Recenzie film: Friends with Kids (2011)

Regia: Jennifer Westfeldt

Scenariu: Jennifer Westfeldt

Distribuţia: Adam Scott, Jennifer Westfeldt, Jon Hamm, Kristen Wiig, Maya Rudolph, Megan Fox, Edward Burns

Acest film a fost una dintre surprizele anului, pentru că nimeni nu se aştepta să iasă o comedie atât de reuşită. Nici  eu, dealtfel, şi m-am uitat doar pentru că auzisem că e amuzant. După ce am văzut Wanderlust şi am rămas oripilată la unele scene (când am scris recenzia nici nu mi-am dat seama, dar scena cu Paul Rudd în oglindă vorbind vulgar nu-mi iese din cap şi n-o spun în sensul bun), e bine să vezi o comedie la cre să te amuzi fără să aibă ceva vulgar în ea. În afară de obişnuitele cuvinte "fuck", "shit" sau "asshole", însă pe mine nu mă deranjează. Că şi eu înjur ca un birjar. Foarte lady-like, de altfel.

Povestea începe la modul previzibil, cu doi prieteni, Jason şi Julie care se decid să facă un copil împreună pentru că ar cam fi timpul şi nu şi-au găsit perechea potrivită.

Prietenii lor, două cupluri de oameni căsătoriţi, sunt cam sceptici în rpivinţa acestui aranjament, însă după naşterea copilului, Jason şi Julie rămân cei mai buni rpieteni şi totul decurge lin.

Asta până când Jason o cunoaşte pe o superbă dansatoare, Mary Jane, iar lui Julie i se face lipeala cu Kurt (bărbatul perfect). În acest punct al poveştii, mă aşteptam ca cei doi să îşi dea seama că, de fapt, sunt îndrăgostiţi unul de altul şi gata. În schimb, Julie este singura care îl iubeşte pa Jason, ba chiar îi mărturiseşte acest lucru şi este respinsă. Acest fapt i-a adus acel plus de realism filmului pentru a nu-l face să cdă în toate clişeele obişnuite în astfel de filme. Cu toate acestea, partea din mine care trăieşte pe un norişor pufos (şi roz, desigur) are satisfacţia unui happy end care se încheie cu cea mai tare declaraţie de dragoste pe care am auzit-o vreodată. Cred că trebuie să o scriu cu majuscule, pentru că probabil aş fi foarte încântată să aud aşa ceva de la Ryan Reynolds, de exemplu. Sunteţi gata? ...Sau să nu spun? Nu pot să mă abţin totuşi, că e prea tare, trebuie să spun. Sau nu că stric surpriza. Dar vreaaaau...Ok, ok, îmi cer scuze, însă trebuie să o scriu, chiar dacă poate vă stric surpriza. Deci. După obişnuitele "te iubesc", bla bla bla, "tu eşti aleasa mea",bla bla bla,"tu mă completezi"(asta nu ştiu dacă s-a spus,bag şi eu din top), el îi spune...."Let me fuck the shit out of you". Ştiu, ştiu, sunt o romantică incurabilă.

Distribuţia mi s-a părut excelentă, chimia dintre Adam Scott şi Jennifer Westfeldt este una autentică, mai ales că au mai colaborat împreună şi sunt foarte buni prieteni şi în viaţa reală. Westfeldt a semnat şi scenariul acestei comedii, iar replicile au fost foarte amuzante, mai ales că nu se pune accent pe comicul de situaţie şi totodată şi-a făcut şi debutul regizoral. Bravo ei. O ştiam din filme pentru televiziune mai mult şi mă bucur că acum a intrat puţin mai mult în lumina reflectoarelor.

Jon Hamm a fost foarte amuzant în rolul lui Ben, unul dintre prietenii lor, iar scena de la cabană în care toţi se află în vacanţă, iar Ben şi Jason se ceartă este una dintre cele mai reuşite.

Pe Adam Scott nu l-am mai urmărit până acum, deşi joacă în într-un serial şi are ceva apariţii prin alte comedii şi mi se pare că este un bun actor de comedie. Doar că mă gândesc la un elf când îi văd căpăţâna pe ecran, nu ştiu de ce. Hmmm....

Friends with Kids mi se pare una dintre cele mai reuşite comedii pe care le-am văzut în ultima perioadă şi categoric o recomand de vizionat cu prietenii, cu jumătatea voastră, sau chiar şi dacă sunteţi singuri şi vreţi puţin amuzament.