Recenzie film: Beautiful Boy (2010)

Regia: Shawn Ku
Scenariu: Michael Armbruster, Shawn Ku
Distribuţia: Maria Bello, Michael Sheen, Austin Nichols, Kyle Gallner
Aseară (bine, mint, că era noapte în toată regula) am dat peste un film pe HBO care mi-a plăcut foarte mult. Întotdeauna îmi place când mă plictisesc să iau la rând toate canalele de filme şi să mă opresc asupra unui film. Uneori dai peste filme mai puţin mediatizate, dar bune, despre care nici nu ştiai şi ai şi avantajul că le vezi fără reclame, aşa că pentru mine se merită abonamentul la cablu. Uite că divaghez de la subiect.
Acest film îmi aminteşte foarte mult despre incidentele de la Columbine din SUA, atunci când un elev a împuşcat mai mulţi colegi de-ai săi pentru că se simţea marginalizat. Nu ştiu dacă Beautiful Boy s-a inspirat din această tragedie, însă nu asta contează. Filmul se concentrează pe un cuplu absolut normal, Kate şi Bill, care au un singur fiu, pe Sammy. Sammy a fost toată viaţa mai timid, mai introvertit, iar faptul că merge la facultate şi se află departe de părinţii săi îl face să se simtă practic singur pe lume.

Cel puţin asta deducem din povestirile pe care le scrie. Într-o dimineaţă, Sammy merge la cursuri cu două arme, ucide 17 colegi şi apoi se sinucide. Kate şi Bill sunt devastaţi, pentru că pe lângă grozăvia faptei şi-au pierdut şi ei copilul , iar presa îi urmăreşte ca nişte vulturi şi sunt blamaţi pentru ceea ce a făcut Sammy, deşi, aşa cum spune Kate, nu au fost cei mai buni părinţi din lume, dar n-au fost nici răi şi nici ei nu îşi pot explica gestul fiului lor. Cei doi se mută cu fratele lui Kate şi cu familia lui, lucru care o nemulţumeşte pe soţia acestuia pentru că fiul ei este practic acaparat de Kate. Pe de altă parte, Kate şi Bill trec prin tot felul de emoţii: ba sunt mai uniţi ca niciodată, ba se învinovăţesc reciproc, ba chiar se urăsc.

Deşi pe mine nu prea mă atrag dramele şi filmele care nu prea au acţiune, ci se bazează pe "sentiment", Beautiful Boy mi s-a părut atât de bine realizat încât nu m-a plictisit şi chiar am vrut să văd cum vor reuşi Kate şi Bill să treacă peste această tragedie şi dacă mai au vreo şansă la fericire.
Un mare plus pentru actorii principali, Maria Bello şi Michael Sheen. Au fost atât de naturali, au avu o interpretare foarte emoţionantă, încât chiar mi-au transims durerea lor. Nota bene pentru regizorii români care se încăpăţânează să facă numai drame (vă ştiţi voi care sunteţi): emoţiile se transmit şi altfel decât să urli din toţi rărunchii sau să mormăi ceva ininteligibil.