Recenzie film: Catch Hell [2014]

Anul lansării: 2014
Regia: Ryan Phillippe
Scenariu: Joe Gossett, Ryan Phillippe
Distribuția: Ryan Phillippe, Stephen Louis Grush, Ian Barford

Acest film reprezintă debutul regizoral al actorului Ryan Phillippe. Dacă nu știți de unde să-l luați vă ajut eu! La sfârșitul anilor '90, el și Freddie Prinze Junior se aflau pe postere din dormitoarele adolescentelor americane și nu numai, fiind actorii din generația tânără care smulgea multe suspine. Au jucat împreună în Știu ce ai făcut vara trecută, iar Ryan a fost și starul filmului Cruel Intentions, cu Sarah Michelle Gellar și Reese Witherspoon, cea care avea să-i ajungă soție. Dacă Reese a devenit actriță câștigătoare de Oscar, cu o carieră înfloritoare, Ryan a intrat într-un con de umbră și îl vedem acum mai ales în filme de categoria B.
Ceea ce ne aduce și la subiectul filmului acesta.

Ryan Phillippe, cel care a semnat regia și parția scenariul pentru acest film, pare că își joacă propriul său alter ego. Reagan Pearce este o un actor celebru la Hollywood, dar care acum ține mai mult prima pagină a tabloidelor de scandal, decât paginile dedicate celor mai noi premiere cinematografice.
Convins de managerul său, acceptă un rol într-un film de duzină, care se mai filmează și undeva într-un orășel uitat de lume, aproape de mlaștinile pline de aligatori din Florida.
Reagan în esență nu e un băiat rău, nu are ifose ca alte staruri, e mereu prietenos cu puținii fani pe care îi mai are, însă nu poate să nu se întrebe dacă cariera lui nu e terminată. Se apropie de 40 de ani și îi e teamă că succesul nu îi va mai apărea în cale. Sună al naibii de familiar, nu-i așa?
Nici nu apucă să înceapă filmările, că Reagan este răpit de doi bărbați, Mike și Junior, care îl duc la o cabană izolată din mlaștină. Se pare că Mike vrea să se răzbune pe el pentru că s-ar fi încurcat cu fosta lui soție pe platourile de filmare la un moment dat. Însă Mike are de gând să facă asta lent și dureros, iar Reagan trebuie să se gândească cum să iasă din această situație.

Mike aka ”Psihopatul”

Trebuie să spun că, deși premiza nu este una orginală și nu pare a fi cine știe ce film, până la urmă m-a prins. Reagan e genul de personaj cu care ajungi să ții, pentru că, până la urmă e un tip obișnuit. Nu e un supererou, nu are puteri speciale și nici o inimă de aur, însă nu e nici un ticălos care merită să pățească lucrurile care i se întâmplă. Ce mi-a plăcut foarte mult a fost faptul că, în conversațiile cu Mike, umorul sarcastic al lui Reagan amintește foarte mult de Sebastian Valmont, personajul lui Phillippe din Cruel Intentions. Nu cred că a fost neapărat o coincidență.

De asemenea, merită amintită și relația care se stabilește între Reagan și Junior. Cum Mike are nevoie de un alibi pentru a nu fi învinuit de moartea lui Reagan, el merge la muncă și îl lasă pe actor în grija nepotului său, Junior. Junior în esență nu e un băiat rău, ba chiar se străduiește să îl ajute pe Reagan pe cât posibil, deși știe că planul unchiului său e o mare greșeală. Însă Junior nu are multă educație, ba chiar parea a avea un ușor retard mintal, așa că este ușor pentru unchiul său cel violent să îl domine. Cu toate acestea, între Junior și Reagan se înfiripă o relație oarecum de camaraderie, deși Junior are și el planurile lui cu Reagan, după cum veți putea descoperi dacă urmăriți filmul.

Junior și Reagan

Una peste alta, nu este un film complex sau cu un scenariu foarte bun, însă Ryan Phillippe își joacă foarte bine rolul de actor căzut în uitare, la fel  cum și Stephen Louis Grush, interpretul lui Junior face un rol de zile mari. Distribuția nu beneficiază de alte nume mari, fiind un film cu buget redus, însă Grush și Ian Barford sunt ambii actori cu experiență teatrală, lucru care se poate observa.
Dacă vă place un thriller psihologic care să vă ocupe o oră și jumătate într-o seară, atunci vă recomand acest film.