Recenzie film: Blindness (2008)

Regia: Fernando Meirelles
Scenariu: Jose Saramago (roman), Don McKellar
Distribuţia: Julianne Moore, Mark Ruffalo, Gael Garcia Bernal, Danny Glover
Blindness este un film peste care am dat întâmplător aceasră în timp ce butonam telecomanda. În ultima perioadă, nu am mai urmărit nici un film, nici un serial nou, ci am preferat să revăd câte ceva de prin colecţia mea, aşa că de aceea am absentat şi de pe blog.
Blindness este un film pe care l-aş cataloga drept "ciudat", pentru că are foarte multe scene care fie pare că sunt de umplutură, pentru că nu au vreo importanţă anume pentru desfăşurarea acţiunii, fie sunt scene care par să aibă mai multe sensuri şi trebuie să stai să te gândeşti care este semnificaţia lor adevărată.
Un oraş american este cuprins de o epidemie ciudată, din cauza căreia toţi oamenii orbesc brusc. Guvernul îi trimite pe cei afectaţi primii în carantină într-un spital psihiatric abandonat. O femeie neafectată de epidemie îşi urmează soţul în carantina impusă, fără a dezvălui nimănui că ea poate vedea. Acolo, criminalii şi cei superiori fizic îi transformă pe cei mai slabi în sclavii lor personali şi gestionează raţiile şi aşa precare de hrană pe care le primesc săptămânal.
Practic, ceea ce se întâmplă în spitalul abandonat este ceea ce se poate întâmpla oricând cu societatea umană aflată într-un punct critic, pentru că, la urma urmelor, cu toţii suntem animale conduse de instincte. Scenele din spital sunt foarte dure şi m-am bucurat că măcar au fost filmate astfel încât să nu se vadă prea multe detalii. În mijlocul acestor nenorociri, femeia văzătoare şi soţul ei (le spun aşa pentru că nimeni nu îşi foloseşte numele) formează un mic grup de rezistenţă împreună cu un cuplu asiatic, un băieţel abandonat, o femeie şi un bărbat.

Filmul poate părea foarte plictisitor pentru că nu se oferă nici o explicaţie pentru epidemia de orbire, iar în timpul "războiului" din spital, nu prea am înţeles de ce nimeni nu s-a revoltat împotriva criminalilor până nu s-a ajuns la prima crimă. Cu toate acestea, cred că este interesant de urmărit pentru psihologia personajelor şi pentru că este un film care te pune pe gânduri , deci nu e de văzut pentru simpla relaxare.
În privinţa personajelor, nu mi-a plăcut deloc Julianne Moore, de altfel nici nu sunt fana ei, în schimb Mark Ruffalo e adorabil orice ar juca, şi îmi pare rău că nu primeşte mai multă recunoaştere.Gael Garcia Bernal evident că a primit rolul principal negativ, doar ştim că americanii au o obsesie cu distribuirea străinilor în roluri negative. Totuşi, e foarte foarte greşit că mi s-a părut al naibii de sexy? :D