Recenzie film: The Expendables 2 (2012)

Regia: Simon West
Scenariu: Richard Wenk, Sylvester Stallone, Ken Kaufman, David Agosto, Dave Callaham
Distribuţia: Sylvester Stallone, Jason Statham, Jet Li, Dolph Lundgren, Chuck Norris, Jean-Claude Van Damme, Bruce Willis, Arnold Schwarzenegger, Terry Crews, Liam Hemsworth
Probabil vi se pare ciudat că mie îmi plac filmele de acţiune. Ei bine, da. Nimic nu mi se pare mai relaxant decât să mă uit la un om sau la o gaşcă de "băieţi" buni care îi bat bine pe "băieţii răi" pentru tot felul de motive mai mult sau mai puţin serioase. Nu trebuie să îmi bat capul că am un subiect de urmărit, nu sunt replici care dau pe afară de inteligenţă (sau măcar de logică elementară) şi jocul actoricesc lipseşte cu desăvârşire, mai ales la personajele secundare. Îmi place Stallone pentru vocea lui groasă şi bolborosită şi accentul pregnant de italo-american de care n-a scăpat niciodată. "Yo, Adrian!" Îmi place Dolph Lundgren pentru că e uriaş şi e foarte credibil în rolul de maşinărie de luptă. Îmi place Bruce Willis pentru că e al naibii de amuzant. Îmi place Van Damme pentru loviturile alea de kick-boxing pe care le stăpâneşte şi acum. Îmi place Terry Crews pentru că pare un ursuleţ cafeniu uriaş. Iar Chuck Norris...Păi, mi-e frică să nu- mi placă Chuck Norris, că doar nu vreau să apară la mine acasă, să-mi spargă uşa şi să mă facă avion de la balcon.
Având în vedere toate astea, normal că un film plin de vedete ale filmelor de acţiune nu poate scăpa nevizionat. Da, scenariul e plin de clişee şi nu te ia prin surprindere cu nimic. Da, glumele sunt cam răsuflate. Cui naiba îi pasă de toate astea?Hai să ne uităm la toţi tipii ăştia cum se bat! Probabil că aşa s-a gândit şi publicul american, că altfel n-ar fi avut încasări mari şi nu s-ar pregăti deja partea a treia a acestei francize.
Echipa condusă de Barney Ross are un nou membru, pe Billy Puştiu', un fost ofiţer care vrea să câştige bani pentru a se retrage alături de iubita lui. Church, agentul CIA dubios, îi spune lui Barney că trebuie să îi facă rost de un obiect care se află într-un avion prăbuşit pentru a fi chit după ultima misiunea a echipei (vezi primul Expendables). Le-o dă pe Maggie , o agentă care să îi ajute. După ce recuperează obiectul misterios, sunt surprinşi de un tip pe nume Vilain (adică Villain, adică "ticălos", v-aţi prins ce nume original are personajul negativ al peliculei, nu?).

Vilain aka Van Damme le ia obiectul, despre care Barney află apoi de la Maggie că sunt planurile unei mine unde sunt ascunse zăcăminte de plutoniu şi îl omoară pe Billy. Ceea ce este o greşeală, pentru că acum echipa caută răzbunare şi ştiţi că nu se vor lăsa până nu-l vor face terci pe Vilain.

Nu vreau să povestesc prea multe, pentru că subiectul e oricum slăbuţ, în schimb filmul merită văzut pentru a vedea reuniţi aceşti actori specialişti ai filmelor de acţiune. Stallone umblă mereu cu băscuţa lui de maistru într-o fabrică ceauşistă, Willis şi Arnie apar puţin, dar au un schimb de replici chiar haios, Chuck Norris are şi el două apariţii, ambele însoţite de tema din "Lone Ranger", dacă nu mă înşel, iar confruntarea dintre Van Damme şi Stallone de la final ţine vreo 10 minute şi arată chiar fain.

În rest, explozii, arme, săteni de prin Albania (sau whatever) care vorbesc perfect engleza şi tot aşa. Singurul minus este prezenţa extrem de redusă a lui Jet Li, eu chiar crezusem la un moment dat că l-au scos cu totul din film şi nu înţeleg de ce. N-o fi avut el timp, au fost alte neînţelegeri, nu ştiu.
Oricât de ciudat ar suna, The Expendables 2 este pentru mine în fruntea clasamentului filmelor din vara aceasta şi de abia aştept şi partea a treia.