Recenzie serial: Dallas (2012)

Ca mai toţi românii, şi eu am urmărit Dallas cu religiozitate şi ţin minte că străzile erau efectiv pustii pentru că toată lumea era adunată în faţa televizorului atunci când se difuza. Nu mai ţin minte toate întâmplările (nici n-aş avea cum, după 350 de episoade), dar am reţinut esenţialul şi de aceea eu mă alătur celor care spun că noul Dallas, cu noua generaţie nu face de ruşine predecesorul său. Cel puţin până acum, după două episoade.

Dallas pentru mine a însemnat întotdeauna multă dramă, lumea complicată a afacerilor şi aventuri fierbinţi. Cine se aşteaptă la mai mult să se uite la alt serial. Dallas este soap-opera la un nivel înalt, dacă vreţi. Toate aceste ingrediente le-am regăsit urmărind primele episoade şi de aceea am bifat serialul pe lista mea de urmărit în continuare.

În primul rând, ca realizare e foarte ok. Avem ferma, avem multe cadre afară, deci e clar că nu s-au folosit doar de studio la filmări, iar asta înseamnă o investiţie. Apoi, faptul că deşi s-a cam "reciclat" intriga din serialul original nu văd în asta un lucru rău. Mereu mi-a plăcut o rivalitate seriosă între fraţi (în cazul de faţă verişori), iar JR şi Bobby cred că au adus asta pe micile ecrane mai bine ca oricine. Ei bine, această rivlitate este prezentă acum la Christopher şi John Ross, fii celor doi şi este dusă şi un pas mai departe de afaceri şi Southfork, pentru că apare în peisaj şi Elena, fosta iubită a lui Christopher care e acum cu John Ross.

Faptul că actorii din vechea gardă sunt prezenţi este un mare plus. Accentul nu este pus pe ei, evident, dar asta nu înseamnă nici că au doar rol decorativ. S-a găsit un echilibru foarte bun în implicarea vechilor personaje.

Iar JR o fi el bătrân şi bolnav, tot mai are acelaşi zâmbet diabolic pe care îl iubim cu toţii.

Distribuţia tânără mi se pare destul de bine aleasă. Jesse Metcalfe este cunoscut publicului din Desperate Housewives şi Passions, în ambele seriale având rol de băiat bun, ceea ce îl face foarte potrivit pentru rolul fiului lui Bobby. Josh Henderson a avut mai multe roluri mai mari sau mai mici prin seriale, iar acesta este cel mai important de până acum şi se achită cu brio. Îmi place că se achită cu brio de rolul lui John Ross,un veritabil urmaş al lui JR după cum veţi vedea chiar din primul episod. Singura care mi-e cam antipatică este Jordana Brewster, în rolul Elenei, fata menajerei de la Southfork, care a copilărit cu băieţii Ewing şi are relaţii cu amândoi. Mi s-a părut prea...banală, ca să fie centrul unui triunghi amoros. Poate o să îmi mai schimb părerea.

Cam astea ar fi primele concluzii după vizionarea primelor două episoade. Şi nişte episoade foarte concentrate. S-au întâmplat atât de multe, că mi-ar mai lua încă pe atât să vă povestesc. Maşinaţiile din lumea petrolului, jocurile murdare şi poveştile de dragoste care nu sunt ce par a fi s-au întors.Pe mine m-a prins noul Dallas şi s-ar putea să placă multora. Dar dacă sunteţi fani hardcore Dallas şi nu concepeţi să vedeţi alteceva decât originalul, lăsaţi-o baltă.