Recenzie film: Wanderlust (2012)

Regia: David Wain

Scenariu: David Wain, Ken Marino

Distribuţia: Paul Rudd, Jennifer Aniston, Justin Theroux,Alan Alda, Malin Akerman

Wanderlust este o comedie pe care am vrut să o văd de mult timp, pentru că din trailer promitea să fie un film haios. Din păcate, şi acesta este un caz de trailer în care s-au pus toate scenele cât de cât amuzante. Umorul este uneori dus până la extrem şi filmul nu a reuşit să îmi decât cel mult câteva zâmbete. Wanderlust vine de la călătoria spirituală pe care un cuplu tipic din New York, George şi Linda sunt nevoiţi să o facă. George are un serviciu pe care îl urăşte, iar Linda sare de la un proiect la altul: ba face îngheţată în casă, ba realizează documentare despre pinguni, ba vrea să îşi deschidă o cafenea şi tot aşa.

Cei doi fac îşi investesc toţi banii într-o garsonieră dintr-un cartier exclusivist, dar după ce George nu este promovat aşa cum spera, ci concediat, iar Lindei îi este refuzat documentarul de HBO, cei doi se trezesc fără bani şi în imposibilitatea de a mai păstra garsoniera. Cei doi se duc la Rick, fratele lui George şi pe drum se opresc la o pensiune ciudată care se dovedeşte a fi un fel "comună" hipiotă cu tot felul de personaje ciudate.

După ce traiul în casa lui Rick se dovedeşte a fi un calvar, George insistă să locuiască o vreme în comună.

Problema este că nu au parte deloc de intimitate (camerele nu au nici măcar uşi) şi filozofia cu "love and peace" devine obositoare, lucru agravat şi de liderul spiritual al grupului, Seth. În acelaşi timp, o corporaţie vrea să îi evacueze de pe terenul pensiunii pentru a construi un cazino, iar Carvin, cel care a înfiinţat comuna nu reuşeşte să găsească actul de proprietate. Dacă lui Geroge începe să nu i se mai pară o idee atât de bună să rămână în comună, unde totul se împarte, inclusiv maşina pe care i-o face praf unul dintre membrii şi asistă la o naştere "la domiciliu", Linda pare să se simtă din ce în ce mai bine acolo pentru că simte că şi-a găsit şi ea un rost după ce ajută la promovarea unui protest anti-cazino la bustul gol şi chiar acceptă ca George să se culce cu Eva, o blondă superbă pentru că în comună e valabilă şi zicala "free love".

S-ar zice că George e cum nu se poate mai mulţumit, numai că nu îi mai convine acest aranjament după ce Seth îi face avansuri evidente Lindei. El vrea să se întoarcă la viaţa de oraş, iar Linda nu, aşa că drumurile lor se despart.

Bineînţeles, şi consumul de halucinogene e la ordinea zilei, de unde şi conversaţia interesantă a lui George cu o muscă gigantică băutoare de cafea

Din toată distribuţia, Paul Rudd mi s-a părut cel mai reuşit personaj, cu replicile lui sarcastice, chiar dacă monologul în oglindă prin care îşi făcea curaj să se culce cu Eva mi s-a părut departe de a fi amuzant, ba chiar greţos. Jennifer Aniston nu se remarcă prin nimic deosebit, rolul ei am impresia că îl putea interpreta oricine altcineva. Justin Theroux e ok în rolul nebunatecului Seth, deşi mai degrabă l-aş fi văzut în postura de bărbos la bustul gol pe Russell Brand.

Alan Alda în rolul bătrânului Carvin uituc şi uşor defazat este "pata de culoare".

Wanderlust se va pierde în marea de comedii mediocre, cu toată distribuţia de vedete pe care o are şi n-am rămas cu dorinţa de a-l mai revedea vreodată.