Recenzie film: Warm Bodies (2013)

Regia: Jonathan Levine
Scenariu: Jonathan Levine, Isaac Marion (roman)
Distribuţia: Nicholas Hoult, Teresa Palmer, Dave Franco, John Malkovich
Doamnelor şi (să îndrăznesc să spun?) domnilor. Dacă vă era dor de filmele pentru adolescenţi şi aţi crezut că odată cu Twilight aţi scăpat....ţeapă! Warm Bodies este tot ceva de genul paranormal romance, însă de data aceasta cu zombie, pentru că ce poate fi mai romantic decât un vampir băutor de sânge? Exact, un mort mâncător de creiere.
Într-o lume în care un fel de virus ciudat a infectat o mare parte din populaţie (mereu e un virus), supravieţuitorii se chinuie să scape de zombie. Într-un orăşel oarecare, într-un aeroport părăsit, R este un zombie puţin mai deosebit. Spre deosebire de confraţii lui, care nu numai că nu mai vorbesc, dar nici măcar nu mai gândesc şi sunt dominaţi numai de instincte, R măcar mai gândeşte, deşi tot nu poate articula mai nimic. Singurul lui prieten, dacă îi putem spune aşa, este Grigio, un alt zombie ceva mai răsărit cu care se întâlneşte zilnic şi se holbează unul la altul ca într-un fel de conversaţie.

Într-o zi, un grup de tineri care par a fi un soi de soldaţi îi atacă, iar R îl omoară pe un băiat pe nume Perry şi îi mănâncă creierul. Astfel, R are acces la toate amintitile băiatului şi astfel o "cunoaşte" pe Julie, iubita lui.Zombilică al nostru este atras instantaneu de Julie şi o salvează pe fată de restul zombiilor şi o duce în ascunzătoarea lui, unde să stea ceva timp până se va putea strecura afară şi să se prefacă şi ea moartă. De parcă un om viu ar putea arăta ca unul mort, dar mă rog.

Obligată de nevoie să stea cu el, Julie trece peste teama de la început şi încearcă să înfiripe o conversaţie cu R, care începe să devină tot mai articulat pe măsură ce Julie îi arată interes. Între Julie şi R se leagă un fel de prietenie, ba chiar mai mult.
Şi acum revin la ideea de la început şi asta v-o spune un om care s-a uitat la seria Twilight, aşa penibilă cum a fost. Cum mama mă-sii să te îndrăgosteşti de un zombie care i-a mâncat creierul iubitului tău? Cum? Povestea asta de dragoste, dacă pot să îi spun aşa, n-am ştiut cum s-o iau. Filmul e serios sau e o parodie la la genul paranormal romance? Dacă e serior, îmi pare rău, am şi eu limitele mele.
Singura parte bună mi s-a părut umorul, monoloagele din mintea lui R sunt chiar amuzante, la fel şi personajul Grigio, a fost chiar simpatic. Şi dacă tot veni vorba, ce caută John Malkovich în filmul ăsta?Nu mai primeşte roluri bune sau care e problema?
Actorii principali sunt aşa si aşa, nici prea răi, dar nici străluciţi şi am vaga impresie că Nicholas Hoult a fost ales pentru că are o fizionomie mai interesantă în sensul că bietul băiat seamănă al naibii de bine cu un mort.

Eu personal nu v-aş recomanda acest film, însă vă rog să ţineţi cont că în privinţa tuturor recenziilor de pe acest blog vorbim despre părerea mea subiectivă şi că nu mă dau mare critic de film.