Movie review - Kingsman: The Secret Service

Anul lansării: 2014
Regia: Matthew Vaughn
Scenariu: Mark Millar și Dave Gibbons - benzi desenate / Jane Goldman și Matthew Vaughn
Distribuția: Colin Firth, Mark Strong, Samuel L. Jackson, Michael Caine, Taron Egerton

Nu prea știam la ce să mă aștept când am început să vizionez acest film, dar ceea ce am văzut mi-a întrecut toate așteptările. De departe cea mai mare surpriză a fost să îl văd pe Colin Firth în rolul de agent secret. Sigur, e un actor talentat, e minunat în comediile romantice sau în roluri mai dramatice, ca cel din Discursul regelui, însă nu mă așteptm să îl văd și pus la patru ace în timp ce dă gata o cameră plină de răufăcători cu un baston. Bine, poate nu doar cu un baston, dar ați prins ideea.

Filmul se bazează pe niște benzi desenate despre care habar nu aveam, dar e fain că se mai adaptează și altceva pe marile ecrane, nu doar benzile desenate cu super- eroi.

Harry Hart - Colin Firth - face parte dintr-o organizație super-secretă numită ”Kingsman”. Atât de secretă, încât ei oficial nici nu există. În timpul unei misiuni, partenerul său este ucis. Simțindu-se vinovat pentru moartea partenerului său, Harry îl caută peste câțiva ani pe fiul acestuia, un puștan poreclit Eggsy - Taron Egerton. Harry vrea să îl recruteze pe tânărul Eggsy pentru a face parte din organizație. Eggsy trăiește mai mult pe străzi, pentru a scăpa de iubitul abuziv al mamei sale și în general, nu are o viață prea bună.

Toți care care doresc să intre în organizație, trebuie să treacă printr-un proces foarte complicat de selecție. Agenții cu experiență, așa cum sunt Harry și Merlin - Mark Strong, propun fiecare câte un ”ucenic” pe care îl pregătesc, însă numai unul singur este ales.

În paralel, Valentine - Samuel L. Jackson - un geniu în domeniul tehnologiei are de gând să folosească un dispozitiv pentru distrugere în masă, iar echipa Kinsgmen, condusă de Arthur - Michael Caine - trebuie să îl oprească.

Dacă sunteți familiarizați cu stilul lui Guy Ritchie în Snatch! atunci umorul negreu prezent în unele situații vi se va părea cunoscut. Mai adăugați aici și câteva scene de luptă foarte sângeroase în stilul lui Quentin Tarrantino, și vă puteți face o idee despre ce este vorba în acest film. Nu spun prea multe decât atât: scena aproape de final, din biserică, cu Colin Firth m-a lăsat cu gura căscată, la propriu. În sensul că mă holbam la ecran și comentam singură: ”mai dă-l naibii, chiar așa???”

O continuare a filmului este deja în faza de post - producție, așa că de abia aștept să văd cu ce dușmani se vor mai confrunta personajele noastre și mai ales, care este până la urmă soarta super - agentului Harry Hart.