Recenzie film: Officer Down (2013)

Regia: Brian A. Miller
Scenariu: John Chase
Distribuţia: Stephen Dorff, David Boreanaz, Walton Goggins, Elisabeth Rohm, James Woods, Dominic Purcell
Officer Down este unul dintre filmele pentru care nu s-a făcut publicitate, cel puţin nu pe la noi, aşa că voi presupune că se încadrează la categoria B. Cu toate acestea, mi-a plăcut foarte mult, cel puţin de pe la jumătate încolo.
La prima vedere, pare filmul clasic despre poliţişti, cu un personaj principal fost corupt, drogat şi adulterin, care, după ce scapă cu viaţa după o împuşcătură îşi schimbă radical comportamentul. Problema este că trecutul se va întoarce să îi dea viaţa peste cap şi va vedea că orice se plăteşte. Totul porneşte de la un caz pe care detectivul Callahan îl anchetează, în privinţa unei prostituate care s-a sinucis după ce a fost violată.

Atacatorul, cunoscut sub porecla de Angel este încă în libertate. Nu mică îi va fi mirarea lui Callahan când va afla că are mult mai multe lucruri în comun cu Angel decât şi-ar fi imaginat vreodată. Iar căpitanul Verona, superiorul lui, are multe "schelete în dulap", lucru care îl va face pe detectivul nostru să se îndoiască  de meseria lui.

La început, filmul este cam plictisitor, pentru că pare doar o altă dramă cu poliţişti, dar scenaristul a gândit nişte răsturnări de situaţie frumoase, care mi-au trezit interesul şi aşa m-am uitat până la final. La partea cu Verona m-am gândit, însă la rolul lui Angel în toată ecuaţia nu.
Despre distribuţie, numai de bine. Stephen Dorff se numără printre preferaţii mei, James Wood nu putea fi altfel decât super, iar Dominic Purcell a intrat foarte bine în pielea lui Roy Walker, patronul unui club de noapte care se ocupă de multe alte afaceri murdare.

Singurul lucru pe care îl am de reproşat este regizorului. Aş fi văzut acest film puţin mai dinamic. Pe lângă secvenţele de flashback ale lui Callahan, acţiunea se petrece destul de lent şi, la un moment dat, parcă ai vrea să le strigi actorilor să facă odată ceva. Nu neapărat împuşcături, bătăi şi explozii, ci mai multă energie în scenă, pentru că altfel pierde din audienţă cu acea primă jumătate a filmului care este cam plictisitoare.
Dacă vă plac filmele cu şi despre poliţişti, despre corupţie, despre bine versus rău, despre antieroi, atunci Officer Down vă este recomandat.