Recenzie film: Parker (2013)

Regia: Taylor Hackford
Scenariu: John J. McLaughlin, Donald E. Westlake (roman)
Distribuţia: Jason Statham, Jennifer Lopez, Michael Chiklis, Nick Nolte
Sincer, m-am cam săturat de filme de acţiune, dar în ultima perioadă cam asta ne-a fost oferit în materie de lansări noi (şi nişte comedioare care nu m-au tentat), aşa că mi-e dor de un chick flick ca la carte. Totuşi, m-am uitat la acest film cu plăcere pentru două plăceri vinovate de-ale mele: Jason Statham pentru că îmi place de el şi JLo, fiindcă îmi place de ea chiar dacă lumea spune că e o actriţă proastă.
Parker este un hoţ profesionist mai ciudat, pentru că are un set de principii de la care nu se abate niciodată. Atunci când tatăl iubitei sale îl introduce într-o combinaţie cu nişte tipi dubioşi conduşi de Melander, apar probleme. Melander vrea să îl oblige să folosească partea lui pentru a pregăti un alt jaf în Palm Beach, oraşul bogătanilor, care ar urma să le aducă milioane de dolari.

Pentru Parker asta e de neconceput. El îşi vrea partea lui de bani şi insistă să se respecte înţelegerea, aşa că Melander şi oamenii lui vor să îl lichideze.
Tentativa lor eşuează, iar acum Parker vrea răzbunare. Ajutat de "socrul" lui, Parker pleacă pe urmele lor în Palm Beach şi pozează în rolul unui texan bogat care vrea să cumpere o locuinţă acolo.

Aşa o cunoaşte pe Leslie, un agent imobiliar care se află într-un moment prost în viaţă. Are aproape 40 de ani, e divorţată, locuieşte cu mama ei, iar la slujbă toate îi merg pe dos şi are nevoie disperată de bani.
Leslie se prinde că ceva nu e în ordine cu Parker şi se oferă să îl ajute pentru un mic comision şi cu speranţa că s-ar putea înfiripa ceva între ei, fără să ştie că el are deja o iubită.

Filmul e un clasic gen Jason Statham, cu multe scene cu bătăi, iar acesta încasează mai multe lovituri decât Bruce Willis în Die Hard (sau măcar pe aproape), însă ca şi colegul lui mai celebru este al naibii de greu de uciş şi gloanţele, cuţitele şi alte astfel de "flecuşteţe" nu îl pot opri. La Lopez are un rol cam mic şi nu face prea multe, în afară de faptul că are o scenă foarte exploatată şi în trailer în care apare în lenjerie intimă.

Dacă nu căutaţi ceva prea "profund" şi filmele de acţiune sunt pe gustul vostru, iar logica sau un subiect fără "găuri" nu constituie motivele principale pentru care alegeţi o peliculă, atunci aţi putea să vă umpleţi aproape 2 ore din timpul vostru cu Parker.