Recenzie film: Penelope, povestea unei prințese moderne

Notă: Da, după aproape 3 ani de pauză am decis să reiau acest blog, într-o formă ușor modificată. Am încercat timp de 2 ani să mă axez pe filme, cărți se seriale, incluzând noile apariții, premierele și știrile, lucru care pur și simplu devenise prea mult la un moment dat pentru o singură persoană care mai are și un job solicitant. Acum însă, voi posta atunci când voi avea timp, fără să îmi fac probleme că nu respect un anumit orar, recenzii de filme și cărți, ocazional cîteva articole despre muzică sau extrem de rar articole pe care nu le voi încadra la nici una din aceste categorii.
Am făcut curățenie, am șters vreo 500 de postări care acum nu mai erau de actualitate și voi mai meșteri pe parcurs la blog, în funcție de cum mi-o va permite și timpul. Nu am un scop anume, însă chiar mă gândeam în timp ce selectam articolele de șters că am aici zeci de cărți și filme pe care uitasem că le citisem/vizionasem și materiale care reprezintă zeci de ore de muncă, așa că nu am vrut să renunț la ele. Îmi face plăcere să am le am toate salvate într-un loc, așa că aș putea spune că acest blog e chiar ceea ce erau blogurile la începuturile lor: un fel de jurnal online în care notez lucrurile care fac parte din pasiunile mele, adică filmele și cărțile.
And now, back to the movie!

Anul lansării: 2006
Regia: Mark Palansky
Scenariu: Leslie Caveny
Distribuția: Christina Ricci, James McAvoy, Reese Witherspoon, Richard E. Grant, Catherine O'Hara, Peter Dinklage

Familia Wilhern face parte din aristocrația britanică, însă, ca orice familie britanică ce se respectă, există destule schelete în dulap. În mod special, un schelet pe care cu greu îl pot ascunde, blestemul care apasă asupra familiei lor.
Vedeți voi, se pare că, acum câteva sute de ani, asupra familiei Wilhern s-a abătut un blestem, care nu le permite să se amestece cu ”oamenii de rând”, adică cu noi ăștia care n-avem sânge albastru, mai pe românește. În clipa în care această regulă va fi nesocotită, unul din urmașii lor, prima fată ce se va naște în familie, va avea de suferit.
Astfel, biata Penelope, fiica soțiilor Wilhern, Franklin și Jessica se naște cu un rât de porc. Da, ați citit bine, nu năsuc cu nările mai late, un adevărat rât. Pentru că interesul presei este foarte mare, în mod special cel al unui paparazii fără scrupule pe nume Lemon - Peter Dinklage - Jessica decide să însceneze moartea fiicei ei și să o țină ascunsă departe de ochii lumii în locuința lor luxoasă.

Blestemul spune că Penelope - interpretată de Christina Ricci - va avea o înfățișare de om normal numai atunci când va fi luată în căsătorie de un tânăr care să facă parte și el din nobilime. Problema este că pretendenții dau bir cu fugiții atunci când o zăresc pe Penelope, chiar dacă zestrea fetei nu este una de lepădat.
Deși familia își ia toate măsurile de prevedere, prin obligarea acestora să semneze un contract de confidențialiatte după ce o văd pe Penelope, unul dintre tineri, Edward, este atât de înfricoșat și dezgustat de aspectul fetei, încât fuge înainte să fie obligat să semneze și pleacă să spună povestea monstrului la ziarele de scandal.
Atunci când aude ce s-a întâmplat, Lemon pune la cale un plan împreună cu Edward. Îl racolează pe Max - James McAvoy - un tânăr nobil falit, să se dea drept pretendentul Penelopei și să îi facă o fotografie pe furiș, pentru a fi publicată în ziar, iar secretul familiei Wilhern să fie astfel expus. Ceea ce nu iau în calcul cei doi este faptul că între Max și Penelope se înfiripă o relație de prietenie care poate duce chiar și la altceva.

Penelope” este o comedie în care umorul tipic englezesc se îmbină cu caracteristicile unei povești plasate în vremuri moderne, rezultând astfel o comedie romantică ce reușește să ne descrețească frunțile.
Christina Ricci este perfectă în rolul fetei inteligente, care nu se lasă influențată de convențiile societății despre ceea ce este ”normal” și face o perecehe frumoasă alături de James McAvoy, În rolul Jessicăi Wilhern, am descoperit-o pe Catherine O'Hara, mama ușor nevrotică din ”Singur acasă”, care interpretează și în acest film același tip de personaj care a consacrat-o.

Dacă basmul nostru modern are un happy end sau nu, vă las să descoperiți singuri, însă pot să vă spun că îmi place foarte mult mesajul filmului: înainte să îți pese dacă ceilalți te acceptă, trebuie întâi să înveți să te iubești pe tine însuți/însăți exact așa cum ești.