Recenzie film: A Princess for Christmas (2011)

Regia: Michael Damian
Scenariu: Janeen Damian, Michael Damian
Distribuţia: Katie McGrath, Roger Moore, Sam Heughan
Mai sunt doar două săptămâni până la Crăciun, aşa că am început deja să mă uit la filmele de sezon. Am făcut mai demult, când aveam alt blog, o numărătoare până la Crăciun şi recomandam zilnic câte un films au câte un album de Crăciun. Anul acesta nu am timp de aşa ceva, dar s-ar putea să scriu din nou despre unele dintre filmele prezentate atunci, pentru că au intrat la categoria "clasici" pentru mine.
În general, prefer filmele tradiţionale de Crăciun, cu Moş Crăciun, Polul Nord, reni şi tot restul şi mai puţin filmnele în care Crăciunul joacă doar un rol tangenţial. La A Princess For Christmas m-am uitat pentru că s-a filmat în România, la unul dintre castelele noastre (îmi pare rău că nu reţin care) şi peisajul chiar e frumos, deşio poate puţin cam sărăcăcios pentru un nobil Occidental.
Jules Daly lucrează într-un magazin de antichităţi şi îi creşte pe cei doi nepoţi ai săi, Milo şi Maddie de la moartea părinţilor lor, chiar în Ajun de Crăciun. Bunicul lor, tatăl cumnatului lui Jules, este ducele Edward de Castlebury, un om care mereu a respins-o pe sora lui Jules pentru că nu avea rang. Acum, ducele îi invită la conacul său, să petreacă sărbătorile de iarnă. Deşi este reticientă la început, Jules acceptă după ce îşi pierde slujba de la anticariat şi i se strică maşina, aşa că nu are cum să le ofere ea copiilor un Crăciun prea frumos.

Ajunşi la conac, cei trei îl întâlnesc pe Edward, un adevărat Scrooge de Crăciun şi pe fiul acestui, Ashton. Între Jules şi Ashton apar scântei, însă bărbatul este logodit cu o tânără nesuferită pe nume de Arabella. Totuşi, Jules va reuşi să aducă puţină veselie în viaţa morocănosului Edward şi va reuşi să le asigure nepoţilor un Crăciun fericit.

În rolurile secundare, cele ale servitorilor evident, apar foarte mulţi actori români, şi cel mai mult mi-a plăcut de Alin Olteanu în rolul lui Floyd. De asemenea , şi Florin Busuioc are o scurtă apariţie în rolul tatălui Arabellei. În rest, Roger Moore arată extrem de ciudat (operaţii estetice, la asta mă gândesc), iar Katie McGrath o fi ea drăguţă, dar mai are muuulte de învăţat cum e cu actoria. Scenariul este unul tipic "de Crăciun", adică nu trebuie musai ca totul să aibă sens sau logică, însă este deja un fapt des întâlnit în filmele de Crăciun.

Filmul nu este printre cele pe care le-aş recomanda pentru vizionare, dacă n-ar fi vorba de faptul că s-a filmat la noi în ţară şi că apar foarte mulţi actori români în distribuţie.