Treceți la conținutul principal

Movie review: Behind the Candelabra [2013]



Anul lansării: 2013
Regia: Steven Soderbergh
Scenariu: Scott Thorson, Alex Thorleifson - carte, Richard LaGravenese
Distribuția: Michael Douglas, Matt Damon, Scott Bakula, Rob Lowe, Debbie Reynold, Paul Reiser

Trebuie să spun că acest film făcut pentru televiziune nu prea mi-a trezit interesul atunci când am auzit prima dată despre el. În fond, nu mă pasionează viața lui Liberace, așa că nu aveam cine știe ce așteptări. Cu toate acestea, s-a întâmplat ce se întâmplă uneori când ai câte o surpriză din asta plăcută, nimerești întâmplător pe un film la televizor - da, eu încă mă mai uit la televizor - și te prinde. 

Liberace a fost un artist celebru în SUA și mai puțin în plan European, deoarece nu a fost rezent în topuri, ci performa în concerte în cluburi selecte, iar apoi avut o rezidență în Las Vegas. Eu am auzit de numele lui mai mult din filme și seriale unde era subiect de glume. Liberace a fost recunoscut pentru costumațiile sale extravagante, cu multe paiete, pene și alte decorațiuni excentrice și prin felul în cre își monta spectacolele. Obișnuia să aibă un candelabru pe scenă sau să își facă apariția într-un automobil Rolls Royce. Toată viața lui au existat zvonuri că era homosexual, lucru pe care l-a negat întotdeauna cu înverșunare. Deși, totuși, dacă e să ne uităm la costumele alea, cred că sunt cel mai clar indiciu. Totul a fost dat în vileag atunci când a murit, în anul 1986. Doctorul său a încercat să mușamalizeze cauza morții, însă o autopsie a relevat faptul că Liberace fusese infectat cu virusul HIV.



După mai mulți ani, Scott Thorson, fostul iubit al lui Liberace a scris o carte autobiografică și a acordat mai multe interviuri televizate în care a povestit amănunte despre relația lui cu artistul. De altfel, această carte a stat și la baza filmului. Scott nu era tocmai un tip model, era un băiat orfan, cu probleme și cu o preferință aparte pentru droguri. Totuși, era mult mai tânăr și destul de atrăgător, ceea ce i-a trezit interesul lui Liberace și a devenit pentru el un fel de ”sugar daddy”. Scott a susținut mereu că l-a iubit pe Liberace, însă acesta s-a plictisit după o vreme de el și a încheiat relația. Tânărul a vrut să i se ofere pensie alimentară și alte compensații financiare, ca și în cazul unui cuplu căsătorit, lucru pe care, bineînțeles, nu avea cum să i se acorde fără un cadru legal. În plus, Liberace a declarat chiar și în întâlnirile cu avocații că Scott a fost un simplu prieten, un angajat bun la toate și nicidecum un iubit.

Am vorbit o mulțime despre subiect și n-am zis încă nimic despre film ca atare. Michael Douglas îl interpretează fabulos, spun eu, pe Liberace, iar Matt Damon pe iubitul său, Scott Thorson. Filmul este foarte amuzant pe alocuri, în mod intenționat, deși nu l-aș cataloga neapărat drept comedie. Cuplul Douglas - Damon are o chimie foarte bună, parcă chiar ar fi un cuplu căsătorit de ani buni care acum ajung să se calce pe bătături. Mi se pare că rareori am văzut latura mai amuzantă a lui Douglas, iar Matt Damon în general nu îmi spune nimic, însă mi-a plăcut în acest rol. 



Principalul punct de atracție al filmulu îl reprezintă actorii din rolurile principale. Nu mă interesează nici acum viața lui Liberace, nu îmi place genul de muzică pe care îl cânta și nici nu am o problemă cu orientarea lui sexuală. Însă dacă vreți să vedeți un film ușurel, amuzant, fără să fie genul de comedie tâmpițică cu mult prea multe glume cu conotație sexuală, merită să acordați o șansă acestui film, dacă aveți ocazia să îl vedeți.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Paletă farduri IDC Color Natural - dupe pentru Naked 3?

Am mai avut o experiență destul de neplăcută cu produsele IDC, care sunt disponibile pe elefant.ro. sunt foarte ieftine și se află frecvent la promoție, așa că am vrut să le încerc, însă până acum nimic nu m-a impresionat.
De data aceasta, voi face referire la această paletă de farduri. Se numește Natural, a costat la reducere 18 lei, nu mai rețin prețul ei normal, dar sincer, cam atât și merită. Produsele IDC Color sunt produse de către o firmă din Spania, Aquarius Cosmetic Group prin private labeling. Ce înseamnă private labeling? Înseamnă că o companie de cosmetice, în special produse de machiaj realizează designul produselor și eventual formularea acestora, iar apoi procesul de fabricație este subcontractat în China. elf face asta, BH Cosmetics face asta, Coastal Scents face asta, Morphe face asta și chiar și alte branduri mai prestigioase scot pe piață produse care sunt de fapt ”made in China”.
Această paletă este nu numai un produs fabricat foarte ieftin, ci și un produs care s…

Crema - minune Leac de-un veac

Dacă mai țineți minte, v-am povestit că de Crăciun am primit cadou acastă cremă naturală. Pe lângă faptul că are o prezentare foarte drăguță, este ambalată într-un recipient din lut și are un dop de plută în loc de capac, este realizată din ingrediente 100% naturale. Acum, nu știu dacă să cred neapărat povestea faptului că este o rețetă veche ”de un veac”, păstrată de o familie din Jiul de Munte, însă sunt foarte mulțumită de rezultatele pe care le oferă. Ingrediente: propolis, ceară de albine, rășină de conifere, sacâz, parafină și ulei de floarea soarelui presat la rece. Utilizări: hidratant, antiinflamator, dezinfectant, arsuri, răni, infecții ale pielii, cicatrizant, poate fi folosită după plajă, după bărbierit sau epilat, reduce senzația de mâncărime cauzată de insecte, poate fi folosită și ca balsam de buze. Un recipient conține 50 gr și costă 56 de lei, direct pe site-ul producătorului. Are un miros vag, specific produselor care conțin ceară de albine, culoarea galbenă și se ”to…

22 de filme cu și despre adolescenți

Dacă tot este weekend și n-am mai făcut de ceva timp topuri sau recomandări pentru filme ”la calup”, m-am gândit să vă ofer câteva idei de filme pe care le puteți viziona când aveți ceva timp liber. De asceastă dată, am ales filmele cu și despre adolescenți, pentru că sunt în mare parte comedii sau coedii romantice și se potrivesc pentru o după-amiază leneșă. Deși nu mai sunt nici eu adolescentă de ceva timp, aceste filme pot fi viizonate chiar și de către adulți, atâta timp cât nu aveți pretenția să vedeți ceva foarte calitativ sau performanțe actoricești deosebite.