Treceți la conținutul principal

Recenzie carte: A Street Cat Named Bob by James Bowen



Anul apariției: 2012
Editura: Hodder & Stoughton
Număr pagini: 340

Având în vedere că iubesc foarte mult animalele, dar în special pisicile, nu se puteam să ratez această cărticică. Există tradusă și în limba română, pentru că așa am auzit și eu de ea, însă eu am citit varianta în engleză și mă raportez la ea.


Cartea reatează povestea adevărată a lui James Bowen, un bărbat care trăia în mare parte pe străzile Londrei, câștigând câțiva bani din urma cântatului la chitară. James provine dintr-o familie destrămată, a avut o perioadă de rebeliune în adolescență pe care părinții lui nu au știut cum să o gestioneze și astfel a ajuns să fugă de acasă și să găsească un anturaj neoptrivit. Până la alcool și droguri nu a mai fost decât un singur pas. Cu greu, a reușit să renunțe la droguri cu ajutorul unui program, însă îi lipsește hotărârea să facă ceva mai mult în viață. Astfel, James nu are decât o mică garsonieră închiriată la periferia orașului, unde doarme pe o saltea și se încălzește la un mic calorifer electric.


Într-o zi, găsește în scara blocului un motan portocaliu care nu pare să aibă stăpân. După ce încearcă să afle dacă nu aparține cuiva, lui James i se face milă de el, pentru că este bolnav și decide să îl ia la el acasă pănă se întremează. James nu își dorește un animal de companie pentru că de abia câștigă destui bani pentru hrana zilnică și nu vrea responsabilitatea aceasta, însă motanul, care primește numele de Bob are ceva special.
Prin felul său de a fi, Bob reușește să îl cucerească pe James și devine tovarășul care îl însoțește în aventurile sale zilnice pe străzile Londrei.
Ca scriitură, nu pot spune că această carte se remarcă prin ceva anume. În fond, James nu face decât să relateze lucrurile așa cum s-au întâmplat de fapt, și uneori o face mai detașat decât v-ați așteptat. Nu este o poveste siropoasă, plină de sentimente și emoții care să te impresioneze până la lacrimi, însă cei care iubesc animalele pot rezona cu ceea ce transmite James. Numai cine n-a avut măcar un animăluț pe care să îl iubească nu știe cât de mult îți poate influența viața, prin simplul fapt că este alături de tine. De exemplu, în familia noastră, animalele noastre, în special câinii și pisicile sunt considerate membrii ai familiei, atât de mult îi iubim.
Tocmai de aceea, această carte o recomand celor care iubesc animalele, pentru că altfel ar putea fi mai dificil de înțeles cum un animăluț poate avea un rol atât de important în viața cuiva.
James și Bob sunt în continuare vedete în Marea Britanie și nu numai, există alte cărți scrise de James și chiar și un film în pregătire, cel mai probabil un film pentru televiziune.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Paletă farduri IDC Color Natural - dupe pentru Naked 3?

Am mai avut o experiență destul de neplăcută cu produsele IDC, care sunt disponibile pe elefant.ro. sunt foarte ieftine și se află frecvent la promoție, așa că am vrut să le încerc, însă până acum nimic nu m-a impresionat.
De data aceasta, voi face referire la această paletă de farduri. Se numește Natural, a costat la reducere 18 lei, nu mai rețin prețul ei normal, dar sincer, cam atât și merită. Produsele IDC Color sunt produse de către o firmă din Spania, Aquarius Cosmetic Group prin private labeling. Ce înseamnă private labeling? Înseamnă că o companie de cosmetice, în special produse de machiaj realizează designul produselor și eventual formularea acestora, iar apoi procesul de fabricație este subcontractat în China. elf face asta, BH Cosmetics face asta, Coastal Scents face asta, Morphe face asta și chiar și alte branduri mai prestigioase scot pe piață produse care sunt de fapt ”made in China”.
Această paletă este nu numai un produs fabricat foarte ieftin, ci și un produs care s…

Crema - minune Leac de-un veac

Dacă mai țineți minte, v-am povestit că de Crăciun am primit cadou acastă cremă naturală. Pe lângă faptul că are o prezentare foarte drăguță, este ambalată într-un recipient din lut și are un dop de plută în loc de capac, este realizată din ingrediente 100% naturale. Acum, nu știu dacă să cred neapărat povestea faptului că este o rețetă veche ”de un veac”, păstrată de o familie din Jiul de Munte, însă sunt foarte mulțumită de rezultatele pe care le oferă. Ingrediente: propolis, ceară de albine, rășină de conifere, sacâz, parafină și ulei de floarea soarelui presat la rece. Utilizări: hidratant, antiinflamator, dezinfectant, arsuri, răni, infecții ale pielii, cicatrizant, poate fi folosită după plajă, după bărbierit sau epilat, reduce senzația de mâncărime cauzată de insecte, poate fi folosită și ca balsam de buze. Un recipient conține 50 gr și costă 56 de lei, direct pe site-ul producătorului. Are un miros vag, specific produselor care conțin ceară de albine, culoarea galbenă și se ”to…

Calendare de advent 2016 cu produse cosmetice

De mult îmi tot doresc să îmi cumpăr și eu un astfel de calendar, fiindcă mi se pare că poate fi foarte drăguț să descopăr cât o nouă surpriză în luna decembrie, mai ales că eu sunt obsedată în legătură cu tot ce ține de sărbătorile de iarnă. Problema este că majoritatea acestor calendare sunt destul de scumpe, mai ales că poate nu toate produsele mi-ar plăcea și aș prefera să îmi cumpăr ceva ce știu sigur că mi-ar plăcea. Cu toate acestea, calendarele de advet sunt foarte tentante, iar în Marea Britanie și în SUA există foarte multe calendare, de la aproape orice brand.
Unele au apărut pe piață încă din octombrie. În cele ce urmează, mă voi referi doar la cele existente la noi pe piață, fie online, fie în magazine fizice. Nu mă refer și la diferitele seturi de Crăciun care au apărut deja peste tot, pentru că sunt altceva, ci strict la calendare. Așadar, din câte știu, cam aceste calendare de advent au apărut sau vor apărea și la noi pe piață.
Calendar Advent 2016 by Douglas - produse…