Recenzie film: The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 2 (2012)

Regia: Bill Condon
Scenariu: Melissa Rosenberg, Stephenie Meyer (roman)
Distribuţia: Kristen Stewart, Robert Pattinson, Taylor Lautner, Peter Facinelli, Elizabeth Reaser, Ashley Greene, Kellan Lutz, Nikki Reed, Billy Burke, Dakota Fanning, Martin Sheen

Şi a mai ajuns la final o franciză care a provocat isterie pe plan mondial după Harry Potter. Probabil că acum a făcut loc pentru Hunger Games. Pentru mine, filmele Twilight au fost ceva aşa şi aşa. Eram curioasă să văd cum sunt făcute, dar mereu găseam câte ceva de reproşat şi niciodată nu m-am dat în vânt după distribuţie. Nici acest ultim film nu face excepţie. Remarc totuşi o uşoară îmbunătăţire la Kristen Stewart. probabil i-o fi plăcut să aibă şi ea un rol în care să nu treabuiască să fie mereu protejată ca un bibelou de porţelan.
Filmul urmăreşte partea doua a ultimei cărţi din seria Twilight. După transformarea Bellei în vampir, toate lucrurile par să meargă bine pentru clanul Cullen. Bietul Charlie acceptă faptul că fiica lui e "schimbată", Renesme creşte văzând cu ochii şi Jake nu mai e obsedat de Bella. Pentru că, mai nou, e obsedat de micuţa Renesme.

Asta până când Volturii nu află despre copilul din mijlocul familiei Cullen şi cred că este vorba dspre un copil muritor transformat în vampir, faptă care se pedepseşte cu moarte în rândul colţoşilor. Clanul Cullen se pregăteşte de o confruntare chemându-şi camartori prietenii din toate colţurile lumii.

Şi mă opresc aici, pentru că nu vreau să stric surpriza celor care nu au văzut încă filmul. Finalul este unul uşor schimbat faţă de plictiseala aia din carte cu tot ce se întâmplă în mintea Bellei cu scutul ei (lucru care a r fi fost extrem de greu de transpus pe ecran), ceea ce mă aduce la marea bilă albă a acestui film. Nu ştiu a cui a fost ideea, dacă a fost a scriitoarei, a scenaristei, a studiourilor care au vrut ceva dinamic care să placă publicului sau dacă a fost mâna lui Bill Condon care a făcut o treabă excelentă cu regia respectivelor scene, însă mi-a plăcut ce am văzut în ultimele 20 de de minute de film. Merită.
Şi cu asta nu prea mai am ce altceva să spun despre această ultimă parte. Mă bucur că nu se face o continuare sau mai ştiu eu ce, pentru că niciodată nu mi s-a părut o decizie înţeleaptă să mulgi cât poţi o franciză cu multe continuări, mai ales când vorbim despre un scenariu bazat pe nişte cărţi.
Fanilor Twilight nu mai trbuie să le spun altceva ca să-i încurajez să-l vadă şi dacă n-aţi văzut încă Breaking Dawn Part 2 nu are rost să vă apucaţi fără să vedeţi celelalte filme, pentru că au legătură între ele şi n-are nici un farmec ca film de sine stătător.