Recenzie film: 12 Men of Christmas (2009)

Regia: Arlene Sanford
Scenariu: Jon Maas, Philipa Ashley (roman)
Distribuţia: Kristin Chenoweth, Josh Hopkins, Anna Chlumsky, Jessie Pavelka
Ultimul film de sărbători pe care l-am văzut este tot unul care numai tangenţial are legătură cu sărbătoarea Crăcinului, aşa că e de fapt o comedie romantică ce poate fi vizionată oricând. Filmul nu este pre aoriginal şi este plin de clişee, aşa că vi-l recomand doar dacă vă plac filmele siropoase în general.
E.J. Baxter este un publicist de succes în New York şi are un logodnic pentru care o invidiază toată lumea.

Din păcate, la petrecerea de Crăciun a firmei, ea îl prinde în tandreţuri, chiar cu şefa ei, aşa că se trezeşte şi fără logodnic, şi fără serviciu, mai ales că şefa ei îi pune beţe în roate în oraş şi nu ăşi poate găsi altceva.
După luni bune de căutări, EJ se vede nevoită să accepte oferta primarului din oraşul Kalispell, Montana, de a lucra un an la centru turistic al oraşului.
Ajunsă în Kalispell, EJ trebuie să se acomodeze la viaţa de oraş mic, fără petrecerile şi agitaţia din New York. Totuşi, orăşelul are şi un punct forte: bărbaţii arătoşi şi nimoşi care fac parte dinpatrulele de salvare din munţi. Adică fac muncă voluntară, iar banii primiţi de la stat sunt foarte puţini.

Astfel, lui EJ îi vine ideea să realizeze un calendar sexy cu bărbaţii din patrulă şi să strângă astfel bani pentru un elicopter de care orăşelul are mare nevoie. Deşi unii sunt reticienţi, toată lumea vrea să o ajute. Toată lumea, mai puţin Will Albrecht, un bărbat cu o reputaţie proastă în oraş şi care este pus pe harţă cu toată lumea.

Totuşi, EJ ştie cum să le intre pe sub piele localnicilor, iar cu Will sar scântei la propriu ori de câte ori se întâlnesc.
Filmul e drăguţ, mai ales datorită peisajelor frumoase din Montana, pentru că filmul a fost filmat chiar în Kalispell, iar distribuţia este una destul de reuşită şi compensează oarecum lipsurile din scenariu.