Recenzie film: The Crush (1993)

Regia: Alan Shapiro
Scenariu: Alan Shapiro
Distribuţia: Cary Elwes, Alicia Silverstone, Amber Benson, Kurtwood Smith
De curând am recitit una dintre cărţile mele preferate, Lolita de Vladimir Nabokov şi am revăzut şi filmul din 1997 ( pe care sincer îl prefer originalului lui Stanley Kubrik) şi am ajuns la acest film prin recomandările utilizatorilor de pe imdb în ceea ce priveşte filmele cu această temă.
Alicia Silverstone se află la primul ei rol important în acest film şi o interpretează pe Adrienne, o fată de doar 14 ani care se îndrăgosteşte de Nick, chiriaşul părinţilor ei, care este mult mai în vârstă decât ea. Nick lucrează pentru un ziar şi este foarte preocupat de munca sa şi de colega lui, Amy, ca să bage în seamă avansurile făţişe ale lui Adrienne.Pentru el, fata este doar o puştoaică destul de precoce ( în fond a sărit peste două clase la şcoală datorită inteligenţei ei) care îşi face prieteni cam greu.

Totuşi, curând Adrienne devine geloasă pe relaţia tot mai serioasă dintre Nick şi Amy şi nu se dă în lături de la nimic pentru a scăpa de rivala ei. Singura care intuieşte ce se ascunde în spatele privirii nevinovate a lui Adrienne este singura ei prietenă, Cheyenne, însă este prea înspăimântată ca să facă ceva împotriva ei.

Spre deosebire de Lolita lui Nabokov, Adrienne nu este victima în această "relaţie" închipuită dintre ea şi Nick. Da, greşeala lui este că nu îi spulberă fanteziile adolescentine din prima, dar este clar că Adrienne este cea care îl "vânează" fie prin gesturi drăguţe menite să îi trezească afecţiunea, fie prin acţiuni demne de un criminal în serie. The Crush n-a trecut de stadiul de thriller de duzină care se difuzează pe posturile noastre de televiziune aproape în fiecare seară, dar totuşi remarc jocul actoricesc al Aliciei Silverstone, care este unul excepţional. Alicia este foarte expresivă şi ştie cum să transmită diferitele stări ale lui Adrienne: când e drăgălasă şi zâmbeşte fermecător, când îl priveşte seducător pe Nick în timp ce face plajă chiar sub fereastra lui, când devine o adevărată forţă înarmată cu o bâtă de baseball.

Dacă vă plac subiectele astea mai "tabu" cum ar fi relaţiile dintre o minoră şi un adult sau vreţi să vedeţi un film cu o psihopată diabolică, atunci vă recomand The Crush.