe care nu l-am urmărit, dar n-am avut cum să nu prind câteva secvențe. Amanda Seyfried a fost ok. Niciodată nu mi s-a părut că are prea multă profunzime, iar în scena de la apartamentul lui Cameron a fost pur și simplu de lemn. Cred că ochii ăia exagerat de mari o ajută să fie ceva mai expresivă, fiindcă în rest nu prea i se potrivește actoria.
Așa cum spuneam mai sus, ăsta a fost un film care a trecut pe sub radar cumva, nu am auzit să se vorbească despre el, însă merită puțină atenție. Este un film sensibil, are anumite clișee care pot părea ușor siropoase, dar în mare, este foarte plăcut.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Paletă farduri IDC Color Natural - dupe pentru Naked 3?

Am mai avut o experiență destul de neplăcută cu produsele IDC, care sunt disponibile pe elefant.ro. sunt foarte ieftine și se află frecvent la promoție, așa că am vrut să le încerc, însă până acum nimic nu m-a impresionat.
De data aceasta, voi face referire la această paletă de farduri. Se numește Natural, a costat la reducere 18 lei, nu mai rețin prețul ei normal, dar sincer, cam atât și merită. Produsele IDC Color sunt produse de către o firmă din Spania, Aquarius Cosmetic Group prin private labeling. Ce înseamnă private labeling? Înseamnă că o companie de cosmetice, în special produse de machiaj realizează designul produselor și eventual formularea acestora, iar apoi procesul de fabricație este subcontractat în China. elf face asta, BH Cosmetics face asta, Coastal Scents face asta, Morphe face asta și chiar și alte branduri mai prestigioase scot pe piață produse care sunt de fapt ”made in China”.
Această paletă este nu numai un produs fabricat foarte ieftin, ci și un produs care s…

22 de filme cu și despre adolescenți

Dacă tot este weekend și n-am mai făcut de ceva timp topuri sau recomandări pentru filme ”la calup”, m-am gândit să vă ofer câteva idei de filme pe care le puteți viziona când aveți ceva timp liber. De asceastă dată, am ales filmele cu și despre adolescenți, pentru că sunt în mare parte comedii sau coedii romantice și se potrivesc pentru o după-amiază leneșă. Deși nu mai sunt nici eu adolescentă de ceva timp, aceste filme pot fi viizonate chiar și de către adulți, atâta timp cât nu aveți pretenția să vedeți ceva foarte calitativ sau performanțe actoricești deosebite.

Crema - minune Leac de-un veac

Dacă mai țineți minte, v-am povestit că de Crăciun am primit cadou acastă cremă naturală. Pe lângă faptul că are o prezentare foarte drăguță, este ambalată într-un recipient din lut și are un dop de plută în loc de capac, este realizată din ingrediente 100% naturale. Acum, nu știu dacă să cred neapărat povestea faptului că este o rețetă veche ”de un veac”, păstrată de o familie din Jiul de Munte, însă sunt foarte mulțumită de rezultatele pe care le oferă. Ingrediente: propolis, ceară de albine, rășină de conifere, sacâz, parafină și ulei de floarea soarelui presat la rece. Utilizări: hidratant, antiinflamator, dezinfectant, arsuri, răni, infecții ale pielii, cicatrizant, poate fi folosită după plajă, după bărbierit sau epilat, reduce senzația de mâncărime cauzată de insecte, poate fi folosită și ca balsam de buze. Un recipient conține 50 gr și costă 56 de lei, direct pe site-ul producătorului. Are un miros vag, specific produselor care conțin ceară de albine, culoarea galbenă și se ”to…