Recenzie film: Prometheus (2012)

Regia: Ridley Scott

Scenariu: Jon Spaiths, Damon Lindelof

Distribuţia: Noomi Rapace,Michael Fassbender,Charlize Theron,Guy Pearce, Logan Marshall-Green

Astăzi (luni, când scriu aceste rânduri) m-am chinuit toată după-amiaza să mă uit la filmul ăsta ca să am ce să vă scriu. Nu îmi place genul SF, dar am auzit că e un film bun şi atunci am zis să-l bifez. Mi-a fost atât de greu să mă uit cap-coadă la Prometheus, încât mi-am promit să nu mă mai uit la nici un SF, indiferent de câtă publicitate se face în jurul lui pentru că pur şi simplu nu gust acest gen şi dacă ajung să îmi pierd câteva ore din viaţă chiar degeaba pentru acest blog care se vrea doar un hobby, înseamnă că am o problemă.

Filmul nu este prost, de asta mi-am dat şi eu seama, doar e regizat de Ridley Scott, ce naiba, dar pentru mine nişte oamenii de ştiinţă din viitor care călătoresc pe o navă pur şi simplu reprezintă doar un episod prea lung din Star Trek. M-am plictisit îngrozitor aproape toată prima oraă din film, până când în sfârşit lucrurile au început să se mişte. Oricum n-am înţeles mare lucru, decât că prin 2000-nu-ştiu-cât nişte cercetători sunt pe cale să descopere cine a creat de fapt oamenii, aşa-numiţi "ingineri" cum îi numesc ei, bazându-se pe toate picturile rupestre de pe Terra în care aceştia apar. Ştiţi voi, chestia cu extratereştrii care au vizitat Pământul acum mii de ani şi cum i-au ajutat ei pe oameni, piramidele din Egipt, bla,bla,bla.

Şi cu asta v-am cam spus subiectul, ca să nu intru în prea multe detalii. Repet, filmul nu e rău, vizual arată foarte mişto, subiectul e dezvoltat bine, nu e un scenariu din ăla superficial parcă scris pe genunchi şi are şi o distribuţie bună. Iniţial s-a spus că va fi un prequel pentru seria Alien, dar Ridley Scott l-a construit până la urmă ca film de sine stătător.Doar că Eu.Nu.Pot.Să.Mă.Uit.La.Aşa.Ceva. O să spuneţi că atunci de ce am mai scris despre film? Pentru că s-a făcut atâta publicitate în jurul lui şi pentru că apucasem să-l anunţ în sidebar la rubrica "urmează pe blog". Greşeala asta nu o s-o mai fac.

Totuşi, câteva cuvinte despre distribuţie. Noomi Rapace, tipa din filmul original cu fata cu tatuaj dragon sau whatever nu mi se pare că face ceva deosebit în rolul de cercetătoare. Este un personaj banal, pe care îl uiţi uşor. Michael Fassbender,în schimb, a intrat foarte bine în pielea lui David, care este de fapt robot (cyborg, cum i-o spune, nu mă pricep), iar Charlize Theron...eu nu ştiu, femeia asta a jucat vreodată prost în ceva că mie îmi place în orice film o văd.

Regret că recenzia asta nu vă va fi de mare ajutor, pot să vă spun doar că nu recomand filmul ăsta celor care nu agreează genul SF (aşa ca mine), pentru că e posibil să nu vă placă indiferent cât efort s-a depus în realizarea lui.