Book Review: Crossfire series by Sylvia Day

Bared to You  şi Reflected in You (2012)
EL James, păzea! Christian Grey are concurenţă serioasă. Recunosc că am citit şi eu pe sărite cărţile din seria Fifty Shades, dar nu prea am simpatizat cu personajele principale, mai ales că ştiam şi că fuseseră fanficuri Twilight la origine. Şi am şi eu limita mea de Edward şi Bella. Prima carte a seriei Crossfire apărut în iunie şi am citit-o după ce am găsit-o în recomandările unui forum.
Cărţile sunt cărţi erotice, nu are rost să ocolim subiectul şi nu sunt atât  de sclifosită încât să nu recunosc că în liceu am citit şi Sandra Brown sau că nu fac pe oripilata când îmi cade în mână o astfel de carte. Totuşi, prea puţine sunt care să îmi placă pentru că eu vreau să îmi placă şi personajele, nu doar scenele de sex. Unii spun că Sylvia Day s-a inspirat de la EL James, pentru că personajul Gideon Cross este unul asemănător cu Christian Grey şi pentru că seria Crossfire este tot o trilogie, ultima carte urmând să apară în primăvara lui 2013. Eu nu cred asta, pentru că în general aceste cărţi destinate publicului feminin au ca personaj central milionari sexy. Pentru că asemănările se opresc aici, din punctul meu de vedere.
Gideon Cross este un important om de afaceri din New York, care are relaţii pasagere cu femeile şi a fost logodit o singură dată în viaţa lui. El practic nu a iubit pe nimeni şi a creat un fel de scut în jurul său din cauza a ceva ce i s-a întâmplat în copilărie. La firma lui se angajează Eva, o tânără cu un trecut la fel de tulbure, care a fost abuzată sexual chiar de fratele ei vitreg. Atracţia dintre Eva şi Gideon este una instantane şi ân curând cei doi vor începe o relaţie, însă demonii trecutului le vor da de furcă. Eva are cu greu încredere în Gideon având în vedere trecutul lui şi toate femeile din viaţa lui, ca să nu mai spunem de coşmarurile pe care le are el noapte, încât o atacă în somn. Gideon rămâneo carte închisă pentru Eva şi uneori se întreabă şi ea dacă drgaostea ei este de ajuns pentru a-i deschide inima acstui bărbat.
Finalul cărţii Reflected in You vine cu o surpriză, aflăm ce i s-a întâmplat lui Gideon şi sunt foarte curioasă cum va evolua relaţia lor mai departe.
Mi-a plăcut Gideon pentru că deşi se vrea genul de personaj întunecat şi misterios şi are şi el ceva porniri de a controla viaţa Evei, totuşi nu este la fel de exagerat cum e Christian Grey. Eva iarăşi e o surpriză plăcută pentru că nu e chair atât de mămăligă cum e Anastacia şi îi ţine piept lui Gideon. De asemenea, Cary, cel mai bun prietenal Evei este un personaj foarte simpatic şi mi-a plăcut să citesc şi povestea lui.
Şi acum, vorbind despre lucrurile cu adevărat fierbinţi: scenele de sex. Ei bine, ele sunt foaaaarte detaliate şi des, dar fără toate rahaturile alea sado-maso despre care mie nu îmiplace nici măcar să citesc că de-aia avem cu toţii gusturi diferite.
Aşadar, dacă v-a plăcut Fifty Shades of Grey, trebuie neapărat să citiţi măcar prima carte şi o sunt sigură că vă va plăcea. Sau dacă nu, măcar puteţi face o comparaţie.
Din păcate, cărţile nu au apărut şi în limba română (deşi sper să se simtă vreo editură), dar pot fi găsite în varianta ebook şi de cumpărat pe site-uri străine şi....altfel.