Recenzie film: Possession [2008]

Anul lansării: 2008
Regia: Joe Bergvall, Simon Sandquist
Scenariu: Michael Petroni, Won-mi Byun, Min-ho Song, Jae-yong Gwak
Distribuția: Sarah Michelle Gellar, Lee Pace, Michael Landes
În general, nu prea acord multă atenție adaptărilor după diverse filme asiatice, pentru că rareori sunt la fel de bune ca și originalul. Însă, având în vedere că din distribuție face parte una dintre actrițele mele preferate, i-am acordat o șansă acestui film și mă bucur că am făcut-o.

Possession este un thriller psihologic, care este oarecum previzibil, însă are și câteva momente puțin mai...interesante.

Jess, interpretată de Sarah Michelle Gellar, este căsătorită cu Ryan - Michael Landes, îl știți poate din mai multe seriale de televiziune - care este practic soțul ideal. Jess și Ryan au genul de căsătorie perfectă. El nu uită niciodată aniversarea lor, îi scrie săptămânal câte o scrisoare de dragoste și o surprinde mereu cu câte ceva ce știe că i-ar face plăcere. Jess simte la rândul ei că ea și Ryan au o legătură specială, cum puține cupluri au. Din păcate, ea este foarte concentrată pe carieră și din această cauză amână să facă un copil.

Bineînțeles, toată această armonie este deranjată de Roman - Lee Pace - fratele mai mic al lui Ryan, care locuiește cu ei. Roman a fost în închisoare pentru atac deosebit de grav asupra unei persoane și este în general o fire mai violentă. De fapt, lui Jess chiar îi este teamă de el și nu se simte confortabil să fie singură cu el acasă. Roman are și un soi de iubită, Casey, însă se poartă foarte urât cu ea.

Într-o zi nefastă, Roman și Ryan sunt implicați amândoi într-un accident de mașină și sunt duși la spital în comă. Singurul care își revine este Roman, în timp ce medicii îi acordă puține șanse de supraviețuire lui Ryan.

Ca și cum n-ar fi fost destul de zdruncinată din această cauză, Jess trebuie să se ocupe și de Roman, care se comportă foarte ciudat. Cumnatul ei spune că el este de fapt Ryan și că nu își explică de ce își amintește lucruri pe care numai Ryan le-ar putea ști. La început, Jess nu îl crede și este chiar iritată de ceea ce spune, însă nu poate să remarce că Roman se comportă cel puțin ciudat. Dintr-o dată, este pasionat de grădinărit și de sculptură, îi povestește lucruri pe care numai ea și Ryan le-ar putea ști și pare un om cu totul schimbat. Este oare posibil ca legătura atât de puternică dintre Ryan și Jess să treacă până și dincolo de moarte iar el a găsit o cale să se întoarcă la ea?
Mi-a plăcut faptul că filmul te lasă să ghicești tot timpul dacă Roman e Ryan sau Roman e pur și simplu Roman care se preface că e Ryan. Uneori, ai impresia că Roman e într-adevăr posedat de spiritul fratelui său, alteori pare doar un plan elaborat, după cum remarcă și Casey, care nu crede că iubitul ei s-a putut schimba atât de brusc. Sarah Michelle Gellar mi-a plăcut foarte mult, dar recunosc că pot fi foarte subiectivă, la fel și chimia dintre ea și Lee Pace. Și că tot veni vorba, nu-i așa că e...wow? Cum de nu l-am văzut până acum în vreun film, trebuie să văd în ce a mai jucat.
Despre final, pot să vă spun că există două variante. Eu am văzut prima variantă, care ok, poate părea cea mai potrivită și a fost programată pentru lansarea în cinematografe, însă după ce urmăriți filmul, căutați și finalul alternativ de pe DVD, pentru că se găsește pe YouTube. Nu pun link, să nu dau spoilers. Finalul alternativ mi-a plăcut mai mult, pentru că eu consider că reflectă mai bine trăirile personajelor din punct de vedere psihologic și există linia aia gri, care îmi place să o descopăr în filme și în literatură. Nu mă prea dau în vânt după personaje pe care le poți împărți strict în ”bune” sau ”rele”, ci îmi plac personajele complexe, care sunt mai reale atunci când au calități și defecte.