Recenzie film:Chronicle(2012)-filmul săptămânii la Mediaş

Regia: Josh Trank

Scenariu: Max Landis, Josh Trank

Distribuţia: Dane DeHaan, Alex Russell, Michael B Jordan, Anna Wood

Dumnezeule, încă un film care se vrea filmat în genul "documentar". Mă cam irită filmarea asta dintr-un singur unghi. Parcă m-aş uita la un reality show şi locul unui reality show e la tv, nu într-o sală de cinema. Nu?

Filmul începe cam abrupt cu puştiul ăsta, Andrew care îşi cumpără o cameră video şi începe să îşi filmeze viaţa. Ca într-un vlog plictisitor despre viaţa jalnică a unui adolescent ratat. Nu mă înţelegeţi greşit, eu n-am fost o tipă populară în şcoală, aşa că ştiu ce rău e să se ia de tine cineva tot timpul, să se râdă de tine şi să fii bătaia de joc a altora. Tocmai de aia mă întreb de ce mama naibii ar vrea cineva să filmeze aşa ceva? Să ai o amintire despre cât de naşpa au fost anii de liceu?

Divaghez. Deci Andrew şi Matt merg la o petrecere, evident cu camera după ei. Acolo, Steve, unul dintre tipii populari (cred) le spune că vrea să le arate ceva ciudat ca să filmeze. Acel ceva ciudat e practic o groapă mare în pământ din care se aud nişte sunete ciudat. Cei trei băieţii se decid să coboare în ea să vadă despre ce e vorba. Pentru că de ce să nu te bagi într-o groapă din care vin sunete ciudate noaptea, nu?În groapa aia e ceva, un soi de cristale ciudate sau ceav. Şi....cut. Filmarea sare direct la dimineaţa de a doua zi şi băieţii noştri fac experimente cu o minge de baseball pe care o pot controla cu puterea minţii. Adică aşa, de parcă nu s-ar fi întâmplat nimic, doar în fiecare zi te trezeşti că ai nişte puteri speciale, nu?Probleme vor apărea curând, pentru că puterile astea noi sunt mai greu de controlat decât au crezut ei şi vor fi şi ceva consecinţe.Cel mai afectat va fi Andrew, îmbătat de putere şi ajuns la un punct critic după moartea mamei sale, rămas cu un tată violent.Prietenia lui cu Matt va fi pusă la grea încercare.

Cred că am cam exagerat săptămâna trecută cu filmul ăla cu Dwayne Johnson, pentru că uite că se poate mult mai rău.Din punctul meu de vedere, Chronicle e o completă pierdere de timp. Scenariul e aiurea, distribuţia nu îmi spune nimic şi nici măcar subiectul nu mă atrage. Este un film cu buget redus şi se vede. După vreo oră de tâmprenii din astea, mi-a plăcut cât de cât finalul, dar asta tot nu suplineşte felul în care a fost construită acţiunea filmului

Filmul rulează la Cinema Mediensis în perioada 4-10 mai de la orele 16.00, 18.30 şi 21.00. Nerecomandat minorilor sub 15 ani.