Treceți la conținutul principal

Filme cu zombies: 28 Days Later & 28 Weeks Later


Dacă tot mai am ceva de așteptat până în februarie când apar noile episoade din sezonul 7 The Walking Dead, filmele astea mi-au prins numai bine în această perioadă ca să îmi satosfacă pofta sadică de a vedea oameni hăcuiți de zombies. Glumesc, desigur. Îmi plac filmele și serialele horror în general, cât timp nu au scene prea grafice. Că veni vorba, mi-a luat vreo două săptămâni să îmi fac curaj să văd primul episod din sezonul 7 TWD, pentru că nu prea aveam chef să îl văd pe Glenn jucând ”I spy with my little eye”, dacă știți ce vreau să spun...
Revenind la aceste două filme, ele fac parte dintr-o franciză britanică și mi-au plăcut pentru că seamănă oarecum cu TWD, în sensul că personajele sunt puse în tot felul de situații interesante, în care au ocazia să își arate adevăratul caracter, nu doar să se lupte cu zombies. Și dacă vă place genul, cred că merită o vizionare. Să le luăm pe rând.



28 Days Later...

Anul lansării: 2002
Regia: Danny Boyle
Scenariu: Alex Garland
Distribuția: Cillian Murphy, Naomie Harris

Felul în care începe acest film a ridicat multe semne de întrebare, deoarece seamănă foarte mult cu TWD, iar benzile desenate au apărut cam în aceeași perioadă, așa că este cam greu de spus cine a copiat pe cine. Niște activiști ușor fanatici eliberează cimpanzei dintr-un laborator experimental, fără să știe că aceștia sunt infectați cu un virus periculos care trensformă oamenii în, ați ghicit, zombies.
28 de zile mai târziu, Jim - Cillian Murphy, un tânăr aflat în spital în comă se trezește subit pentru a se afla în mijlocul unui adevărat coșmar. După ce încearcă să se ascundă fără succes într-o biserică invadată de zonbies, Jim este salvat de Selena și Mark, doi supraviețuitori care îl pun în temă în legătură cu cele întâmplate.
În cursa lor nebună pentru supraviețuire, ei îi întâlnesc pe Frank și Hannah, tată și fiică. Frank îi convinge că trebuie să plece spre o unitate militară, singurul semn că mai există ceva speranță din partea autorităților fiind un semnal radio transmis de respectiva unitate.


Ce nu știu Jim și restul găștii este că unitatea militară poate fi un coșmar poate chiar mai înspăimântător decât zombies pe care îi întâlnesc la tot pasul.
Filmul are câteva situații imprevizibile care te fac să stai în suspans și niște personaje foarte simpatice, ca de exemplu, Frank, Selena sau mai ales, eroul principal, Jim. Jim este la început un underdog, băiatul căruia nu îi dai nici o șansă de supraviețuire. Nu e tocmai cel mai bun în luptă, cel mai rapid sau cel mai bun strateg, însă situația disperată în care se află îl fac să devină o adevărată mașină de război în ultima parte a filmului, pentru a le proteja pe Selena și Hannah, practic două străine, dar pentru care nu ezită să își riște viața. Mi-a plăcut foarte mult Cillian Murphy în acest rol, chiar dacă știam deja că e un tip destul de versatil și personal cred că nu auzim de el destul de des.



28 Weeks Later 

Anul lansării: 2007
Regia: Juan Carlos Fresnadillo 
Scenariu: Rowan Joffe, Juan Carlos Fresnadillo, Enrique Lopez Lavigne, Jesus Olmo
Distribuția: Robert Carlyle, Rose Byrne, Jeremy Renner, Catherine McCormack, Idris Elba

Pentru că filmul nu mai are același regizor și nici același scenarist, acest lucru se vede. Din punctul meu de vedere, acest al doilea film e mai slab decât primul. Păstrează linia primului în mare, dar cu toate acestea mi s-a părut mult mai previzibil și mai predispus la clișeele tipice filmelor horror.
Din ceea ce se poate înțelege, acțiunea continuă firul narativ al primului film, însă acum a trecut mai mult timp de la izbucnirea virusului, mai exact câteva luni. Așa cum intuiau supraviețuitorii din primul film, Marea Britanie a fost singura țară afectată și a fost izolată de restul lumii în carantină. Armata SUA intervine și reușește să securizeze o mică zonă din perimetrul Londrei pentru ca supraviețuitorii să încerce să o ia de la început.
Înainte de aceste evenimente însă, povestea îi urmărește pe Alice - Catherine McCormack și Don - Robert Carlyle, un cuplu care se ascunde împreună cu alți supraviețuitori într-o casă. Atunci când sunt atacați de zonbies, Don o lasă pe soția lui în urmă pentru a-și scăpa pielea, iar odată ajuns la zona securizată le spune tuturor că ea a murit. 


Acest lucru li-l spune și copiilor săi, care, ca printr-o minune, nu se aflaseră în țară când a izbucnit virusul. Dar, ca minciună și aceasta are picioare scurte. Copii o găsesc pe mama lor aproape nebună atunci când își vizitează fosta casă și o iau cu ei la zona de siguranță. 
O doctoriță observă în timpul consultației că Alice este de fapt mușcată, ceea ce înseamnă că este infectată, dar organismul ei este imun la virus. Ea nu apucă să facă mai multe teste, pentru că Alice, pentru a se răzbuna, îl infectează pe Don, iar virusul începe să se răspândească din nou cu repreziciune în zona de siguranță. Doctorița Scarlett - Rose Byrne îi salvează pe copii, deoarece este convinsă că sunt șanse mari ca băiatul să fie imun la virus, ca și mama lui, el fiind cheia pentru găsirea unui remediu. Pentru că zona de siguranță a fost infectată, armata începe să bombardeze locul, indiferent dacă mai sunt supraviețuitori sau nu. Unul dintre soldați, Doyle - Jeremy Renner o ajută pe Scarlett și pe alți câțiva supraviețuitori să fugă.


Spre deosebire de primul film, acum nu pot spune că am mai  avut personaje de care să mă atașez și chiar nu mi-ar fi păsat cine trăiește și cine nu. Sigur, Doyle este de data aceasta eroul filmului, dar parcă nu are un impact atât de mare ca Jim interpretata de Cillian Murphy. Nu știu dacă e de vină scenariul, fiindcă nici măcar nu apucăm să aflăm prea multe lucruri despre Doyle sau interpretarea lui Jeremy Renner, dar nu i-am ținut pumnii așa cum am făcut cu Jim.


Se vorbea la un moment dat de încă un film, ca să fie trilogia completă, însă având în vedere că au trecut 10 ani de la al doilea film cred că o continuare iese totuși din discuție. Asta probabil fiindcă 28 Weeks Later nu a mai avut succesul primului film și au apărut și o mulțime de alte filme și seriale cu zombies, astfel încât ar fi fost dificil să mai vină cu ceva nou.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Paletă farduri IDC Color Natural - dupe pentru Naked 3?

Am mai avut o experiență destul de neplăcută cu produsele IDC, care sunt disponibile pe elefant.ro. sunt foarte ieftine și se află frecvent la promoție, așa că am vrut să le încerc, însă până acum nimic nu m-a impresionat.
De data aceasta, voi face referire la această paletă de farduri. Se numește Natural, a costat la reducere 18 lei, nu mai rețin prețul ei normal, dar sincer, cam atât și merită. Produsele IDC Color sunt produse de către o firmă din Spania, Aquarius Cosmetic Group prin private labeling. Ce înseamnă private labeling? Înseamnă că o companie de cosmetice, în special produse de machiaj realizează designul produselor și eventual formularea acestora, iar apoi procesul de fabricație este subcontractat în China. elf face asta, BH Cosmetics face asta, Coastal Scents face asta, Morphe face asta și chiar și alte branduri mai prestigioase scot pe piață produse care sunt de fapt ”made in China”.
Această paletă este nu numai un produs fabricat foarte ieftin, ci și un produs care s…

Crema - minune Leac de-un veac

Dacă mai țineți minte, v-am povestit că de Crăciun am primit cadou acastă cremă naturală. Pe lângă faptul că are o prezentare foarte drăguță, este ambalată într-un recipient din lut și are un dop de plută în loc de capac, este realizată din ingrediente 100% naturale. Acum, nu știu dacă să cred neapărat povestea faptului că este o rețetă veche ”de un veac”, păstrată de o familie din Jiul de Munte, însă sunt foarte mulțumită de rezultatele pe care le oferă. Ingrediente: propolis, ceară de albine, rășină de conifere, sacâz, parafină și ulei de floarea soarelui presat la rece. Utilizări: hidratant, antiinflamator, dezinfectant, arsuri, răni, infecții ale pielii, cicatrizant, poate fi folosită după plajă, după bărbierit sau epilat, reduce senzația de mâncărime cauzată de insecte, poate fi folosită și ca balsam de buze. Un recipient conține 50 gr și costă 56 de lei, direct pe site-ul producătorului. Are un miros vag, specific produselor care conțin ceară de albine, culoarea galbenă și se ”to…

Calendare de advent 2016 cu produse cosmetice

De mult îmi tot doresc să îmi cumpăr și eu un astfel de calendar, fiindcă mi se pare că poate fi foarte drăguț să descopăr cât o nouă surpriză în luna decembrie, mai ales că eu sunt obsedată în legătură cu tot ce ține de sărbătorile de iarnă. Problema este că majoritatea acestor calendare sunt destul de scumpe, mai ales că poate nu toate produsele mi-ar plăcea și aș prefera să îmi cumpăr ceva ce știu sigur că mi-ar plăcea. Cu toate acestea, calendarele de advet sunt foarte tentante, iar în Marea Britanie și în SUA există foarte multe calendare, de la aproape orice brand.
Unele au apărut pe piață încă din octombrie. În cele ce urmează, mă voi referi doar la cele existente la noi pe piață, fie online, fie în magazine fizice. Nu mă refer și la diferitele seturi de Crăciun care au apărut deja peste tot, pentru că sunt altceva, ci strict la calendare. Așadar, din câte știu, cam aceste calendare de advent au apărut sau vor apărea și la noi pe piață.
Calendar Advent 2016 by Douglas - produse…