Recenzie film: Burlesque (2010)

Regia: Steve Antin

Scenariu: Steve Antin

Distribuţia: Cher, Christina Aguilera, Eric Dane, Cam Gigandet, Peter Gallagher, Kristen Bell, Stanley Tucci, Dianna Agron

Niciodată n-am fost fana filmelor musical. Îmi veneau în minte filmele alea vechi, pe care le urmărea mama când eram eu mică şi nu suportam ca la fiecare 5 minute să cânte cineva de parcă erau într-un afurisit de film de Disney, ugh! Ei bine, cam încep să îmi schimb părerea.De când am intrat în rândul oamenilor civilizţi acum un an şi am HBO pe cablu (că eu sunt mai oldschool aşa, nu stau toată ziua cu nasul în laptop), am început să mă uit la tot felul de filme când n-aveam ce face. Aşa m-am uitat la Chicago şi chiar mi-a plăcut. Pe urmă, zilele astea, într-o după-amiază în care zăceam (la propriu) pe canapea şi încercam să îmi fac puţin vânt cu un evantai, m-am uitat la Burlesque. Şi ce să vezi? M-am uitat până la capăt şi mi-a plăcut.

Bine, nu are cea mai originală poveste şi finalul este al naibii de previzibil, în schimb toate costumele alea cu paiete, machiajul de scenă, numerele de dans m-au cucerit. Este vorba despre Ali, o fată din Iowa  care ajunge la New York visând să devină dansatoare. Ea se angajează întâi ca şi chelneriţă într-un club select, Burlesque, unde fetele susţin numere care seamănă cu cele de cabaret. Şefă acolo este Tess, la rândul ei o fostă artistă, care ştie să le conducă pe fete cu o mână de fier, dar şi să fie alături de ele atunci când au nevoie. Problema lui Tess o constituie o ipotecă pusă pe club, pe care nu ştie cum să o mai plătească şi faptul că Marcus, un tip bogat vrea să cumpere Burlesque cu orice preţ. Ali îşi face un prieten în persoana lui Jack, un barman care e compozitor în timpul liber şi care o lasă să stea în apartamentul lui până se pune pe picioare. Din păcate, Jack are o logodnică. Cu toate acestea, îi place Ali şi nu îi convine deloc că Marcus îi dă târcoale. Ali insistă pe lângă Tess să o lase să facă parte din show, spre invidia lui Nikki, vedeta clubului, care nu concepe ca altcineva să îi ia locul, mai ales că reiese că Ali ştie şi să cânte foarte bine şi astfel clubul este luat cu asalt de clienţi cu buzunarele pline.

Deşi mi-a plăcut povestea, nu ştiu dacă Christina Aguilera a fost cea mai fericită alegere pentru rol. Nu am ceva cu ea ca persoană, doar că niciodată nu mi-a plăcut vocea ei. Una este să ai o voce puternică şi cu totul altceva să ţipi pur şi simplu, ori mie aşa mi se pare că face. În fine, să zicem că numerele muzicale sunt bune, în schimb la partea de actorie...slaaab. Ştie cum e cu mimica, cu expresivitatea şi cu limbajul corpului, că doar asta face orice cântăreţ în videoclipuri, în schimb modul în care îşi spune replicile este pur şi simplu banal şi plictisitor. Cher, în schimb, e grozavă în rolul lui Tess. Mereu am avut o afinitate pentru ea şi întotdeauna mi-a plăcut mai mult ca actriţă decât ca şi cântăreaţă (nu din cauza vocii, ci a genului muzical).Cam Gigandet este....Păi ...Ei bine...L-am tot văzut în filme şi nu l-am băgat în seamă. După scenele alea cu pijamaua şi prăjiturelele (vedeţi voi ce şi cum), wow. Lăsând la o parte calităţile fizice, mi s-a părut oricum amuzant şi simpatic în rolul lui Jack. O altă surpriză plăcută a fost Stanley Tucci, pe care pur şi simplu îl ador în orice film, iar când interpretează roluri de homosexual, îţi vine să îl iei la tine acasă şi să nu-l mai laşi să plece. Vă amintiţi cum era în The Devil Wears Prada. Şi am revăzut recent filmul Julie&Julia, unde juca rolul soţului Juliei. Pur şi simplu emană căldură şi afecţiune pe ecran.Kristen Bell, în schimb, nu mi s-a părut alegerea cea mai bună pentru rolul lui Nikki. Nu este destul de rea. Nikki ar trebui să fie o adevărată bitch, în schimb Bell pare mai mult un copil răsfăţat.

În concluzie, dacă vă plac musicalurile, Burlesque este ceea ce americanii numesc "feel good movie". E bun pentru o seară între fete sau când ai chef să te înveseleşti puţin cu un bol mare de popcorn în faţă.