Recenzie film: Street Kings (2008)

Regia: David Ayer

Scenariu: James Ellroy, Kurt Wimmer, Jamie Moss

Distribuţia: Keanu Reeves, Forest Whitaker, Hugh Laurie, Chris Evans, Cedric the Entertainer, Jay Mohr, John Corbett

La filmul acesta m-am uitat pentru că un coleg de-al meu pasionat de filme cu poliţişti mi-a spus că este foarte bun. În plus, ştiam că este regizat de scenaristul de la Training Day, aşa că eram curioasă cum a ieşit. Ei bine, nu mă aşteptam să fie chiar o copie (nu la indigo) a filmului amintit.

Avem aceeaşi poveste cu poliţiştii corupţi şi cu colegul lor care vrea să îi dea în gât. După asasinareea soţiei sale, Tom Ludlow este genul de poliţist care întâi trage şi apoi te întreabă de sănătate. El face parte dintr-o unitate a poliţiei din Los Angeles, condusă de căpitanul Wander în care aşa ceva este la ordinea zilei.

Jack Wander îl acoperă pe Tom de fiecare dată când acesta trage fără să someze suspecţii, ba chiar îl încurajează. Pe urmele lui Tom se află James Biggs de la Afaceri Interne care a mirosit că e ceva necurat la mijloc, iar Tom şi restul colegilor se tem că Washington, fostul partener al lui Tom îl va turna pe acesta.

Într-o benzinărie, în timp ce Washington şi Tom se iau la harţă, dau buzna nişte hoţi care îl ciuruiesc pe Washington. Din păcate, în iureşul focurilor de armă, un glonte rătăcit de la Tom ajunge în spatele lui washington, aşa că acum Jack vrea să muşamalizeze cazul ca să-şi scape protejatul, chiar dacă asta înseamnă ca şi adevăraţii asasini să scape nepedepsiţi.

Tom nu este de acord şi vrea să-l răzbune pe Washington, aşa că apelează la tânărul detectiv Diskant ca să îl ajute să ia de ei. Urmărind urma celor doi hoţi,Tom îşi dă seama că ceva necurat se întâmplă în unitatea lui şi că poate Biggs are dreptate că e pe urmele lui.

Finalul nu prea m-a lăsat mască, pentru că, sinceră să fiul, cam intuisem ce şi cum încă din primele minute. Probabil pentru că aveam Training Day în minte. Şi în plus, mi se pare suspicios ca şeful să îţi fie cel mai bun prieten.

Keanu Reeves nu e nici inexpresiv ca o scândură, aşa cum se plânge toată lumea, dar nici actor de Oscar, asta e clar. Forest Whitaker mi se pare că ar transmite mult mai multe dacă n-ar avea acel defect fizic la ochi. Nu vreau să fiu răutăcioasă, dar nu ştiu niciodată dacă omul plânge sau râde, că expresia facială e la fel. Hugh Laurie apare puţin, doar în câteva scene şi cred că l-au angajat să-şi interpreteze rolul din House MD, minus şchiopătatul.

Filmul nu este o catastrofă, însă e nici nu surprinde prin nimic, aşa că va intra undeva la categoria "a, da, am văzut filmul ăsta".