Recenzie film: James Dean (2001)

Regia: Mark Rydell
Scenariu: Israel Hororvitz
Distribuţia: James Franco, Michael Moriarty, Edward Herrmann
Înainte de a deveni o adevărată vedetă de cinema, James Franco era de multe ori comparat cu James Dean, "rebelul americii". Totuşi, el nu a fost alegerea iniţială pentru acest film de televiziune, în ciuda unei oarecare asemănări fizice (deşi personal cred că James Dean era mult mai sexy). James Franco se descurcă destul de bine în acest rol, totuşi uneori mi se păreau cam exagerate gesturile şi mimica feţei. Îmi vine greu să cred că James Dean era chiar aşa împrăştiat tot timpul, în ciuda faptului că se spune că aşa era.

Filmul urmăreşte scurta viaţă a lui James Dean, din copilărie până la fulminanta carieră la Hollywood, carieră încheiată mult prea devreme pentru ca acesta să îşi arate adevăratul potenţial, adică dacă poate fi mai mult decât un imitator al stilului unui alt rebel celebru, Marlon Brando.Dean a avut o copilărie destul de nefericită pentru că a suferit mereu din cauza tatălui său care era un om foarte distant. După moartea mamei sale, tatăl l-a expediat să locuiască cu o mătuşă şi s-a opus întotdeauna ferm carierei în actorie a fiului său.

Din acest motiv, lui James i-a fost foarte uşor să-l joace pe Cal din East of Eden, pentru că trebuia să joace un tânăr care are o relaţie foarte încordată cu tatăl său. Regizorul lui de suflet a fost Elia Kazan, care a văzut un mare potenţial în tânărul James Dean şi l-a luat sub aripa sa.
În plan personal, despre Dean s-au zvonit foarte multe, însă se ştie cu siguranţă că a iubit-o pe tânăra actriţă Pier Angeli, dar mama fetei s-a împotrivit relaţiei lor, iar Pier a cedat presiunilor din familie.

Acest film biografic despre viaţa lui Jams Dean merită văzut dacă v-a plăcut acest actor şi ştiu că mai are mulţi fani şi în ziua de astăzi, tocmai pentru că a murit prea tânăr într-un accident de maşină şi moartea lui a fost una care a şocat lumea, în aceeaşi măsură cu moartea lui Marilyn Monroe.