Recenzie serial: The Paradise (2012)

În general nu sunt pasionată de serialele de epocă, sau cele care au loc în perioade mai vechi.Am încercat Downtown Abbey, am încercat Rome sau The Borgias şi pur şi simplu nu m-au prins.
Serialul britanic The Paradise mi-a atras atenţia pentru că este vorba despre un magazin universal şi despre patronul acestuia, Moray, care se zbate să impună noi standarde în comerţul cu amănuntul. Vorbim despre produsele cu preţ redus, despre varietatea foarte mare a acestora şi despre evenimente speciale, lucruri nemaiauzite de societatea britanică până atunci. Totodată, Moray vrea să facă profit oferind mărfuri şi pentru nobilime, dar şi pentru clasa de mijloc, iar clientul este stăpân absolut la magazinul Paradise.
La magazin se angajează Denise, o tânără de la ţară, care îi atrage repede atenţia lui Moray datorită simţului ei dezvoltat de comerciantă.

Denise se îndrăgosteşte de chipeşul patron de la Paradise, însă Moray este ca şi logodit cu Katherine Glendenning, o fată de familie bună, pe al cărui tată vrea să îl convingă să investească în magazinul lui. Denise nu prea are prietene printre celelalte vânzătoare care consideră că locul ei nu este printre ele, însă munca la Paradise are ceva care o atrage pe tânără.

Moray este un personaj misterios.Foarte ambiţios, dispus să rişte totul ca să cucerească oraşul cu magazinul lui, are şi o latură pe care o păstrează ascunsă de restul lumii.Deşi pare să ţină la Katherine, totuşi nu se grăbeşte să o ceară de soţie, iar despre prima lui nevastă se zvoneşte că ar fi fost ucisă chiar de el.
Aşadar, un personaj misterios, o tânără ingenuă şi primul magazin universal din Anglia sunt ingredientele acestui serial care a primit undă verde pentru un sezon doi. primul sezon are 8 episoade şi se bazează pe romanul lui Emile Zola, La paradisul femeilor. Nu aş putea să spun cât se respectă din roman pentru că nu l-am citit, deşi intenţionez să cumpăr şi cartea de la vreun anticariat.
Vă recomand serialul dacă vă plac serialele de epocă sau dacă aveţi vreun interes în legătură cu magazinele. V-am mai spus că pe mine mă pasionează să văd filme sau să citesc cărţi a căror acţiune se petrece la diverse magazinaşe. Ciudat, având în vedere că n-aş vrea să lucrez în unul.
Despre actori nu vă pot spune prea multe, pentru că nu sunt familiarizată cu actorii britanici, însă Joanna Vanderham (Denise) este foarte drăguţă şi potrivită rolului, iar Emun Elliott (Moray) aduce puţin cu Robert Downey Jr, aşa că am un motiv în plus să urmăresc în continuare acest serial.