Recenzie film: Hotel Transylvania (2012)

Regia: Genndy Tartakovsky
Scenariu: Peter Baynham, Robert Smigel, Todd Durham, Dan Hageman, Kevin Hageman
Distribuţia: Adam Sandler, Andy Samberg, Selena Gomez, Kevin James, Fran Drescher, Steve Buscemi, David Spade, CeeLo Green
Am aşteptat cu nerăbdare acest film, ca mare fană a filmelor de animaţie ce sunt şi regret să vă anunţ că am fost foarte dezamăgită. Povestea nu are nimic neobişnuit, personajele nu sunt destul de reuşite şi în principu mi s-a părut destul de plictisitor şi nu am găsit mai nimic amuzant. Hotel Transylvania este un hotel înfiinţat de Dracula pentru a le oferi monştrilor de pretutindeni un loc în care să se poată relaxa departe de ochii iscoditori ai oamenilor care îi persecută şi îi vânează. La hotel, Dracula trăieşte împreună cu fiica lui, Mavis, după ce mama fetei a murit într-un incendiu provocat de oameni.

Bineînţeles că Dracula din filmul acesta este unul inofensiv, care nu se hrăneşte cu sânge de om ( inspirat probabil de True Blood) şi este convins că toţi oamenii sunt răi. De ziua lui Mavis, cu ocazia împliniri celor 118 ani, un tânăr pe nume Jonathan ( de , ceva s-a păstrat din romanul lui Bram Stoker) ajunge cumva la hotelul bine ascuns. Ca să nu fie atacat de ceilalţi monştri, Dracula susţine că şi el este monstru, şi încă unul înrudit cu bunul său prieten Frankenstein. Mavis şi Jonathan se plac din prima, mai ales că vampiriţa a trăit toată viaţa ei doar în hotel pentru că tatăl ei i-a spus că numai lucruri rele o aşteaptă în mijlocul oamenilor.

În film mai apar şi câteva personaje mai mult sau mai puţin reuşite, cum ar fi Eunice, soţia lui Frankenstein, Griffin (omul invizibil) şi Wayne şi Wanda (vârcolaci cu o droaie de copii).

Nu cred că are neapărat legătură cu afinitatea mea pentru Fran Drescher faptul că personajul ei, deşi unul secundar, mi s-a părut cel mai comic şi chiar m-au amuzat replicile ei de soţie cicălitoare.

În rest, un Dracula cu accentul celebru devenit deja clişeu, o Mavis cam fără sare şi piper (dar drăguţică foc) şi o familie de vârcolaci destul de amuzantă.