Treceți la conținutul principal

Recenzie film: The Wolf of Wall Street



Anul lansării: 2013
Regia: Martin Scorsese
Scenariu: Terence Winter, Jordan Belfort - carte
Distribuția: Leonardo DiCaprio, Jonah Hill, Margot Robbie, Matthew McConaughey, Kyle Chandler, Jon Favreau, Jean Durjardin, Joanna Lumley


The Wolf of Walt Street a fost cu siguranță filmul anului 2013 și mult timp nuam prea înțeles de ce. Sigur, văzusem trailerul, știam în mare povestea, știam că DiCaprio fusese nominalizat la Oscar pentru rol, dar nu m-am gândit la ce nebunie ar fi trebuit să mă aștept. Când am văzut că durează aproape 3 ore, am fost 100% convinsă că nu voi avea răbdare să mă uit la tot și plănuiam să-l urmăresc în două seri diferite. M-am înșelat. Din momentul în care am dat play la film, nu m-am mai mișcat din fața monitorului aproape 3 ore.
Filmul se bazeză pe cartea autobiografică a lui Jordan Belfort, un tip care a lucrat pe Wall Street și care a fost condamnat la aproape 2 ani de închisoare pentru fraudă, corupție, înșelăciune și alte asemenea lucruri, iar mare parte din evenimentele din film nu sunt ficțiune.
Jordan Belfort- Leonardo DiCaprio- era un tip de 20 și ceva de ani, care tocmai începea să munceasă la o firmă de brokeri sub îndrumarea lui Mark Hanna - Matthew McConaughey. Desi nu au lucrat mult timp împreună, tânărul Belfort a fost puternic infuențat de Hanna, pe care l-a considerat un adevărat mentor. El a fost cel care l-a învățat pe Jordan că trebuie să fie nemilos, că trebuie să se gândească întâi la câștigurile lui și apoi lae clienților și că singura chestie care te ține mereu alert este cocaina.


După ce firma la care lucrează Jordan dă faliment, acesta se angajează la o sucursală micuță, care tranzaționa acțiuni foarte ieftine și se gândește că ar putea face lucrurile altfel: de ce să facă tranzacții de caâte sute sau maxim mii de dolari cu oameni din clasa de mijloc, când ar putea vinde acțiuni de nimic marilor bogătași. Astfel, își dezvoltă o tehnică de vânzări care nu poate da greș și decide să își deschidă prorpia firmă de brokeraj. Recrutează câțiva cunoscuți și pe vecinul lui Donnie Azoff - Jonah Hill - și se pune pe treabă.


Curând, noua firmă devine un real suces, iar Jordan și prietenii lui câștigă atât de mulți bani, încât nu au ce face cu ei. Bineînțeles, nu tot ceea ce fac ei este legal, însă asta nu îi împiedică. Cu banii, vine și un stil de viață depravat, plin de petreceri, alcool, sex și droguri. 


După ce Jordan începe o relație cu Naomi - Margot Robbie - o fostă manechină, soția lui îl părăsește și cei doi divorțează. Jordan se recăsătorește cu Naomi, însă nu îi poate fi fidel nici măcar ei, și continuă excesele cu droguri, femei și diferite droguri. 


Între timp, FBI-ul începe să îl urmărească pe Jordan și acțiunile firmei sale, deoarece li se pare că este ceva necurat la mijloc. În mod special, agentul Patrick Denham - Kyle Chandler - este dispus să facă tot posibilul ca să dovedească toate ilegalitățile comise de Jordan.
Filmul este greu de descris, trebuie să îl urmăriți pur și simplu. Cadrele se succed cu multă repeziciune uneori, pentru a evidenția stilul de viață pur și simplu nebunesc al ui Jordan și al prietenilor săi și totul pare o mare extravaganță pur și simplu. Martin Scorsese este printre regizorii mei preferați tocmai pentru că uneori exagerează puțin cu vizualul și te simți ușor copleșit, de parcă dacă ai clipi, ai pierde ceva important. Ăsta este farmecul lui. Acest film mi-a amintit întrucâtva de Gangs of New York.
Leonardo DiCaprio a fost într-adevăr excelent în film. La început, mi-am zis că pur și simplu țipă necontrolat, o caracteristică a multor personaje a lui Scorsese. Însă pe parcurs, am descoperit ceva ce nu știam: că omul e foarte bun și la comedie, pentru că există foarte multe momente comice în film, printre care amintesc un incident cu o anumită lumânare înfiptă într-o parte dorsală sau o paralizie temporară cauzată de o supradoză de droguri. Pur și simplu m-am trezit râzând, ceea ce nu mi se întâmplă prea des. DAȚI-I OMULUI ODATĂ UN OSCAR!


Margot Robbie a fost  o altă surpriză plăcută. E o o tipă foarte frumoasă și potrivită pentru rolul de femme fatale. Știu că joacă în noul film Suicide Squad rolul iubitei lui Joker, îmi scapă numele pentru că nu sunt familiarizată cu personajele Marvel, dar cred că va fi interesant de urmărit prestația ei. 
Singurul care nu prea m-a dat pe spate e Jonah Hill, poate și pentru că nu mă omor după el și mi se pare foarte enervant. Dar putem trece peste asta.
Prin urmare dacă vreți un film amuzant cu o distribuție foarte bună și cu multe întorsături neașteptate de situație, merită cele aproape 3 ore cât durează și chiar ar fi fost păcat să se piardă multe lucruri la montaj.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Paletă farduri IDC Color Natural - dupe pentru Naked 3?

Am mai avut o experiență destul de neplăcută cu produsele IDC, care sunt disponibile pe elefant.ro. sunt foarte ieftine și se află frecvent la promoție, așa că am vrut să le încerc, însă până acum nimic nu m-a impresionat.
De data aceasta, voi face referire la această paletă de farduri. Se numește Natural, a costat la reducere 18 lei, nu mai rețin prețul ei normal, dar sincer, cam atât și merită. Produsele IDC Color sunt produse de către o firmă din Spania, Aquarius Cosmetic Group prin private labeling. Ce înseamnă private labeling? Înseamnă că o companie de cosmetice, în special produse de machiaj realizează designul produselor și eventual formularea acestora, iar apoi procesul de fabricație este subcontractat în China. elf face asta, BH Cosmetics face asta, Coastal Scents face asta, Morphe face asta și chiar și alte branduri mai prestigioase scot pe piață produse care sunt de fapt ”made in China”.
Această paletă este nu numai un produs fabricat foarte ieftin, ci și un produs care s…

Crema - minune Leac de-un veac

Dacă mai țineți minte, v-am povestit că de Crăciun am primit cadou acastă cremă naturală. Pe lângă faptul că are o prezentare foarte drăguță, este ambalată într-un recipient din lut și are un dop de plută în loc de capac, este realizată din ingrediente 100% naturale. Acum, nu știu dacă să cred neapărat povestea faptului că este o rețetă veche ”de un veac”, păstrată de o familie din Jiul de Munte, însă sunt foarte mulțumită de rezultatele pe care le oferă. Ingrediente: propolis, ceară de albine, rășină de conifere, sacâz, parafină și ulei de floarea soarelui presat la rece. Utilizări: hidratant, antiinflamator, dezinfectant, arsuri, răni, infecții ale pielii, cicatrizant, poate fi folosită după plajă, după bărbierit sau epilat, reduce senzația de mâncărime cauzată de insecte, poate fi folosită și ca balsam de buze. Un recipient conține 50 gr și costă 56 de lei, direct pe site-ul producătorului. Are un miros vag, specific produselor care conțin ceară de albine, culoarea galbenă și se ”to…

22 de filme cu și despre adolescenți

Dacă tot este weekend și n-am mai făcut de ceva timp topuri sau recomandări pentru filme ”la calup”, m-am gândit să vă ofer câteva idei de filme pe care le puteți viziona când aveți ceva timp liber. De asceastă dată, am ales filmele cu și despre adolescenți, pentru că sunt în mare parte comedii sau coedii romantice și se potrivesc pentru o după-amiază leneșă. Deși nu mai sunt nici eu adolescentă de ceva timp, aceste filme pot fi viizonate chiar și de către adulți, atâta timp cât nu aveți pretenția să vedeți ceva foarte calitativ sau performanțe actoricești deosebite.