Recenzie carte: Spulberă-mă de Tahereh Mafi

Anul apariţiei: 2012
Editura: Leda
Colecţia:Fantasy
Titlu original: Shatter Me
Preţ:  26.20 lei pe elefant.ro
Număr pagini: 352
Încep să cred tot mai serios că în loc de 26 am 16 ani, altfel nu îmi explic de ce mă topesc atunci când citesc cărţile astea siropoase, pe cuvânt. Şi uite că se întâmplă din nou. E acelaşi gen de carte cu o eroină neajutorată, irezistibilă pentru toată populaţia masculină a planetei, care trăieşte o poveste de dragoste pasională şi arzătoare cu un băiat pe cât de frumos pe atât de bun la suflet şi plin de calităţi. Restul sunt doar variaţiuni de la această temă, aşa că deja ştiţi la ce să vă aşteptaţi.
Acţiunea se petrece cândva în viitor, atunci când  Pământul se află sub dominaţia Restauraţiei, o organizaţie care ţine oamenii sub teroare şi practic îi folosesc ca pe nişte sclavi. Juliette este o tânără de 17 ani care are o putere letală: atingerea ei poate ucide, la propriu. Toată viaţa ei a fost considerată un monstru şi din acest motiv până şi părinţii ei au abandonat-o. Acum, ea este închisă într-un fel de ospiciu de mai bine de 260 de zile când se petrece ceva neaşteptat: primeşte un coleg de cameră. El se numeşte Adam, iar Juliette este atrasă imediat de el, deşi nu ştie dacă poate sau nu să aibă încredere în el. Adam, însă are propriile lui planuri, iar Juliette face parte din ele.
Mi-a plăcut foarte mult povestea de dragoste dintre Juliette şi Adam, cu siguranţă e altceva şi chiar dacă pare o relaţie creată doar de dragul subiectului, mi-a plăcut mult felul în care autoarea descrie perfect trăirile lor. Pe de altă parte, stilul ei de a scrie cu toate acele cuvinte repetate de câte 3 ori şi cu folosirea obsesivă a cifrelor, cu metafore care uneori nu au sens ("sunt ca o scară care scârţâie") sau par ridicole ("ochii lui sunt 2 găleţi de apă de râu proaspătă") este uneori obositor. Mi se pare că încearcă prea mult şi că s-a străduit să îşi creeze un stil diferit de alţi scriitori (mă refer aici la stilul de a scrie) şi a cam dat chix. Cu toate acestea, pot trece peste asta pentru că sunt foarte curioasă ce se va mai întâmpla cu Adam şi Juliette, mai ales că există şi un "bad guy" care pretinde că o iubeşte, Warner. Mă bucur în schimb, că Tahereh Manafi nu construieşte clasicul triunghi amoros în care fata are de ales între doi băieţi şi, din punctul meu de vedere, alegerea ei este clară încă din primul moment.
Spulberă-mă este primul dintr-o serie de 3 volume reunite sub titulatura Atingerea lui Juliette. Următorul volum este programat să apară în februarie 2013.
Dacă vă plac romanele gen paranormal romance, atunci vă recomand această carte.