Recenzie film: The Moth Diaries (2011)

Regia: Mary Harron
Scenariu: Rachel Klein (roman), Mary Harron
Distribuţia: Lily Cole, Sarah Gadon, Sarah Bolger, Scott Speedman
Acest film se bazează pe o carte de succes cu acelaşi titlu şi care am înţeles că este destul de apreciată în cercurile fantasy. Deşi ca realizare mi-a plăcut felul în care se simte clar influenţa gotică pe care o regăsim în Dracula a lui Bram Stoker, era bine dacă renunţau totuşi la câteva clişee care au făcut filmul mult prea previzibil şi, prin urmare, i-a mai diminuat din suspans.
Acţiunea se petrece la o şcoală cu internat. Care şcoală se află într-un fost hotel destul de izolat, ceea ce îmi pare cam greu de crezut că mai există aşa ceva în State în zilele noastre. Clădirea este una veche, perfectă pentru un film horror, deşi eu aş încadra The Moth Diaries mai degrabă la genul thriller. Nu veţi vedea capete care se rostogolesc pe jos, nu sunt maţe care atârnă pe afară şi nici monştri cu chip de clovn ca la Stephen King, aşa că nu prea l-am perceput ca film horror. Revin la subiect. Rebecca şi Lucie( ca Lucy din Dracula, dar cu scriere diferită, v-aţi prins?) sunt cele mai bune prietene.

Tatăl Rebeccăi (care seamănă ciudat de mult cu Ellen Pompeo, încât îmi vine să-i tot spun Meredith) s-a sinucis, iar ea este cea care i-a găsit cadavrul.

Ca să treacă peste acest moment, Lucie a fost mereu cea care a încercat să o înveselească. Prietenia lor este pusă la încercare în momentul în care la şcoală apare o nouă  elevă, Ernessa. Fac o scurtă parantează. Voi aţi observat ce faţă de elf are fata asta cu ochii ăia cu formă ciudată şi cu guriţa aia mică? Nici nu avea nevoie de machiaj sau de altceva ca să pară o creatură de pe altă lume. Ştiu că-s răutăcioasă, însă chiar are nişte trăsături ciudate. Plus că se vede că tipa are aproape 1.80 m pentru că le domină cu înălţimea pe toate fetele din film.Închid paranteza.

Între Lucie şi Ernessa se leagă imediat o prietenie strânsă, Lucie neglijându-şi prietena. Rebecca este extrem de geloasă ( gelozie care seamănă puţin cu o relaţie între două iubite, dacă e să fiu sinceră) şi bănuieşte că ceva e ciudat în legătură cu Ernessa.
În tot acest timp, noul lor profesor de engleză după care salivează toate fetele din şcoală studiază cu ele tocmai romanul lui Bram Stoker şi le mai şi recomandă o povestire gotică despre o vampiroaică.
Deja am spus prea multe, însă nu din vina mea. Acestui film pentru a fi bun îi lipseşte misterul. Dacă era după mine, Ernessa ar fi fost o tipă enervant de energică şi frumoasă, gen majoretă ahtiată după fotbalişti, ca Rebecca să pară puţin dusă cu pluta şi abia la final aş fi dezvăluit că biata Rebecca crezută nebună de toată lumea are dreptate şi Ernessa este o evil bitch. Pe când aşa...ajunge să vezi figura ciudată a lui Lily Cole pe ecran ca să îţi dai seama că nu aduce nimic bun.
The Moth Diaries este genul de film care prinde mai ales la publicul tânăr şi poate în special la fete pentru că este genul de thriller pe care l-ar urmări şi o puştoaică de 14 ani fără să aibă coşmaruri după. A fost destul de interesant şi mi-a plăcut ideea, cât şi tributul adus clar lui Dracula, însă putea fi făcut mai bine.