Recenzie film: Jack Reacher (2012)

Regia: Christopher McQuarrie
Scenariu: Christopher McQuarrie, Lee Child (roman)
Distribuţia: Tom Cruise, Rosamund Pike, Richard Jenkins, Werner Herzog
Tom Cruise încearcă din nou un rol într-un film de acţiune, deşi figura lui de pretty boy şi statura nu îl prea ajută. Cu toate acestea, nu spun că nu ies nişte filme ok pentru factorul de "entertaining".
Personajul Jack Reacher par chiar desprins din cărţi, pentru că este puţin cam exagerat. E genul de tip care se poate bate cu 3, cu 5, cu 10 oameni şi iese mereu învingător, ştie să se ascundă în orice împrejurare, e foarte inteligent şi perspicace pe deasupra. Deci cineva care evident că nu există decât în filme şi n-ar fi stricat să aibă şi el măcar un mic defect acolo.

Povestea e şi ea cam cusută cu aţă albă, cu un complot bine pus la punct şi cu multe iţe încurcate pe care Jack Reacher, un fost militar (sau ce o fi el) şi Helen,o tânără avocată dornică de afirmare trebuie să le descurce.

Totul începe cu arestarea lui Barr, un lunetist care a împuşcat aparent fără motiv 5 persoane nevinovate într-un loc public. Surprinzător, însă, Barr cere să vorbească cu Jack Reacher, un om despre care nu se mai ştie nimic de doi ani, pentru că a avut el grijă să fie "invizibil". Avocata lui, Helen, este fiica procurorului districtual şi încearcă să iasă din umbra tatălui, dar cazul Barr pare a fi fără ieşire şi nu poate spera decât să obţină închisoarea pe viaţă în locul execuţiei pentru clientul ei. Barr este atacat în închisoare şi se află în comă, aşa că Helen şi Reacher trebuie să afle dacă lunetistul a fost adevăratul autor al asasinatelor (are şi un trecut pătat în spate) sau dacă cineva cu alte interese este implicat.
Trecem peste faptul că Tom Cruise nu seamănă în nici un caz din punct de vedere fizic cu eroul romanelor lui Lee Child, măcar atitudinea mi se pare una bună şi dacă strâng mai tare din ochi aşa, pot să-l cred că e el mare fost militar bătăuş. În schimb, deşi Rosamund Pike e o fată frumoasă, ce se întâmplă cu sprâncenele ei, de zici că e tot timpul mirată ca Andra la Românii au talent când i se face pielea găinii? Sau mi se pare numai mie?
Concluzia este că Jack Reacher este un film de acţiune bunicel, adică nu pică în penibil ca alte filme de gen şi tot complotul ăla este chiar interesant, deşi poate puţin cam previzibil. Tomiţă Cruise, hai că ştiu că poţi mai mult!