Recenzie film: The Lucky One (2012)

Regia: Scott Hicks

Scenariu: Will Fetters, Nicholas Sparks(roman)

Distribuţia: Zac Efron, Taylor Schilling,Blythe Danner

Romanele lui Nicholas Sparks sunt ca prăjiturelele de ciocolată pe care le mănânci când te simţi deprimat. Ştii exact ce primeşti, ştii că ce gust vor avea şi ştii cum te simţi după. Şi probabil că de aceea e pe val la Hollywood când e vorba să se mai facă un film de dragoste cu final previzibil şi cu scene lacrimogene pentru care ai nevoie de şerveţele. Cum nu am citit cartea (şi nici nu am de gând, pentru că nu mă pasionează Sparks în mod deosebit), mă voi referi strict la aceatsă ecranizare.

Logan e un fost soldat din marină care se întoarce acasă după mai multe misiuni. Din ultima, a scăpat cu viaţă din calea unui proiectil pentru că se aplecase să ridice o poză de pe jos. Stupid, ştiu. Rezistaţi în continuare. Poza era a unei fete drăguţe cu mesajul simplu "ai grijă de tine". Pentru că gestul de a ridica poza i-a salvat viaţa şi pentru că nu se poate acomoda în familia surorii sale având în vedere că suferă de stres post-traumatic(nu s emenţionează, dar bag mâna în foc că de aceea are reacţiile pe care le are), pleacă în căutarea fetei din poză. Pe jos. Şi merge. Şi merge. Şi merge. Ca s-o scurtez, Zac Efron merge al naibii de mult în filmul ăsta. Lucru bun, dacă te uiţi la mersul lui din spate. :D Luând ca reper fundalul pozei, ajunge cumva în orăşelul în care locuieşte fata. Se numeşte Beth şi are o şcoală de dresaj/pensiune pentru câini pe care o conduce împreună cu mama ei, Ellie. Logan nu ştie cum să îi explice că vrea să îi de înapoi poza şi Beth presupune că se interesează de slujba de îngrijitor la şcoala de dresaj. În lipsă de altceva şi pentru că îi ţine tovărăşie câinele lui drag, Zeus, Logan acceptă slujba şi îşi închiriază o căsuţă dărăpănată. Beth e cam reticientă în privinţa lui, dar Ellie îl place imediat, mai ales că se apucă să le repare toate stricăciunile  de pe acasă. Logan află mai multe despre viaţa lui Beth: că e divorţată, că are un fiu pe nume Ben şi că poza găsită de el a fost a fratelui ei, tot puşcaş marin, care a muri în misiune. Beth îi simte lipsa şi e furioasă pentru că nu ştie cum a murit, adică dacă n- murit în zdar. Fostul soţ al lui Beth, Keith devine repede gelos pe Logan, mai ales că încet-încet se înfiripă o relaţie între ei şi încearcă tot felul de şiretlicuri prin care să îl îndepărteze pe Logan.

Aş vrea să spun că e un film de dragoste deosebit, cu multe scene meorabile şi cu o chimie bună între actori, însă nu este cazul. Singura scenă care mi-a plăcut foarte mult este cea în care logan îl acompaniază la pian pe Ben, care cântă la vioară pentru prima dată în public la un recital.

Zac Efron nu mi-a spus nimic în filmul ăsta. Mi-a plăcut în Charlie St Cloud şi în 17 Again,nu e tocmai un actor prost, dar aici...Cumva mi se părea că Logan ar trebui să fie un personaj mai profund care îşi vindecă rănile psihice din război alături de Beth şi Ben şi asta ar presupune o gamă întreagă de emoţii care nu sunt transmise. Taylor Schilling mi s-a părut cam enervantă, cam cum e Anna Paquin, parcă se străduieşte prea tare să joace ceva şi nu îi iese. Singura care mai salvează filmul e Blythe Danner, având un rol simpatic de mamă ironică şi pusă pe şotii.

Recomandat numai dacă vreţi neapărat să vă uitaţi la un film siropos.