Recenzie film:The Five-Year Engagement (2012)

Regia: Nicholas Stoller
Scenariu: Jason Segel, Nicholas Stoller
Distribuţia: Jason Segel, Emily Blunt, Chris Pratt
În primul rând, să nu vă lăsaţi înşelaţi de trailer, aceasta nu este o comedie romantică. Filmul are scene amuzante, însă abordează relaţia celor doi protagonişti la un nivel mult mai profund decât pare la prima vedere.
Tom şi Violet (cât îmi place numele ăsta) sunt cuplul perfect. Deşi se cunosc doar de un an, sunt genul de cuplu care pe lângă faptul că se iubesc, se înţeleg perfect, ştiu fiecare ce gândeşte celălat şi toate acele lucruri pentru care merită invidiaţi.

Pasul firesc este ca Tom să o ceară de soţie pe Violet. Faptul că acel moment romantic se transformă într-un fiasco este primul semn că lucrurile nu vor merge prea lin în continuare.

Sora lui Violet rămâne însărcinată cu un coleg de-al lui Tom, aşa că cei doi consideră că ar putea amâna puţin nunta. Pe urmă, bunica lui Violet moare, aşa că urmează o perioadă de doliu.

Cireaşa de pe tort este faptul că Violet primeşte un post la Universitatea din Michigan. Tom renunţă la postul lui de chef din San Francisco şi o urmează acolo pentru ceea ce trebuia să fie 2 ani de zile. În timp ce Violet are o carieră înfloritoare şi i se propune un post care ar putea deveni permanent, Tom se simte mizerabil la un fast food la care lucrează. Iubirea dintre Tom şi Violet va fi destul de puternică pentru a trece peste obstacolele care le apar în cale? Cât este dispus fiecare să renunţe pentru fericirea celuilalt?
Acest film ar fi fost unul destul de reuşit dacă nu s-ar fi lungit puţin cam mult. M-am uitat cam prima oră, după care recunosc că am sărit de la o secvenţă la alta pentru că mi se părea că nu se ajunge o dată la "miezul problemei". Într-un fel a fost bine, pentru că astfel toate piesele de puzzle care au dus la punctul de criză al relaţiei dintre Tom şi Violet s-au aşezat aşa cum trebuie. Nu este un film pe care îl recomand neapărat, poate dacă vă plac filmele gen "autopsia unei relaţii".
Sursa foto. Google Images