Recenzie film: Hope Springs (2012)

Regia: David Frankel
Scenariu: Vanessa Taylor
Distribuţia: Meryl Streep, Tommy Lee Jones, Steve Carell,Jean Smart, Elizabeth Shue
Atunci când am văzut cele două nume mari din distribuţie, m-am gândit că nu trebuie să ratez acest film şi mă aşteptam la o comedie drăguţă, dar n-a fost aşa. Regret să o spun, însă acest film mi s-a părut pur şi simplu plictisitor şi nici măcar talentul actoricesc al celor doi (Lee Jones şi Streep) nu reuşeşte să îl salveze.
Numele filmului vine de la un centru de consiliere al cupluriloc cu probleme în relaţie. Kay şi Arnold aniversează 31 de ani de căsnicie, dar între ei intervine rutina şi plictiseala. Cei doi au camere separate, romantismul lipseşte cu desăvârşire, iar sexul este ceva de pe planeta Marte pentru amândoi.

Kay, sătulă de această stare, se înscrie la o sesiune de consiliere care ţine o săptămână, iar Arnold acceptă cu greu să vină şi el.

Arnold mi-a amintit mult de personajul lui Walter Mathau din "Morocănoşii" pentru că mereu are ceva de comentat, e ursuz şi îngust la minte. Kay, în schimb, e personajul clasic de femeie care a avut nororc că nu a avut parte de un soţ abuziv, pentru că ar fi fost o viczimă sigură. Ea nu ştie cum să îşi impună punctul de vedere şi îi cedează mereu lui Arnold pentru a evita o ceartă. Practic, am avut de-a face cu două personaje care mi-au fost antipatice de la început.
Apoi, timp de o oră şi jumătate, Kay şi Arnold se ceartă, se duc la şedinţele cu terapeutul şi apoi s emai ceartă puţin. Evident, filmul e cu happy end, dar nici măcar asta nu m-a convins să îmi placă. Celelalte personaje apar foarte puţin, în afară de terapeut, 95% din scene sunt doar cu Arnold şi Kay, ceea ce a făcut ca totul să fie cam plictisitor pentru mine.
Nu în ltimul rând, nu ştiu dacă se vrea a fi comedie, pentru că scenele care crd că se doreau a fi amuzante nu mi-au smuls nici un zâmbet, iar scenele care trebuiau să fie dramatice păreau a fi de fapt ca o parodie.
În concluzie, eu nu recomand Hope Springs decât fanilor înrăţi ai lui Meryl Streep şi ai lui Tommy Lee Jones, deşi chiar şi aşa, acestea evident nu sunt cele mai bune roluri din carierele lor.