Recenzie carte: A Street Cat Named Bob by James Bowen

Anul apariției: 2012
Editura: Hodder & Stoughton
Număr pagini: 340

Având în vedere că iubesc foarte mult animalele, dar în special pisicile, nu se puteam să ratez această cărticică. Există tradusă și în limba română, pentru că așa am auzit și eu de ea, însă eu am citit varianta în engleză și mă raportez la ea.

Cartea reatează povestea adevărată a lui James Bowen, un bărbat care trăia în mare parte pe străzile Londrei, câștigând câțiva bani din urma cântatului la chitară. James provine dintr-o familie destrămată, a avut o perioadă de rebeliune în adolescență pe care părinții lui nu au știut cum să o gestioneze și astfel a ajuns să fugă de acasă și să găsească un anturaj neoptrivit. Până la alcool și droguri nu a mai fost decât un singur pas. Cu greu, a reușit să renunțe la droguri cu ajutorul unui program, însă îi lipsește hotărârea să facă ceva mai mult în viață. Astfel, James nu are decât o mică garsonieră închiriată la periferia orașului, unde doarme pe o saltea și se încălzește la un mic calorifer electric.

Într-o zi, găsește în scara blocului un motan portocaliu care nu pare să aibă stăpân. După ce încearcă să afle dacă nu aparține cuiva, lui James i se face milă de el, pentru că este bolnav și decide să îl ia la el acasă pănă se întremează. James nu își dorește un animal de companie pentru că de abia câștigă destui bani pentru hrana zilnică și nu vrea responsabilitatea aceasta, însă motanul, care primește numele de Bob are ceva special.
Prin felul său de a fi, Bob reușește să îl cucerească pe James și devine tovarășul care îl însoțește în aventurile sale zilnice pe străzile Londrei.
Ca scriitură, nu pot spune că această carte se remarcă prin ceva anume. În fond, James nu face decât să relateze lucrurile așa cum s-au întâmplat de fapt, și uneori o face mai detașat decât v-ați așteptat. Nu este o poveste siropoasă, plină de sentimente și emoții care să te impresioneze până la lacrimi, însă cei care iubesc animalele pot rezona cu ceea ce transmite James. Numai cine n-a avut măcar un animăluț pe care să îl iubească nu știe cât de mult îți poate influența viața, prin simplul fapt că este alături de tine. De exemplu, în familia noastră, animalele noastre, în special câinii și pisicile sunt considerate membrii ai familiei, atât de mult îi iubim.
Tocmai de aceea, această carte o recomand celor care iubesc animalele, pentru că altfel ar putea fi mai dificil de înțeles cum un animăluț poate avea un rol atât de important în viața cuiva.
James și Bob sunt în continuare vedete în Marea Britanie și nu numai, există alte cărți scrise de James și chiar și un film în pregătire, cel mai probabil un film pentru televiziune.