Recenzie film: Gangster Squad (2013) - un fel de Ocean's Eleven din anii '40

Regia: Ruben Fleischer
Scenariu: Will Beall, Paul Lieberman (carte)
Distribuţia: Sean Penn, Josh Brolin, Ryan Gosling, Emma Stone, Nick Nolte, Giovanni Ribisi
Los Angeles-ul anilor 40 se află sub dominaţia unui gangster fără limite şi fără scrupule: Mickey Cohen.

Cohen are poliţia şi judecătorii la picioare, unii mituiţi, alţii înspăimântaţi pentru familiile lor, aşa că oraşul este la picioarele lui. Sergentul John O'Mara este printre puţinii care încă îşi mai fac datoria, dar se luptă cu morile de vânt pentru că infractorii pe care îi prinde sunt eliberaţi imediat de câte un judecător amabil. Şeful poliţiei este sătul de Cohen şi de relaţiile lui, aşa că îl însărcinează pe John să adune o echipă formată din cei mai buni poliţişti care să îl doboare pe Cohen prin orice mijloace, fie ele şi ilegale. Ajutat de soţia lui, John ale pentru echipa sa poliţişti vrednici ( de aceea mi-a amintit de Ocean's Eleven, pentru că şi acolo era vorba de o echipă formată din cei mai buni hoţi), însă singurul care îl refuză este colegul lui, Jerry.
Jerry se complace în situaţia existentă. Deşi nu e un poliţist corupt, nu vrea să agite apele şi îşi vede de pariuri şi de nopţile pierdute. Asta până când Jerry o cunoaşte pe frumoasa Grace, protejata lui Cohen de care se simte foarte atras şi ştie că mafiotul l-ar ucide dacă ar afla că s-a atins de iubita lui.

În plus, asistă la moartea complet accidentală şi nemotivată a unui băiat care îşi câştiga bănuţii lustruind pantofi şi care era prietenul său, aşa că până la urmă un loc în echipa lui John nu îi mai pare ceva atât de rău şi vrea şi el să îl distrugă pe Cohen.

Gangster Squad e un film destul de previzibil, iar actorii (deşi buni) nu prea au material de lucru având în vedere că personajele principale sunt mai mult schiţate, însă mi-a amintit oarecum de filmele vechi alb-negru cu poliţişti versus mafioţi, aşa că l-am urmărit cu plăcere. Deşi nu este un film memorabil, l-aş recomanda pentru o vizionare.