Recenzie carte: Răniți de Jasinda Wilder

Editura: Epica
Colecția: Epic Love
Titlu original: Wounded
Preț: 19 lei, pe elefant.ro
Număr pagini: 269

”N-am avut niciodată nevoie de altceva, în afara banilor pentru mâncare și a unui loc în care să dorm. Acum, am nevoie de bărbatul acesta.”
Trebuie să recunosc că îmi plac foarte mult cărțile Young Adult. Cam orice gen. Da, sunt pline de clișee, da, sunt foarte siropoase, dar sunt o mică plăcere nevinovată. Așa s-a întâmplat și cu această carte, pe care am ales-o zilele trecute la o promoție pe elefant.ro, mai ales că până pe 18 iulie putem beneficia și de transport gratuit.
În general, mă atrag mult cărțile editurii Epica, însă de obicei aștept să găsesc ceva la promoție, pentru că sunt puțin cam scumpe, pentru ceea ce sunt de fapt. Scriitura nu e cea mai grozavă și nici poveștile sau personaje prea originale, dar...nu mă pot abține.
Revenind la cartea de astăzi, avem de-a face cu un mix între ”Pretty Woman” și ”Romeo și Julieta”. Veți vedea de ce spun asta. Rania este o tânără care își petrece copilăria în plin război, la începutul anilor 1990. Rămasă orfană, cu numai un frate mai mic, Hassan și cu o mătușă, Rania trebuie să lupte pentru supraviețuire.
Curând, Rania rămâne singură cu totul și la vârsta fragedă de doar 14 ani, descoperă că o femeie care trăiește într-o țară unde războiul, foametea și moartea sunt elementele de bază, trebuie să recurgă la soluții disperate pentru a supraviețui. Astfel, Rania se prostitutează pentru bani și pentru mâncare.
10 ani mai târziu, un tânăr soldat american se află în ultima sa misiune alături de pușcașii marini. Hunter este și el orfan, nu are pe nimeni pe lume în afară de cel mai bun prieten și camarad al său, Derek. Prietena lui din liceu l-a înșelat, nu are nici măcar o locuintă unde să stea între misiuni în State și nu simte că are vreun țel în viață. În timpul unei confruntări cu armata irakiană, Hunter este rănit grav și se așteaptă să moară, însă este salvat de o tânără deosebit de frumoasă, pe care o cheama Rania.
Mai departe, nu vreau să vă stric plăcerea de a lectura cartea, eu a dat-o gata în doar câteva ore. după cum intuiți deja, între Hunter și Rania apar primele scântei ale unei relații care are toate premisele să fie una imposibilă. El este soldat american, ea este o tânără irakiană. El nu și-a oferit niciodată inima cu adevărat, ea și-a oferit trupul pentru zeci sau sute de bărbați. Cu toate acestea, cei doi descoperă că iubirea este într-adevăr singurul lucru care ne poate salva.
După cu spuneam, cartea este destul de previzibilă și nici subiectul nu este unul prea original. Rania este portretizată ca o fată inocentă, în ciuda ocupației sale, care nu are încredere în nici un bărbat iar Hunter este un mascul alfa obișnuit să preia mereu inițiativa.
Sunt și destul de multe scene ”fierbinți”, însă mi-a plăcut totuși că am avut impresia că există într-adevăr o conexiune profundă între aceste două personaje, nu numai o atracție fizică, ce servește doar ca motiv pentru a introduce astfel de scene. Să spunem doar că, cine a iubit cu adevărat, știe exact la ce mă refer atunci când spun că în plan mental se derulează un cu totul alt ”film” decât ceea ce se petrece în plan fizic.
Tot de la editura Epica, vă recomand și Fără speranță de Colleen Hoover, o altă  poveste frumoasă și sensibilă pentru iubitorii genului Young Adult.