Recenzie film: Devil (2010)

Regia: John Erick Dowdle
Scenariu: Brian Nelson, M. Night Shyamalan
Distribuţia: Chris Messina, Jenny O'Hara
Îmi dau seama că nu e tocmai genul de film pe care să îl recomand în această perioadă, dar vă asigur că merită. L-am văzut întâmplător azi-noapte pe HBO şi mi-a plăcut foarte mult.
Detectivul Bowden are destule pe cap în ultima perioadă, mai ales că încă suferă după moartea soţiei şi a copilului într-un accident. El este chemat să investigheze o aparentă sinucidere, dar cazul este pus în aşteptare când ceva ciudat se întâmplă într-o clădire. 5 oameni rămân blocaţi într-un lift, iar tehnicienii nu reuşesc să îşi dea seama care este problema. În schimb, de fiecare dată când luminile se sting, unul dintre ei este ucis. Astfel, tensiunea creşte în rândul celor rămaşi şi comportamentul lor devine tot mai imprevizibil.

Unul dintre tehnicieni, credincios din fire, are o teorie. El spune că toţi cei aflaţi în lift au comis fapte rele, iar unul dintre ei este chiar diavolul, care astfel le ia sufletele.

Pe lângă elementele de fantasy, filmul e şi un foarte bun mistery, pentru că te lasă să ghiceşti care dintre ei este de fapt diavolul. Bine, poate unii dintre voi îşi dau seama din prima despre cine este vorba, însă pentru mine a fost puţin suspans până la capăt. Filmul este şi destul de scurt, aşa că se vizionează repede.
Despre distribuţie nu ştiu mare lucru, pentru că actorii nu îmi sunt cunoscuţi şi nici nu mi-a sărit vreunul în ochi. Ceea ce mi-a plăcut, a fost să văd felul în care se creează tensiunea spre puncul culminant şi toate pistele pe care detectivul Bowden le urmează în încercarea de a afla cine este ucigaşul şi cum poate salva măcar pe cineva dintre ei.