Recenzie film: 10 Promises to My Dog (2008)

Regia: Katsuhide Motoki
Scenariu: Hare Kawaguchi, Yoshimitsu Sawamoto
Distribuţia: Rena Tanaka, Ryo Kase, Mayuko Fukuda
Dacă tot am citit zilele astea o carte care mi-a adus aminte de Japonia, am avut chef să văd şi un film japonez, primul film după Koizora, pe care l-am văzut acum vreo 2 ani. Sau să fie 3? În fine, uitasem cât de dramatice sunt filmele japoneze şi cum în aproape fiecare film este măcar câte o scenă care te face să plângi.
Dacă vă plac filmele cu câini, probabil aţi văzut Hatchiko. Eu încă nu l-am văzut, mi-a ajuns să văd un trailer de 2 minute şi ceva şi să plâng. La acest film n-am văzut trailer, m-a cucerit afişul filmului cu un căţel drăguţ, mi-am zis că probabil va fi ceva simpatic. Evident, m-am înşelat. Nu că n-a fost bun filmul, ci în privinţa faptului că n-o să dau drumul la ţâşnitoare.
Akari este o fetiţă de 14 ani care este foarte apropiată de mama ei, mai ales pentru că tată este un doctor care se chinuie să obţină un post cât mai bun aşa că face o mulţime de ore suplimentare. Într-o zi, în curtea casei lui Akari apare un căţeluş curios, de care fata se ataşează imediat şi îşi doreşte foarte mult să îi dea voie părinţii să îl ţină. Din păcate, tatălui lui Akari îi e frică de câini, aşa că nu se pune problema.
Mama lui Akari se internează într-o bună zi în spital şi se descoperă că este bolnavă de cancer. Pentru ca fetiţa să nu se simtă atât de singură, lui Akari i se permite că ţină căţelul care este de fapt o "ea" şi căreia îi pune numele Socks pentru că are lăbuţele pătate de parcă ar purta şosete.

Mama lui Akari îi spune fetei că Socks îi va fi cea mai bună prietenă, însă ele două trebuie să îşi facă reciproc 10 promisiuni pe care să le respecte neapărat.
Mai departe nu mă întind cu subiectul, însă o să vă spun că mi s-a părut un film foarte sensibil (doar e japonez, ce naiba!) despre prietenia dintre Akari şi căţeluşa ei, care îi va fi alături în toate momentele importante din viaţa sa. Adevărul este că, atunci când văd câte un astfel de film, îmi aduc aminte cât de important e să îţi iubeşti animalele. Un câine credincios nu te va trăda niciodată, pe când un om...nu ştiu zău ce să spun!

Aşa că dacă iubiţi câini, vă plac filmele cu animăluţe şi nu vă deranjează să consumaţi un bax de şerveţele de hârtie la vizionare, vă recomand cu mare drag acest film.