Treceți la conținutul principal

Carte: Mari succese ale unor branduri renumite de Matt Haig



Anul apariției: 2010
Editura: Meteor Press
Colecția: Capital
Titlul original: Brand Royalty - How the World's Top 100 Brands Thrive&Survive
Număr pagini: 317
Preț: 3,90 lei împreună cu ziarul Capital

Prin natura meseriei, uneori mai citesc și cărți de marketing, deși trebuie să recunosc că majortatea le citesc de nevoie, să mă pun în temă cu anumite concepte și tendințe, dar nu sunt tocmai ce aș numi petrecerea timpului într-o manieră relaxantă.

Altfel satu lucrurile cu cele două cărți ale lui Matt Haig, aceasta și perechea sa ”Mari eșecuri ale unor branduri renumite”, pe care am citit-o acum câțiva ani. Ce îmi place la aceste cărți este faptul că Matt Haig abordează un limbaj foarte accesibil. Nu trebuie să fii un profesionist în domeniu ca să parcurgi aceste cărți cu ușurință. 

Pe lângă exemplele concrete pe care le oferă, respectiv campanii publicitare, lansări de produse sau rebranding, autorul include și câteva informații despre background-ul companiei respective. Cred că poate fi o lectură interesantă și prin prisma consumatorului. Și așa suntem asaltați de zeci de mii de produse care toate promit să ne facă viața mai ușoară, mai frumoasă, așa că este bine să aflăm exact cui îi dăm banii până la urmă.

De exemplu, din această carte puteți afla că aparatul de ras Gillette a fost inventat de un muncitor care pur și simplu căuta o metodă mai rapidă să se radă dimineața, că Coca - Cola ar fi dispărut ca alte zeci de băuturi pe bază de frunze de coca la sfârșitul secolului 19 dacă nu și-ar fi investit aproape tot profitul în campanii publicitare, sau că fabrica de mașini Volkswagen a aparținut inițial naziștilor și risca să dea faliment după al doilea război mondial, dacă n-ar fi fost o agenție de publicitate ce ar fi redenumit modelul lor de mașină mică și compactă Beetle, adică ”Gândăcelul”. 

Mie toate aceste lucruri mi s-au părut fascinante. Sigur, aceste informații mă ajută și la muncă, pentru că am învățat câteva lucruri interesante, însă chiar cred că poate fi o lectură interesantă pentru orice persoană care este cât de cât pasionată de fenomenul publicității.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Paletă farduri IDC Color Natural - dupe pentru Naked 3?

Am mai avut o experiență destul de neplăcută cu produsele IDC, care sunt disponibile pe elefant.ro. sunt foarte ieftine și se află frecvent la promoție, așa că am vrut să le încerc, însă până acum nimic nu m-a impresionat.
De data aceasta, voi face referire la această paletă de farduri. Se numește Natural, a costat la reducere 18 lei, nu mai rețin prețul ei normal, dar sincer, cam atât și merită. Produsele IDC Color sunt produse de către o firmă din Spania, Aquarius Cosmetic Group prin private labeling. Ce înseamnă private labeling? Înseamnă că o companie de cosmetice, în special produse de machiaj realizează designul produselor și eventual formularea acestora, iar apoi procesul de fabricație este subcontractat în China. elf face asta, BH Cosmetics face asta, Coastal Scents face asta, Morphe face asta și chiar și alte branduri mai prestigioase scot pe piață produse care sunt de fapt ”made in China”.
Această paletă este nu numai un produs fabricat foarte ieftin, ci și un produs care s…

Crema - minune Leac de-un veac

Dacă mai țineți minte, v-am povestit că de Crăciun am primit cadou acastă cremă naturală. Pe lângă faptul că are o prezentare foarte drăguță, este ambalată într-un recipient din lut și are un dop de plută în loc de capac, este realizată din ingrediente 100% naturale. Acum, nu știu dacă să cred neapărat povstea faptului că este o rețetă veche ”de un veac”, păstrată de o familie din Jiul de Munte, însă sunt foarte mulțumită de rezultatele pe care le oferă. Ingrediente: propolis, ceară de albine, rășină de conifere, sacâz, parafină și ulei de floarea soarelui presat la rece. Utilizări: hidratant, antiinflamator, dezinfectant, arsuri, răni, infecții ale pielii, cicatrizant, poate fi folosită după plajă, după bărbierit sau epilat, reduce senzația de mâncărime cauzată de insecte, poate fi folosită și ca balsam de buze. Un recipient conține 50 gr și costă 56 de lei, direct pe site-ul producătorului. Are un miros vag, specific produselor care conțin ceară de albine, culoarea galbenă și se ”top…

Calendare de advent 2016 cu produse cosmetice

De mult îmi tot doresc să îmi cumpăr și eu un astfel de calendar, fiindcă mi se pare că poate fi foarte drăguț să descopăr cât o nouă surpriză în luna decembrie, mai ales că eu sunt obsedată în legătură cu tot ce ține de sărbătorile de iarnă. Problema este că majoritatea acestor calendare sunt destul de scumpe, mai ales că poate nu toate produsele mi-ar plăcea și aș prefera să îmi cumpăr ceva ce știu sigur că mi-ar plăcea. Cu toate acestea, calendarele de advet sunt foarte tentante, iar în Marea Britanie și în SUA există foarte multe calendare, de la aproape orice brand.
Unele au apărut pe piață încă din octombrie. În cele ce urmează, mă voi referi doar la cele existente la noi pe piață, fie online, fie în magazine fizice. Nu mă refer și la diferitele seturi de Crăciun care au apărut deja peste tot, pentru că sunt altceva, ci strict la calendare. Așadar, din câte știu, cam aceste calendare de advent au apărut sau vor apărea și la noi pe piață.
Calendar Advent 2016 by Douglas - produse…