Recenzie film: A Diva's Christmas Carol (2000)

Regia:Richard Schenkman
Scenariu: Richard Schenkman
Distribuţia: Vanessa Williams, Brian McNamara, Kathy Griffin
Acest film nu l-am văzut acum, ci de vreo 2-3 ori la televizor şi mi-am adus aminte de el când mă uitam prin listele de pe imdb.
Reinterpretările Colindului de Crăciun de Dickens sunt unele mai reuşite, altele mai puţin. Pentru mine, filmul acesta se află undeva la mijloc. Nu am o problemă cu lucrurile schimbate din povestea iniţială. Scrooge a devenit Ebony Scrooge, o vedetă a muzicii aflată pe acelaşi nivel cu Whitney Houston sau Celine Dion.

Problema lui Ebony (care de altfel a avut o viaţă grea) este că a devenit lacomă şi nepăsătoare. Managerul ei de turneu este Bob, un fost iubit, cu care se poartă oribil, la fel cum face cu toată echipa ei. Nepoata ei încearcă să o invite mereu măcar de Crăciun la ea acasă, dar Ebony o refuză mereu.
În noaptea de Ajun, fosta ei colegă de trupă, Marli, care a murit de 10 ani i se arată şi îi spune că o vor vizita cele trei spirite ale Crăciunului. Şi de aici, povestea o ia pe drumul obişnuit.

Ceea ce nu prea mi-a plăcut este faptul că Vanessa Williams a jucat foarte prost în filmul acesta. Rolul de scorpie i-a ieşit de minune, dar scenele amuzante sau cele în care se presupunea că e schimbată şi că este pătrunsă de spiritul Crăciunului par false.
Totuşi, este un film destul de drăguţ, pentru că e interesantă povestea lui Ebony care se aseamănă cu a multor altor dive. A făcut parte dintr-un trio în anii 80, ba chiar vedem şi un videoclip kitchos cu frizuri umflate şi coregrafie ciudată, iar apoi s-a lansat într-o carieră solo de mare succes.

Oricum, nu-l puneţi pe listă dacă vă uitaţi şi la alte versiuni ale unui Colind de Crăciun, pentru că riscaţi să vă plictisiţi la un moment dat de aceeaşi poveste.