Recenzie film: The Amazing Spider-Man (2012)

Regia: Marc Webb (ce potrivit!)

Scenariu: James Vanderbilt, Alvin Sargent, Steve Kloves, Stan Lee (benzi desenate), Steve Ditko (benzi desenate)

Distribuţia: Andrew Garfield, Emma Stone, Denis Leary, Martin Sheen, Sally Field, C Thomas Howell

Cred că de mai bine de un an am tot auzit despre acest film şi eram foarte curioasă la ce să mă aştept. Gândindu-mă la celelalte filme ale francizei, cu Toby Maguire în rolul principal, trebuie să recunosc că nu mi-au plăcut. M-am gândit că poate nu-mi plac filmele cu supereroi. Şi totuşi, îmi plac unele filme cu Batman, mi-au plăcut cele cu X-Men, anul acesta mi-a plăcut foarte mult The Avengers, aşa că nu e din cauza asta. Pe urmă, am zis că o fi din cauza lui Toby Maguire, care mie nu îmi place deloc. Acum, l-au schimbat cu Andrew Garfield şi...m-a plictisit filmul. Dar, măcar mi-ad dat seama şi de ce. Eu când mă uit la filme cu supereroi mă interesează în principal acţiunea. Nu vreau personaje lipsite de profunzime şi slab creionate şi totuşi îmi place să nu ştiu chiar totul despre ele, să ai aibă trecutul învăluit în mister. În cazul lui Peter Parker se pune foarte mult accentul pe modul în care transformarea lui îi afectează viaţa, mai ales în acest film.

The Amazing Spider-Man ia totul practic de la zero. Peter Parker e student (presupun, deşi şcoala arată ca un liceu) şi locuieşte cu Ben şi Mary, unchiul şi mătuşa lui.

Părinţii lui muriseră cu mulţi ani în urmă într-un accident de avion. Tatăl lui era cercetător şi lucra la un prouect de încrucişare a speciilor, iar primele rezultate favorabile fuseseră obţinute pe păianjeni. În timpul unei vizite la centrul de cercetare la care lucrează Curt Connors, colegul tatălui său, Peter este muşcat de un păianjen ciudat şi de acolo începe transformarea. Connors îl ia sub aripa lui pe Peter pentru că vede că băiatul moşteneşte inteligenţa tatălui său şi speră că îl poate ajuta să facă o încrucişare  cu o şopârlă, pentru că acestea îşi pot regenera membrele, iar doctorul nu mai are un braţ pe care ar vrea să îl recapete iar. În plus, Peter este vrăjit de colega lui, Gwen. Problema cu Gwen este că tatăl ei este căpitanul Stacy, anti-fan declarat al lui Spiderman. După ce unchiul Ben este împuşcat de un hoţ în stradă, Peter se simte vinovat şi începe lupta împotriva infractorilor, exact când doctorul Connors se transformă într-un fel de om-şopârlă în urma experimentului de încrucişare a speciilor.

Până să se ajungă la partea interesantă, filmul durează vreo oră. O oră în care Peter Parker suferă şicanele colegilor de la şcoală, oftează după Gwen, este muşcat de păianjen şi încearcă să se adapteze cu noile sale puteri. Cam mult pentru mine şi cam plictisitor. Cum spuneam, probabil că nu prea mă interesează pe mine Spiderman pentru că nu văd de ce ar trebui să se exploreze atât latura de om "obişnuit" al acestuia şi de ce scenariştii n-au ales să se întâmple ceva mai multe în acest film. Practic, un experiment ratat al doctorului Connors şi o luptă care nu durează prea mult.

Văd că fanii francizei sunt extaziaţi, însă pentru mine nu a fost cine ştie ce film. Andrew Garfield mi se pare un înlocuitor foarte bun pentru Toby Maguire, care niciodată n-a fost destul de tocilar pentru a fi Peter Parker şi nici destul de hotărât ca să fie Spiderman. Părerea mea. Emma Stone este şi ea un personaj feminin mai simpatic decât cel interpretat de Kristen Dunst, iar chimia dintre ea şi Garfield este una mult mai bună.

Restul personajelor nu prea m-au impresionat, l-am remarcat doar pe Denis Leary, pentru că îi ies mereu rolurile acelea de poliţist dur.

Recomandat fanilor filmelor cu supereroi şi celor care nu au o problemă cu Spiderman (cum am eu).